background

Reklama na facebooku

Statystyczny człowiek spędza ponad 2 godziny dziennie "w internecie". Większość tego czasu przeznacza na przeglądanie mediów społecznościowych. Zadbaj więc o swoją widoczność i dotrzyj do potencjalnych odbiorców za pomocą reklamy na Facebooku.

Meta Business Partner

Klient

reklama

produkt

Dlaczego wybrać
właśnie mnie?

Z naszego doświadczenia wiemy, jak duży potencjał tkwi w dobrze skrojonej reklamie w mediach społecznościowych. I chociaż to narzędzie jest dostępne praktycznie dla każdego, to niewielu wie, jak je odpowiednio wykorzystać. Na korzyść naszej firmy przemawiają liczby, które mówią same za siebie, bo są najlepszym dowodem zysków wygenerowanych dla klientów.

Reklama na Facebooku jest jednocześnie pracą, jak i sztuką. Z jednej strony wymaga analizy, określenia grupy docelowej, ustalenia celu kampanii, wyboru formatu itd. Z drugiej wymieszania tych wszystkich składników w odpowiedniej proporcji i przedstawienia ich w przystępnej, ale także atrakcyjnej formie. Tylko wtedy można mówić o sukcesie, który liczony jest we wzroście rozpoznawalności marki czy spełnieniu innego celu biznesowego.

Tych celów może być wiele, a dzięki dobrej kreacji reklamowej jesteś w stanie je osiągnąć. Chętnie pomożemy Ci w tym zadaniu.

obraz
obraz

Zysk z reklamy

27k

obraz

Skuteczność reklamy

90%

obraz

Wyświetlenia reklam

70k+

obraz

Zadowoleni klienci

98

Jak działamy?

Forma reklamy musi być dostosowana do celu kampanii i budżetu firmy. To wszystko sprawia, że przez lata pracy w tym sektorze, wypracowaliśmy własny system, w oparciu o który działamy na co dzień. Z dobrymi rezultatami. Jak wygląda ten system. Zobacz!

Analiza

Zanim przystąpimy do pracy, analizujemy obecną sytuację. Dzięki temu jesteśmy w stanie określić kierunek kolejnych działań i podjąć następne kroki.

Cel kampanii

Każda kampania musi mieć nadrzędny cel (np. konwersja, świadomość marki), który rzutuje na dalsze działania. Jego określenie pozwala również rozliczać efekty.

Wybór grupy odbiorców

Ważny krok w konfigurowaniu reklamy, ponieważ targetowanie do szerokiego grona odbiorców rzadko się sprawdza. Aby osiągnąć założony cel, trzeba wiedzieć, kto jest grupą docelową.

Określenie budżetu i harmonogramu

W tym kroku ustalamy budżet dzienny lub całkowity reklamy oraz harmonogram wyświetlania reklam. Jedno i drugie działanie jest uzależnione m.in. od określenia celu i grupy docelowej.

Monitoring reklam

Skonfigurowanie reklamy w mediach społecznościowych nie ogranicza się do "puszczenia jej w świat". Ważnym punktem jest analiza i monitorowanie wyników, a w razie potrzeby także reagowanie na zaistniałe sytuacje.

hints

Przydatne wskazówki

Najczęściej zadawane pytania!?

Reklama na Facebooku to zazwyczaj pojedynczy obraz, podstawowy tekst i link, ale inna forma reklamy również jest możliwa (np. kilka grafik, wideo itd.). Przekaz reklamowy warto dostosować do grupy docelowej, co pozwoli osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ reklama jest rozliczana za pojedyncze kliknięcie (CPC, czyli z angielskiego cost per click) albo za 1000 wyświetleń (CPM, czyli z angielskiego cost per mille). Te koszty z kolei będą różne w zależności od branży, grupy docelowej czy konkurencji.

Nie można określić zarówno minimalnego, jak i maksymalnego budżetu, ponieważ na ten cel możesz przeznaczyć od kilkudziesięciu złotych miesięcznie do kilkuset tysięcy. Aby jednak nie przepalać budżetu i efektywnie docierać do dużej grupy odbiorców, to warto określić stałą miesięczną kwotę i po pierwszych kampaniach ją zwiększyć lub ewentualnie zmniejszyć.

Dowiedz się więcej

Pozyskiwanie potencjalnych klientów na Facebooku – dowiedz się więcej

Obecnie nie wystarczy już być w mediach społecznościowych, aby czerpać z nich zyski. Popularność tego typu platform, zwłaszcza Facebooka, oraz ograniczenie zasięgów organicznych sprawiły, że bez inwestycji w reklamę, będziesz po prostu stać w miejscu.

I chociaż nadal warto inwestować w tradycyjne prowadzenie konta, to ma ono teraz inny cel niż jeszcze kilkanaście miesięcy temu. Twoje organiczne posty docierają do osób, które już polubiły lub zaobserwowały fanpage, dlatego są bazą, którą możesz wykorzystać.

Niestety, część osób źle rozumie pojęcie tej bazy i np. organiczne posty wykorzystuje w reklamie, zazwyczaj korzystając w tym celu z przycisku "promuj post". Nie ma to najmniejszego sensu i często jest droga donikąd oraz prostym sposobem na przepalanie budżetu.

