Indie to olbrzymi rynek ciągników rolniczych. Powoli dla zagranicznych producentów sprzętu rolniczego staje się prawdziwym „eldorado” – podobnie jak Chiny dla branży motoryzacyjnej. Niedawno pisaliśmy o nawiązaniu współpracy indyjsko-japońskiej pomiędzy TAFE i Iseki. Podobną drogę obrały Escorts i Kubota. Firmy wymienią się technologią celem opracowania nowych traktorów i podbicia rynku indyjskiego, a w perspektywie długoterminowej pozostałych krajów.
>> Producenci ciągników TAFE i Iseki razem: współpraca z globalnymi ambicjami
Nowo utworzona spółka pod nazwą Escorts Kubota India Private Limited, w której Japończycy posiadają 60 proc. udziałów, a Hindusi 40, będzie produkować wspólnie skonstruowane ciągniki w fabryce zlokalizowanej w mieście Faridabad. Plany zakładają, że nowy zakład rozpocznie działalność w styczniu 2020 r., a seryjna produkcja rozpocznie się w czerwcu tego samego roku. Początkowe zdolności produkcyjne szacowane są na 50 tys. maszyn rocznie.
>> Nowe kompaktowe ciągniki Kuboty. Co się w nich zmieniło i ile kosztują?
Każdy z partnerów będzie oferować nowe traktory pod swoimi markami poprzez własne kanały dystrybucyjne. Ponadto w ramach kooperacji Kubota będzie sprzedawać indyjskie ciągniki na wybranych i wzajemnie uzgodnionych rynkach zagranicznych.
>> Farmtrac przedstawił koncept autonomicznego ciągnika
– Escorts Ltd. aspiruje do stania się producentem o zasięgu światowym. Strategiczne partnerstwo i współpraca technologiczna oraz produkcyjna z Kubotą ma pomóc w osiągnięciu tego celu, poprzez wspólny rozwój na rynkach krajowych i eksportowych. Dzięki razem rozwijanej nowoczesnej technologii oraz powiększanych zgodnie kanałach sprzedaży uzyskamy dostęp do globalnych rynków i wyruszymy w podróż do globalnego przywództwa – powiedział Nikhil Nanda, prezes i dyrektor zarządzający indyjskiej firmy.
Komentarze