W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Potwierdź swoje dane kontaktowe w Rejestrze Danych Kontaktowych (RDK)



Jeśli do RDK przekazujesz numer telefonu i/lub adres e-mail albo je zmieniasz – ze względów bezpieczeństwa – musisz potwierdzić, że należą one do ciebie. Na telefon i skrzynkę e-mail  (zależnie, które dane podasz) otrzymasz osobne wiadomości z 6-cyfrowymi, jednorazowymi kodami potwierdzającymi.
Jeśli twoje dane kontaktowe nie zostały potwierdzone w urzędzie lub przez internet – możesz to zrobić później. Masz na to tylko 24 godziny od otrzymania kodu potwierdzającego. Sprawdź, jak to zrobić.
 

Potwierdź swoje dane kontaktowe

Informacje:

  • Każdy, kto przekazał lub zmienił swoje dane kontaktowe.

    • swój numer PESEL – znajdziesz go na przykład na swoim dowodzie osobistym,
    • 6-cyfrowy kod potwierdzający – znajdziesz go w SMS-ie lub e-mailu. 
       
    1. Kliknij przycisk Potwierdź swoje dane kontaktowe.
    2. Wybierz dane kontaktowe, które chcesz potwierdzić.
    3. Wpisz swój numer PESEL.
    4. Podaj 6-cyfrowy kod (lub kody) z SMS-a i/lub e-maila. 
    • Jeśli przekazujesz lub zmieniasz dane kontaktowe do RDK – na telefon i/lub skrzynkę e-mail  (zależnie, które dane podałeś) otrzymasz  6-cyfrowe, jednorazowe kody potwierdzające.
    • Jeśli wpiszesz błędny kod potwierdzający – wpisz go jeszcze raz. 
    • Jeśli 5 razy wpiszesz błędny kod potwierdzający – przekazane lub zmienione dane kontaktowe zostaną usunięte i musisz je podać jeszcze raz. Wtedy skorzystaj z usługi Skorzystaj z Rejestru Danych Kontaktowych (RDK) albo zrób to w urzędzie.
    • Jeśli usuwasz dane kontaktowe z RDK – nie musisz ich potwierdzać, dlatego nie dostaniesz kodu.

    5.  Dane musisz potwierdzić w ciągu 24 godzin od otrzymania kodów. Jeśli  tego nie zrobisz, zostaną one usunięte.  

  • W ciągu 24 godzin od otrzymania kodu potwierdzającego. 
    Jeśli tego nie zrobisz – niepotwierdzone dane zostaną usunięte z RDK. Wtedy musisz wprowadzić je ponownie. Możesz to zrobić przez internet Skorzystaj z Rejestru Danych Kontaktowych (RDK)  albo w urzędzie.
     

  • Usługa jest bezpłatna. 

  • Ustawa z dnia 17  lutego 2005 r.  o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U.2021. poz. 670, z późn. zm.)

Ostatnia aktualizacja: 31.05.2023 11:52

Instytucja odpowiedzialna za usługę: Ministerstwo Cyfryzacji

{"register":{"columns":[]}}