My oferujemy Ci zupełnie inne rozwiązanie, czyli konfiguracja kampanii w menadżerze reklam. To podstawa w tworzeniu reklam – skutecznych, efektywnych i zyskownych. W końcu reklama na Facebooku ma być dla Ciebie inwestycją o dużej stopie zwrotu, a nie grą w rosyjską ruletkę.

Skuteczne działania marketingowe, czyli reklama na Facebooku

Prowadzenie biznesu i marketing są ze sobą nierozerwalnie związane, jednak szeroki dostęp do internetu dał nam zupełnie nowe narzędzia. Jednym z nich jest reklama na Facebooku będąca w zasadzie tzw. MUST HAVE każdego przedsiębiorcy, który chce docierać ze swoim przekazem reklamowym do szerokiego grona osób zainteresowanych.

A warto do nich docierać z wielu powodów. Po pierwsze, w mediach społecznościowych, a zwłaszcza na Facebooku, znajdują się Twoi potencjalni klienci. Nie tylko zajrzą na stronę firmową w poszukiwaniu interesujących ich informacji (np. godziny otwarcia, telefon kontaktowy, dane adresowe), ale sprawdzą najnowsze wiadomości czy liczbę fanów. Po drugie, to właśnie w social mediach najłatwiej nawiązać relację z naszymi fanami, a stąd dużo prostsza droga do osiągnięcia celu biznesowego (np. wzrost popularności marki). I wreszcie po trzecie, zwiększenie ruchu na stronie – zarówno internetowej, jak i na koncie w mediach społecznościowych. A zdobycie dużego grona odbiorców to podstawa przyszłych działań marketingowych.

Jaki cel wybrać dla reklamy na Facebooku?

Skuteczna reklama w mediach społecznościowych polega na dotarciu do najbardziej zainteresowanych użytkowników, którzy w przyszłości zostaną Twoimi klientami. Nie zawsze musi mieć stritce cel sprzedażowy (chociaż może i często ma), ponieważ można wybierać z 11 możliwości, które zostały pogrupowane w 3 kategorie:

  • świadomość,

  • działania,

  • konwersja.


Który wybrać? Wszystko zależy od tego, jaki rodzaj działalności prowadzisz i co chcesz osiągnąć za pomocą reklamy.

I tak decydując się na świadomość, możesz wybrać opcję rozpoznawalność marki, co pozwoli wyświetlać reklamy osobom, które będą nią najbardziej zainteresowane i lepiej zapamiętają przekaz (np. skojarzą logo) lub zasięg, którego celem jest zwiększenie liczby odbiorców (pod kątem wyświetleń reklamy).

W kategorii działania, masz 6 opcji do wyboru: ruch (dobra opcja w przypadku przekierowywania odbiorców na inną stronę), aktywność (reklama mająca na celu zwiększenie zaangażowania pod postem, zachęcenie do wzięcia udziału w wydarzeniu itd.), instalacja aplikacji (sprawdza się w momencie promocji nowej aplikacji lub zachęcenia do jej instalacji), wyświetlenia filmu (zwiększa liczbę wyświetleń treści wideo), pozyskiwanie kontaktów (zachęcasz odbiorców do podawania danych kontaktowych w formularzu), wiadomości (gdy chcesz zachęcić użytkowników do skontaktowania się z Tobą).

I wreszcie konwersja, w której możesz wybrać z 3 opcji: konwersje (zachęcenie użytkowników do akcji w witrynie internetowej lub aplikacji – UWAGA, do poprawnego działania potrzebna jest instalacja piksela Facebooka lub API konwersji), sprzedaż z katalogu (wcześniej musisz utworzyć taki katalog) oraz wizyty w firmie (dobra opcja m.in. dla stacjonarnych sklepów).

Audience network, czyli system reklamowy Facebooka

Najprościej rzecz ujmując, audience network to sieć stron internetowych i aplikacji, które współpracują z Facebookiem, i u których można wyświetlać reklamy stworzone przez menadżera reklam. Poszerza to znacznie Twoje możliwości promocji, ponieważ lista stron współpracujących jest długa i nieustannie się rozrasta.

Jak to wygląda w praktyce? Kampanie reklamowe są domyślnie wyświetlane wszędzie (Facebook, Instagram, Messenger czy właśnie audience network), jednak niekoniecznie wszędzie równomiernie, ponieważ zależy, jaką grupę docelową wskazałeś. Dodatkowo algorytmy Facebooka będą oceniać, który kanał będzie w danym przypadku najbardziej opłacalny.

Masz jednak możliwość samodzielnego wskazania umiejscowienia. Możesz więc zaznaczyć, by Twoja kreacja reklamowa wyświetlała się w artykułach ekspresowych, relacjach, kanale aktualności (news feed), wideo typu in-stream itd.

Warto jednak pamiętać, że nie każdą kampanię reklamową będziesz mógł wyświetlić w sieci Facebooka (np. promowanie postów czy pozyskiwanie fanów nie daje takiej możliwości).

Czy warto korzystać świadomie z tej opcji, czy lepiej zostać przy automatycznym umiejscowieniu? Jedna i druga opcja ma swoje plusy i ponownie dużo zależy od tego, jaki jest Twój cel. Z kolei naszym celem jest pomóc Ci go osiągnąć, dlatego zachęcamy do kontaktu. Ustalimy wszystkie szczegóły i wspólnie stworzymy zestawy reklam, dzięki którym Twoja marka wzniesie się na zupełnie nowy poziom.

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i zyskaj rabat -