1 | s | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | s | INNOWACJA | PRACA U PODSTAW | WARSZTATY | DLA GRACZY | LABORATORIUM | ||||||||
3 | Godzina rozpoczęcia | SALA KONCERTOWA (I p.) | 204 (II p.) | Baletowa (I p.) | 211 (II p.) | Strefa Centralna (I p.) | Open Space (I p.) / Hipnoza (II p.) | Godzina rozpoczęcia | ||||||
4 | PIĄTEK | |||||||||||||
5 | 14:00 | CEREMONIA ROZPOCZĘCIA KONFERENCJI LARPOWEJ 2020 [Sala Koncertowa] | 14:00 | |||||||||||
6 | 14:20 | WARSZTATY “HOW TO KOLA” [Sala Koncertowa] | 14:20 | |||||||||||
7 | 14:40 | KEYNOTE: Projektowanie procesu (Kasia Kehl) [SALA KONCERTOWA] | 14:40 | |||||||||||
8 | 15:00 | Dokumentacja | Fotografia larpowa a prawo - Kaja Skorzyńska, Karol Szafrański | Paralarp | Nim gra się rozpocznie - jak modelować grę przed larpem - Anna Szewczyk | Komunikacja | Uczucia i potrzeby: jak empatyczna komunikacja wzbogaca tworzenie i granie postaci - Małgorzata Bartczak | Strój i sprzęt | Nie mam się w co ubrać! - czyli jak dopasować strój do postaci, settingu i miejsca gry - Agnieszka Hawryluk-Boruta | Laboratorium | Laboratorium Google Drive Google Drive jako główne narzędzie do pracy nad larpami Zajęcia praktyczne, proszę wziąć ze sobą laptop lub telefon Piotr Gacuta, Marek Małagocki | Laboratorium Myśli - Tablice, na których przez cały czas trwania Koli zbieramy inspiracje, informacje i nowinki ze wskazanych tematów. O godzinie 15:00 krótki wstęp do stałej wystawy Piotr Milewski | 15:00 | |
9 | 15:20 | Organizacja larpów z fotografem - kompendium - Kaja Skorzyńska, Karol Szafrański | Projektowanie procesu nauki gracza/graczki — warsztaty i przekazanie wiedzy w grze - Jakub Barański | Kostium - jak nie wydać milionów i nie zrazić do siebie ludzi? - Weronika Pęter | 15:20 | |||||||||
10 | 15:40 | Video larpowe jako narzędzie promocji w social media - Nadina Dobrowolska, Maciej Nitka | Projektowanie debriefu, afterparty i domknięcia poznawczego - Marta Górna | Jak w łatwy sposób wyglądać lepiej na larpach 1900s-1960s? - Aleksandra Ososińska | 15:40 | |||||||||
11 | 16:00 | Dyskusje podsumowujące bloki tematyczne | 16:00 | |||||||||||
12 | 16:20 | Komfort Pracy | Projektowanie scenariusza z użyciem metody kanban i mapy myśli - Krzysztof Niziołek | Promocja | Najczęstsze pytania i problemy przyszłych larpowców - Anna Szyller | Komunikacja | Trudne rozmowy z graczem, czyli o mediacji i nie tylko - Marta Dąbrowska | Obóz | Przestrzeń do gry - planowanie gry w obozie - Kasia Kehl | Laboratorium Łucznicze - Wyposażenie łucznicze, w tym obozowe, na larpa bitewnego - co i jak przygotować Katarzyna Suppan | 16:20 | |||
13 | 16:40 | Slack, trello, discord. Dlaczego ich nienawidzę. Dlaczego ich używam. - Andrzej Pierzchała | Jak dotrzeć do potencjalnego odbiorcy - Marta Błaszkiewicz, Hania Galewska | Identyfikacja wizualna grupy na dużych i małych grach - Bartosz Bruski | 16:40 | |||||||||
14 | 17:00 | Uważność, asertywność i planowanie energii - Agnieszka Zapart | Oczekiwania, jakość i zadowolenie - Jakub Barański | Budowanie relacji - Krawawa Knieja - Piotr Czop, Paweł Czop | 17:00 | |||||||||
