Jak zarządzać setkami wizytówek Google Maps?

2022-05-16

Jak zarządzać setkami wizytówek Google Maps?

W Polsce istnieje coraz więcej firm, sklepów i przedsiębiorstw, posiadających wiele oddziałów w różnych miejscach kraju. Stawiając na pozycjonowanie lokalne w Google, miejsca te posiadają oddzielne wizytówki dla każdego oddziału czy sklepu. Oczywiście przedsiębiorcy nie mają czasu na to, aby samodzielnie zarządzać setkami, czy nawet dziesiątkami profili w mapach Google. Zazwyczaj te działania przerzucane są na pracowników np. managerów poszczególnych oddziałów, co często jednak nie jest dobrym rozwiązaniem. Zazwyczaj na takich wizytówkach znajdują się nieaktualne dane, np. godziny otwarcia, co może wprowadzać klientów w błąd. Jak robić to lepiej? Jak zarządzać setkami wizytówek Google Maps?

 

Wizytówki Google

 

Zarządzanie wizytówkami Google Maps

Obecnie konsumenci najczęściej szukają informacji o lokalnych firmach i sklepach właśnie w wyszukiwarce Google Maps. Chociaż zewnętrzne działania marketingowe, takie jak oklejanie witryn czy personalizowanie ulotek, może przynosić korzyści, reklama w sieci z pewnością zadziała lepiej. Wizytówka Google Maps to często pierwsze miejsce w sieci, na które trafiają internauci w poszukiwaniu informacji o firmie.

Warto więc zadbać o to, aby wszelkie informacje takie jak godziny otwarcia, dokładna lokalizacja, czy logo firmy były aktualne. Nieaktualizowanie wizytówek, czy też aktualizowanie ich z opóźnieniem, może spowodować wprowadzenie użytkowników sieci w błąd. Efektem tego są negatywne opinie. Co z kolei odbija się na wizerunku firmy, spadku wiarygodności i zaufania klientów, a tym samym gorszej sprzedaży. Często od źle zarządzanych wizytówek Google, rozpoczynają się problemy wizerunkowe i finansowe firm.

 

Google wizytówki WMH AGENCY 5

 

Jak poradzić sobie z zarządzaniem setkami wizytówek?

Im większa marka, tym więcej placówek posiada. Wystarczy spojrzeć na te dane:

  • Biedronka 3031 placówek;
  • Lidl Polska 720 placówek;
  • Eurocash 89 placówek;
  • Auchan Polska 100 placówek;
  • Kaufland 220 placówek;
  • Rossman 1 400 placówek;
  • Żabka 5 000 placówek;
  • Dino 1250 placówek;
  • Bank PKO Bank Polski 998 placówek;
  • Bank Millenium 453 placówek;
  • Santander Bank 446 placówek;
  • Bank PEKAO 652 placówki;
  • ING Bank Śląski 281 placówek;
  • mBank 136 placówek;
  • Poczta Polska 7600 placówek;
  • RUCH S.A 15 000 placówek;
  • KFC 264 placówki;
  • Pizza Hut 140 placówek;
  • Burger King 40 placówek;
  • Starbucks 70 kawiarni;
  • Green Caffe Nero 65 kawiarni.

Powierzenie zarządzania wizytówkami pracownikom poszczególnych oddziałów i placówek, może stwarzać problemy. Przede wszystkim im większa firma, tym częściej dochodzi tam do rotacji pracowników. Wprowadzenie nowej osoby do poszczególnych działań to czasochłonne zajęcie. W tym czasie ktoś i tak powinien zająć się profilem firmy w Google. Z kolei powierzenie zadań osobie niedoświadczonej i odpowiednio nieprzeszkolonej, stwarza zagrożenie, że opublikuje ona treści np. niezgodne z polityką firmy, czy też wulgarnie odpowie na komentarz klienta. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z agencji PR, takich jak Warsaw Media House.

 

 

Jak WMH Agency zarządza wizytówkami Google?

Jak agencje PR zarządzają wieloma wizytówkami Google Maps poszczególnych firm? Oczywiście nie zatrudniają osobnych specjalistów do każdej, pojedynczej wizytówki. To również byłoby nieefektywne. Eksperci Warsaw Media House korzystają z zaawansowanych i niezwykle przydanych narzędzi marketingowych. Posiadają dostęp do zautomatyzowanego profilu managera Google Maps. Dzięki temu bez problemu mogą zarządzać nawet tysiącami wizytówek jednocześnie. W kokpicie managera widoczne są bowiem wszystkie kluczowe elementy m.in. aktualne opinie, komentarze użytkowników, bazy produktów/usług.

Swoim klientom Warsaw Media House oferuje:

  • Dodawanie na bieżąco nowych lokalizacji;
  • Monitorowanie lokalizacji;
  • Uzupełnienie danych;
  • Reagowanie i odpowiadanie na komentarze na bazie wzorów ustalonych z klientem;
  • Raportowanie;
  • Kontakt z klientem.

 

 

Wszelkie działania dopasowywane są do indywidualnych potrzeb firmy i branży, w której działa. To świetne rozwiązanie dla osób, które nie mają czasu na zarządzanie wizytówkami Google i chcą powierzyć to zadanie doświadczonym specjalistom, którzy zajmą się aktualizowaniem i edycją wizytówki od początku do końca. Stawiając na ten kanał komunikacji z klientem, z pewnością zyskasz pozytywny i wiarygodny wizerunek. Zadbasz również o swoje zasięgi organiczne i pozyskasz duże grono nowych odbiorców.

Jak skutecznie pozycjonować strony?
21%
leadów więcej

Fałszywe opinie - jak sobie z nimi radzić?
Zadzwoń! +48 577 477 530