Serdecznie zapraszamy do udziału w bezpłatnym szkoleniu pt. “Sketchnoting i myślenie wizualne” oraz “Design Thinking w praktyce”.
Szkolenie z
Design Thinking
odbędzie się 26 kwietnia w godz. 12:00-20:00, natomiast szkolenie z
Sketchnotingu
odbędzie się 27 kwietnia w godz. 10:00-18:00
w INKU Inkubatorze Sektorów Kreatywnych. Nasi prowadzący to Ania Staśkiewicz i Jakub Cichocki. Dodatkowo zorganizowane zostaną spotkania online w wymiarze łącznie 4 godzin, które zostaną ustalone wspólnie z prowadzącymi i uczestnikami szkolenia. Po ukończonym szkoleniu każdy z uczestników oraz każda z uczestniczek otrzymają certyfikat.
Istotą warsztatu Design Thinking jest zrozumienie idei projektowania usług w oparciu o człowieka i jego potrzeb. Nabycie umiejętności zastosowania metody Design Thinking, w tym kolejnych etapów projektowania, tj.: empatyzacji, definiowanie potrzeb, generowania pomysłów, prototypowania oraz testowania. Celem praktycznym jest uzyskanie kompetencji
posługiwania się narzędziami realizującymi ideę projektowania usług w oparciu o realne potrzeby. Umożliwienie korzystania z metody Design Thinking w realizacji projektów firm, organizacji oraz własnych celów. Cały warsztat oparty jest na pracy praktycznej uczestników. W trakcie szkolenia uczestnicy przechodzą cały proces w praktyce, aby jak najlepiej poczuć i poznać metodę.
Czego będzie dotyczyło szkolenie?
- Empatyzowanie: Najważniejszy etap stojący zawsze u podstaw każdych warsztatów Design Thinking. Głównym celem empatyzacji jest odkrycie potrzeb i przyzwyczajeń Klienta lub innej osoby stojącej w centrum Design Thinking. To tutaj otwieramy się na wszystkie przemyślenia i obawy drugiej osoby, minimalizując obszary niewiedzy. Bez informacji zwrotnej uzyskanej na tym etapie pozostałe kroki mogą okazać się nieskuteczne.
- Definowanie potrzeb: Kolejnym krokiem Design Thinking jest zdefiniowanie potrzeb na podstawie uzyskanych wcześniej informacji. W tym miejscu możemy wcielić się w naszego Klienta i dostrzec nie tylko jego potrzeby, ale także wartości, czy dylematy życiowe. Niezwykle istotne jest odpowiednie podejście i bezkrytyczne spojrzenie na drugiego człowieka.
- Generowanie pomysłów: Na tym etapie mamy do czynienia z prawdziwą eksplozją kreatywności. Znając już problemy, rozterki czy wartości naszego wcześniejszego rozmówcy czas na generowanie pomysłów. Te mogą być zarówno przyziemne jak i nieprawdopodobnie szalone. Wszystko w rękach oraz głowach zespołu projektowego.
- Prototypowanie: Po zapisaniu dwudziestu, pięćdziesięciu, a nawet stu pomysłów pora na zaplanowanie ich wdrożenia. Uspokajamy — nie każdy pomysł będzie nominowany do tego etapu. Prototypowanie prowadzone jest wyłącznie na kilku propozycjach. Wszystko podparte demokratycznym wyborem uczestników Design Thinking
- Testowanie: Z prototypowanych wcześniej pomysłów wybieramy te, które naszym zdaniem są najkorzystniejsze do wdrożenia. Może być ich kilka lub jeden konkretny. W miarę upływu czasu można sięgać po kolejne z nich. Implementacja wyników Design Thinkingu to jedno, ale równie ważne jest testowanie, dzięki któremu możliwe jest skonfrontowanie słuszności założeń z rzeczywistością.
Informacja o prowadzącym: Jakub Cichocki
Trener biznesu, rozwoju osobistego, organizacji pozarządowych, konsultant kryzysowy, coach, menedżer sprzedaży. Z wykształcenia pedagog specjalny, absolwent psychologii biznesu oraz coachingu, szkoły trenerów biznesu Akademii SET. Zwolennik nauki przez doświadczenia, w tym także outdoor learningu. Specjalizuje się w szkoleniach: liderskich i menedżerskich, szkoleniach z zakresu sprzedaży i obsługi klienta. Pracuje i szkoli także w zakresie równowagi w życiu zawodowym i osobistym, zarządzaniu stresem, inteligencji emocjonalnej zarządzaniu różnorodnością. Wspiera wprowadzanie zmian wykorzystując narzędzia takiej jak: coaching, mentoring, facylitację, design thinking. W swej pracy stawia na wiedze opartą na doświadczeniu. Prowadzi też projekty związane z etykietą biznesu w różnych obszarach jej funkcjonowania i kreowaniu marki osobistej W codziennej pracy wykorzystuje takie narzędzia jak: MTQ Plus i MTQ 48 – badania odporności psychicznej, Extended DISC.
Zawodowo 20 lat doświadczenia menedżerskiego w dużych organizacjach. Ostatnie lata to doświadczenie w pracy jako trener. W swych szkoleniach łączy teorię z doświadczeniem i pasją. Poszukuje rozwiązań nieszablonowych oraz wykorzystuje w nauce praktyczne działanie i doświadczenia. Współtworzy i wdraża programy rozwojowe w organizacjach, wspiera w poszukiwaniu nowych, nieszablonowych rozwiązań. W swoich warsztatach stawia na praktykę opartą na wiedzy teoretycznej i doświadczeniu.
🔵CO: Szkolenie Sketchnoting i myślenie wizualne i Design Thinking w praktyce
🔵GDZIE: INKU Inkubator Sektorów Kreatywnych al. Wojska Polskiego 90
🔵KIEDY: 26-27 kwietnia 2024
🔵ILOŚĆ UCZESTNIKÓW NA KAŻDE SZKOLENIE: 20 osób
🔵FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY: Sketchnoting i myślenie wizualne - https://tiny.pl/d91w9
🔵FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY: Design Thinking w praktyce - https://tiny.pl/d91cj
🔵ORGANIZATORZY: Stowarzyszenie Media Dizajn oraz INKU Inkubator Sektorów Kreatywnych
🔵KONTAKT: Magda Roman e-mail: mroman@mediadizajn.pl tel.: 91 424 04 64
Udział w szkoleniach jest całkowicie bezpłatny
Wydarzenie realizowane w ramach projektu "AkTYwny KreaTYwny - pobudzanie ducha przedsiębiorczości kulturalnej i kreatywnej". Wspólnie działamy na rzecz Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej. Projekt finansowany przez Islandię Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.
Działanie współfinansowane ze środków Gminy Miasto Szczecin.