15 | 17:20 | Dyskusje podsumowujące bloki tematyczne | 17:20 | |||||||||||
16 | 17:40 | PRZERWA | 17:40 | |||||||||||
17 | 18:00 | Logistyka i współpraca | Jak pracować ze swoim logistykiem? - Marek Małagocki | Metodyka Pracy | Nowy Gamizm - Narzędzie do sprawdzania spójności i emergencji larpów na etapie projektowania - Dominik Dembinski | Nabór | Losowanie, Casting czy Nabór zamknięty - Panel Dyskusyjny o tym, jak wybrać, kto zagra w naszym larpie Jakub Barański, Katarzyna Karcz, Iwona Pułanecka, Kamil Rauch, Katarzyna Gabrysz | Charakteryzacja | Postać oparta na wielu zmysłach - garść tricków. - Anna Szewczyk | Laboratorium | Laboratorium Mikrokontrolerów - Jak programować mikrokontrolery- zajęcia praktyczne na sprzęcie - Jak używać mikrokontrolery na larpach Zajęcia praktyczne od godziny 18:00 Strefa elektroniki Krzysztof Kotlarz | Laboratorium Dźwięku i Światła [JAZZCLUB HIPNOZA] - Jak wybrać nagłośnienie - Jak pracować z dźwiękiem - Jak miksować na sprzęcie DJ-skim - Jak ustawiać światło RGB - Jak miksować światło na sterowniku DMX O godzinie 18:00 krótki wstęp, następnie można przyjść i nauczyć się używania wystawionych sprzętów w praktyce. Rafał Matraszek, Michał Socha (W trakcie Laboratorium możliwe jest zamawianie jedzenia przy barze) | 18:00 | |
18 | 18:20 | Dostosowanie larpa do osób z niepełnosprawnościami - K.Łukasik | SCRUM w praktyce: implementacja metodyk zarządzania projektami w larpach - Anna Kowalska | Crossplay - Kasia Karpińska | 18:20 | |||||||||
19 | 18:40 | Współpraca liderów inicjatyw larpowych z jednostkami samorządowymi, budowanie partnerstw z instytucjami i podmiotami prywatnymi - Marta Górna, Mateusz Makowski | Pisanie w zespole - Marcin Ziemniak, Maciej Kozubal | Jak przygotować budżet: charakteryzacja na Twoim larpie - Zofia Skowrońska | 18:40 | |||||||||
20 | 19:00 | Dyskusje podsumowujące bloki tematyczne | 19:00 | |||||||||||
21 | 19:20 | Monomit jako narzędzie projektowe | Monomity w budowaniu opowieści - Campbel, Vogler, Pearson, Hollywood [WPROWADZENIE DO TEMATU] - Piotr Milewski | Reżyseria | Jak powinien/powinna zachowywać się reżyser/reżyserka w trakcie gry? - Jakub Barański | Zasady Domyślne | [DYSKUSJA] Co rozumiesz pod pojęciem "Nie bądź dupkiem" rozmowa o larpowym saivor-vivre - Jakub Jamrozik | NPC | NPC jako kolejne "stadium" bycia graczem. Dlaczego chcemy być NPC-ami? - Anna Kowalska | 19:20 | ||||
22 | 19:40 | Campbell, Escher, Bach: Jak użyć monomitu, kanonów i tabelek do projektowania wydarzeń w praktyce - Dominik Dembinski | Jak wbudować reżyserię w design larpa - Mikołaj Wicher | Jak być dobrym NPC-em - Aleksander Tukaj | 19:40 | |||||||||
23 | 20:00 | Dyskusje podsumowujące bloki tematyczne | 20:00 | |||||||||||
24 | 20:20 | Myślenie o Larpach | Projektowanie intymne - Kamil Bartczak | Po larpie | [ENG] Markers flows - S.Khylevych | Historia | Byliśmy, jesteśmy, będziemy: historia larpów w Polsce - Andrzej Pierzchała | Fuckup Night - Jakub Krassowski [JAZZCLUB HIPNOZA] W trakcie Fuckup Night możliwe jest zamawianie jedzenia przy barze. Prosimy jednak o nie przeszkadzanie w punkcie programu. Kuchnia czynna do 22:00 | 20:20 | |||||
25 | 20:40 | Robię, tworzę, dizajnuję, organizuję - Marcin Słowikowski | 20:40 | |||||||||||
26 | 21:00 | Dyskusja podsumowująca blok tematyczny | 21:00 | |||||||||||
27 | 21:20 | WARSZTATY ŚPIEWU - Marcin Fijołek | STREFA CENTRALNEJ DYSKUSJI (do 02:00) | 21:20 | ||||||||||
28 | 21:40 | 21:40 | ||||||||||||
29 | 22:00 | KARAOKE BATTLE - Paulina Misiukiewicz | Burleskowe Bingo - Lady Fox [JAZZCLUB HIPNOZA] | 22:00 | ||||||||||
30 | 22:20 | 22:20 | ||||||||||||
31 | 22:40 | 22:40 | ||||||||||||
32 | 23:00 | IMPREZA TANECZNA (do 02:00) [JAZZCLUB HIPNOZA] | 23:00 | |||||||||||
33 | 23:20 | 23:20 | ||||||||||||
34 | 23:40 | 23:40 | ||||||||||||
35 | 00:00 | 00:00 | ||||||||||||
36 | NOC | NOC | ||||||||||||
37 | ||||||||||||||
38 | ||||||||||||||
39 | INNOWACJA | PRACA U PODSTAW | WARSZTATY | DLA GRACZY | LABORATORIUM | |||||||||
40 | Godzina rozpoczęcia | SALA KONCERTOWA (I p.) | 204 (II p.) | Baletowa (I p.) | 211 (II p.) | Strefa Centralna (I p.) | Open Space (I p.) / Hipnoza (II p.) | Godzina rozpoczęcia | ||||||
41 | SOBOTA | |||||||||||||
42 | 09:00 | Śniadanie z larpami [STREFA CENTRALNA] | 09:00 | |||||||||||
43 | 09:20 | 09:20 | ||||||||||||
44 | 09:40 | 09:40 | ||||||||||||
45 | 10:00 | KEYNOTE: Projektowanie gry (Piotr Milewski) [SALA KONCERTOWA] | 10:00 | |||||||||||
46 | 10:20 | Przestrzeń | Gwoździe, Które Mówią. Planowanie sensownej scenografii do larpa. - Agnieszka Kisiel | Mechanika | ASG a Larp - Łukasz Lewczak | Wspólny posiłek | Chleba powszedniego nie dawaj! Jak jedzeniem kreować świat i tworzyć immersję - Meg Pomorska, Jakub Krassowski | Klimat | 1-2-3 o szybkim (oraz wolnym) wchodzeniu w postać - Paweł Piotrowski | Laboratorium | Laboratorium Finansów - O grantach, dotacjach i innych źródłach finansowania larpów - krótka prelekcja i warsztaty praktyczne Zajęcia praktyczne, proszę wziąć ze sobą laptopa. Aga Labenz | Laboratorium Ekonomii - krótki wstęp teoretyczny - warsztaty z projektowania ekonomii dużych larpów (w tym dobór waluty, obieg pieniądza, regulacja cen, radzenie sobie z inflacją i wiele innych) Maciej Antkiewicz | 10:20 | |
47 | 10:40 | Spatial Design - wpływ układu pomieszczenia na dynamikę gry - Piotr Milewski | Mechanika w służbie larpa - Krzysztof Maj | 10:40 | ||||||||||
48 | 11:00 | Spatial Design i wpływ przestrzeni emocje gracza - Kamil Bartczak | Jak projektować mechaniki "potrafisz, co potrafisz" i "potrafisz, co potrafisz odegrać" - Paweł Jasiński | Dlaczego miałby mnie porwać klimat larpa bitewnego? Wprowadzenie do gatunku dla sceptyków - Bartosz Bruski | 11:00 | |||||||||
49 | 11:20 | Dyskusje podsumowujące bloki tematyczne | 11:20 | |||||||||||
50 | 11:40 | Narracja | New Age First Class: Pełnowymiarowy eksperyment larpowy. Eventy reżyserowane, rekrutacja w zespołach, manipulacja czasem, NPC-e w czerni - Dominik Dembinski | Postacie | Zacznijmy od postaci - character driven larp - Emilia Kowalska | Improwizacja Tańca | Panowie proszą panie - warsztaty odgrywania tańca - Marcin Słowikowski | Przygotowania do gry | [DYSKUSJA] Szpej niebitewny, czyli jak być koszernym i czemu wygoda jest kiepskim celem - Piotr Smolański | Laboratorium "Komputer na larpie" - Doświadczenia z tworzeniem systemu pod larpa na przykładzie Voyager 3, prezentacja - Praktyczne zastosowania dla sztucznych inteligencji na larpie Przemysław Głomb | 11:40 | |||
51 | 12:00 | Struktury różnorodności. Wielościan, struktury ruchome, archetypy elastyczne i stałe. - Andrzej Pierzchała | 12:00 | |||||||||||
52 | 12:20 | Emergent Storytelling, czyli powstająca narracja- Paweł Jasiński | Relacje z innymi i samym sobą czyli tworzenie pełnokrwistych postaci na tak długie larpy jak ten tytuł - Paulina Lulish Misiukiewicz, Paulina Gajewska | Play to Lose, Play to Lift, Play for Trouble - Rafał Camlet | 12:20 | |||||||||
53 | 12:40 | ź | Zanim rozpocznie sie larp - Słów kilka o przygotowaniach przed larpowych. Nad czym sie zastanowić? Czego się dowiedzieć? - Wojciech Nita | Jak ZACZĄĆ pisać - okiem praktyka - Hubert Sosnowski | 12:40 | |||||||||
54 | 13:00 | Dyskusje podsumowujące bloki tematyczne | 13:00 | |||||||||||
55 | 13:20 | PRZERWA OBIADOWA [JEST MOŻLIWOŚĆ WCZEŚNIEJSZEGO ZAMÓWIENIA DAŃ NA PRZERWĘ OBIADOWĄ W JAZZCLUBIE HIPNOZA] | 13:20 | |||||||||||
56 | 13:40 | 13:40 | ||||||||||||
57 | 14:00 | 14:00 | ||||||||||||
58 | 14:20 | 14:20 | ||||||||||||
59 | 14:40 | 14:40 | ||||||||||||
60 | 15:00 | KEYNOTE: Projektowanie procesu (Kasia Kehl) [SALA KONCERTOWA] | 15:00 | |||||||||||
61 | 15:20 | Projektowanie bezpiecznego środowiska | Plan pięcioletni - i co po nim? Profesjonalizacja polskich gier terenowych - Aga Labenz | Integracja, inklusywność, hermetyzm | Społeczności otwarte, społeczności zamknięte - Gabriela Kruszona | Projektowanie interakcji | Wdrożenie mechaniki do prawdziwego życia - wprowadzenie teoretyczne - Piotr Milewski, Dominik Dembiński | Oddział | Jak zbudować oddział i nie zwariować? - czyli praktyczny poradnik o podziale ról w drużynie - Alicja Porowiec | Laboratorium | Laboratorium Mikrokontrolerów (powtórka) - Jak programować mikrokontrolery- zajęcia praktyczne na sprzęcie - Jak używać mikrokontrolery na larpach Zajęcia praktyczne od godziny 15:20 Strefa elektroniki Krzysztof Kotlarz | Laboratorium Strojów Kuba Dobrenko | 15:20 | |
62 | 15:40 | Jak zatruwamy społeczność, czyli czy jestem toksycznym larpowcem? - Mateusz Bielski | "Rodzice też chcą grać, daj im szansę" - Katarzyna Czpak | Wdrożenie mechaniki do prawdziwego życia - Warsztaty praktyczne - Piotr Milewski | Tworzenie dobrego oddziału na larpa bitewnego - Piotr Smoleński, Paweł Jasiński | 15:40 | ||||||||
63 | 16:00 | Jak budować zdrowe community wokół dużych projektów? Praktyczny poradnik o stawianiu granic - Zofia Urszula Skowrońska | Projektowanie larpów familijnych - Katarzyna Jankiewicz, Katarzyna Chmielewska | 16:00 | ||||||||||
64 | 16:20 | Dyskusje podsumowujące bloki tematyczne | 16:20 | |||||||||||
65 | 16:40 | Kształtowanie środowiska | Co feminizm kiedykolwiek zrobił dla dizajnu larpów? - Ida Pawłowicz | Budowanie nowych społeczności | Jak od zera zbudować rozwojową społeczność w oparciu o Cykl Kolba, czyli projektowanie drogi od odbiorcy do twórcy - Mateusz Makowski | Experience | Punkt Odwołany :( | Komunikacja | Seks i emocje - komfortowe budowanie niebanalnych scen erotycznych - Agnieszka Zapart | Prezentacja Technologii Zuzanna Kowaliszyn | 16:40 | |||
66 | 17:00 | Wypalenie twórców i jak mu zapobiec - Magdalena Kujda | "Tak, i " - Doświadczenie z Impro w komunikacji z nowymi twórcami - Mateusz Bielski | Język Żyrafy czyli 4 kroki do empatycznej komunikacji - Maria Kozak | 17:00 | |||||||||
67 | 17:20 | Larpy ekstatyczne jako sposób na ratowanie ludzi i/lub świata - K. Bartczak, D. Dembinski | Wykorzystywanie sprawczości graczy wewnątrz larpa do budowania struktur poza larpem na podstawie Witcher School- Bartek Zioło | Deeskalacja, gdy już zaszło za daleko - Łukasz Tumas | 17:20 | |||||||||
68 | 17:40 | Dyskusje podsumowujące bloki tematyczne | 17:40 | |||||||||||
69 | 18:00 | PRZERWA | 18:00 | |||||||||||
70 | 18:20 | KEYNOTE: Projektowanie gracza (Marcin Słowikowski) [SALA KONCERTOWA] | 18:20 | |||||||||||
71 | 18:40 | Steering | X sposobów, aby lepiej się bawić na grze - Paweł Jurgiel | Warsztaty | Podstawy projektowania warsztatów larpowych - Maciej Antkiewicz | Umiejętności | Jak wiarygodnie odegrać emocje, jeśli nie potrafię ich poczuć? Alba Emoting - Julia Leśniewska | Umiejętności | Jak mówić na larpie: język jako element charakteryzacji postaci - Patryk Stryjewski | Laboratorium | Prezentacja Armat Larpowych - Artur Wysocki | 18:40 | ||
72 | 19:00 | Nie wszystkie substancje działają tak samo: Odgrywanie używek i odmiennych stanów świadomości - Łukasz Grabowski | Nie omawiaj słów bezpieczeństwa! Zagraj je. Rola warsztatów w koncepcji safe, sane, consent - Anna Szewczyk | Romansowanie dla opornych - Emilia Kowalska | Laboratorium Dźwięku i Światła [JAZZCLUB HIPNOZA] - Jak wybrać nagłośnienie - Jak pracować z dźwiękiem - Jak miksować na sprzęcie DJ-skim - Jak ustawiać światło RGB - Jak miksować światło na sterowniku DMX O godzinie 19:00 krótki wstęp, następnie można przyjść i nauczyć się używania wystawionych sprzętów w praktyce. Rafał Matraszek, Michał Socha (W trakcie Laboratorium możliwe jest zamawianie jedzenia przy barze) | 19:00 | ||||||||
73 | 19:20 | Jak to zagrać - Larpowe środki wyrazu - Marcin Słowikowski | Jak Prosto i Skutecznie wprowadzić Śpiew na Larpa - Marcin Fijołek | Jak odgrywać biorcę przemocy - Aleksandra Kiebasz | Laboratorium charakteryzatorskie - Poćwicz charakteryzację z profesjonalistami. - Stanowisko jest wyposażone w sprzęt do użycia. -Zrób sobie charakteryzację na imprezę! Agnieszka Hawryluk-Boruta, Katarzyna Karpińska | 19:20 | ||||||||
74 | 19:40 | Dyskusje podsumowujące bloki tematy | 19:40 | |||||||||||
75 | 20:00 | Immersja | Immersja żołnierza! Co liczy się w immersji dla gracza, którego interesują bitewniaki? - Mateusz Wilczek | Pierwsze kroki z tworzeniem larpów | Jak grałam w larpy nie wiedząc ze to larpy? - Julia Leśniewska | Umiejętności | Emisja głosu - Paweł Piotrowski | Emocje | Emergency Exit - jak wyjść ze zbyt emocjonalnej roli? - Aleksander Tukaj? | 20:00 | ||||
76 | 20:20 | Immersja, steering i decyzje graczy na larpie trwającym nieprzerwanie przez 15 lat - Jakub Gryca | Pierwsze kroki w Świecie LARPów - Anna Debudaj | Dlaczego emocje na larpie działają tak jak działają? - Agnieszka Zapart | 20:20 | |||||||||
77 | 20:40 | Zaryzykuj coś wartościowego: Jak użyć rzutu kością do wymuszenia sobie immersji - Łukasz Grabowski | Jak zorganizować larp bitewny i nie dać się zwariować - Wiktor Łyżwa | Opt-In, Opt-Out oraz słowa i gesty bezpieczeństwa. Kontrolowanie własnego komfortu na grze - Klaudia Sowiak | 20:40 | |||||||||
78 | 21:00 | Dyskusje podsumowujące bloki tematyczne | 21:00 | |||||||||||
79 | IMPREZA KOSTIUMOWA! W stylu Cyberpunk-Noir Strefa taneczna: [Jazzclub Hipnoza] w tym atrakcje: LED-Fireshow, Konkurs tańca, Show Burleskowy Strefa cicha: [Strefa Centralna] Oba lokale znajdują się w budynku Konferencji Larpowej. Na czas imprez dostępna jest szatnia. | |||||||||||||
80 | ||||||||||||||
81 | ||||||||||||||
82 | ||||||||||||||
83 | ||||||||||||||
84 | ||||||||||||||
85 | ||||||||||||||
86 | ||||||||||||||
87 | GODZINA ROZPOCZĘCIA | NIEDZIELA - [JAZZCLUB HIPNOZA] | GODZINA ROZPOCZĘCIA | |||||||||||
88 | 11:00 | Śniadanie z larpami. Całość programu niedzielnego odbywa się w Jazzclubie Hipnoza, gdzie będzie przygotowana dla nas oferta śniadaniowa. | 11:00 | |||||||||||
89 | 11:20 | Śniadanie z larpami i programem w restauracji konferencyjnej | Speakerbox 5 - minutowe wystąpienia zgłaszane w trakcie trwania punktu programu. | 11:20 | ||||||||||
90 | 11:40 | 11:40 | ||||||||||||
91 | 12:00 | 12:00 | ||||||||||||
92 | 12:20 | 12:20 | ||||||||||||
93 | 12:40 | 12:40 | ||||||||||||
94 | 13:00 | Co, Gdzie, Kiedy | 13:00 | |||||||||||
95 | 13:20 | 13:20 | ||||||||||||
96 | 13:40 | 13:40 | ||||||||||||
97 | 14:00 | KEYNOTE: Projektowanie Przyszłości (Dominik Dembinski) | 14:00 | |||||||||||
98 | 14:20 | Oficjalne zamknięcie i wybory organizatora Koli 2022 | 14:20 | |||||||||||
99 | 14:40 | 14:40 | ||||||||||||
100 | 15:00 | 15:00 | ||||||||||||
101 |
1 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | Innowacje | Praca u podstaw | Od graczy dla graczy | Warsztaty i dyskusje | ||||
3 | PIĄTEK | |||||||
4 | KEYNOTE | |||||||
5 | Temat | 20 min | Temat | 20 min | Temat | 20 min | Temat | |
6 | 20 min | 20 min | 20 min | |||||
7 | 20 min | 20 min | 20 min | |||||
8 | DYSKUSJE PO BLOKACH TEMATYCZNYCH | |||||||
9 | Temat | 20 min | Temat | 20 min | Temat | 20 min | Temat | |
10 | 20 min | 20 min | 20 min | |||||
11 | 20 min | 20 min | 20 min | |||||
12 | DYSKUSJE PO BLOKACH TEMATYCZNYCH |