Konferencja Rok Relacji w Edukacji 2.0 Białystok
Katarzyna Góralczyk
Created on January 17, 2020
More creations to inspire you
TALK ABOUT DYS WITH TEACHER
Presentation
ESSENTIAL OILS PRESENTATION
Presentation
ANCIENT EGYPT FOR KIDS PRESENTATION
Presentation
CIRQUE DU SOLEIL
Presentation
YURI GAGARIN IN DENMARK
Presentation
EIDIKO JEWELRY
Presentation
PRODUCT MANAGEMENT IN MOVIES & TV SHOWS
Presentation
Transcript
Dojazd
w Białymstoku, 28.03.2020 r.
Zapisy
Prelegenci
Programkonferencji
KonferencjaRok Relacjiw Edukacji 2.0
wykład - info
wykład - info
wykład - info
wykład - info
warsztat - info
warsztat - info
warsztat - info
warsztat - info
Krystyna Nowak
Cecylia Leonik
Barbara Bednarczyk
Anna Charyton
Prelegenci
Katarzyna Jarocka
Katarzyna Góralczyk
Joanna Fiedorczyk
HOME
Karolina Klicka
PRELEGENCI
INFO
HOME
Informacja o warsztacie
Katarzyna Jarocka
Kasia Jarocka jest nauczycielką języka angielskiego, a z wykształcenia (zdobytego w kraju i zagranicą) również socjologiem. Posiada certyfikat „Certified Microsoft Innovative Educator”, więc nowoczesne trendy w edukacji nie są jej obce, jak również zajmuje się z takimi zagadnieniami, jak pozytywna psychologia, growth mindset, mindfulness czy design thinking. Od prawie 3 lat jest wielką orędowniczką rozwijania kreatywności w edukacji i życiu codziennym, o czym pisze na swoim blogu creativitykilledtheclass.weebly.com. Prywatnie uwielbia podróżować oraz wymyślać coraz to nowe wyzwania dla siebie i swojej rodziny.
Informacja o warsztacie
PRELEGENCI
HOME
INFO
Katarzyna Góralczyk
Katarzyna Góralczyk, nauczyciel języka angielskiego, metodyk, trener edukacyjny, arteterapeuta, pedagog oraz animator kultury. W jej życiu królują nowe technologie i trendy edukacyjne, które poznaje dzięki byciu Microsoft Innovative Educator Expert oraz Certified Microsoft Innovative Educator. Jednakże jej prawdziwą miłością jest arteterapia, dzięki której pobudza uczniowską kreatywność i chęć do samorozwoju. Dodatkowo Katarzyna jest ambasadorką projektu Roku Relacji oraz współautorką publikacji “Relacje. Inspiracje. Nauczyciele - o relacjach w edukacji”. Poza tym rozwija się jako ambasadorka Book Creator, a w wolnym czasie pisze bloga o wykorzystaniu arteterapii w domu oraz w szkole http://katarzynagoralczyk.weebly.com/Prywatnie jest szczęśliwa żoną i mamą 6-cio miesięcznego synka.
PRELEGENCI
HOME
INFO
Informacja o warsztacie
Barbara Bednarczyk
Barbara Bednarczyk jest nauczycielką języka angielskiego od 14 lat. Uczyła w wielu grupach wiekowych, ale najbliższe jest jej uczenie najmłodszych. Od dłuższego czasu związana jest z jednym z przedszkoli w Białymstoku, w którym oprócz roli nauczyciela, pełni funkcję wicedyrektora. W swojej pracy wykorzystuje metody budujące pozytywne relacje. Uwielbia tworzyć materiały dydaktyczne, które wykonane wspólnie z dziećmi znacznie wspomagają budowanie w nich motywacji wewnętrznej. Ponadto, Basia organizuje warsztaty dla dzieci z książką anglojęzyczną, fartuchowe opowieści czy językowe warsztaty teatralne. Inspiruje też nauczycieli na szkoleniach, konferencjach, w artykułach, które pisze dla Get Creative oraz na łamach swojego własnego bloga. Prywatnie jest mamą Olka i Mikołaja, w których zaszczepia miłość do języka angielskiego. Jest miłośniczką książek dla dzieci, a w szczególności serii Mr Men and Little Miss.
PRELEGENCI
HOME
INFO
Informacja o wykładzie
Anna Charyton
Anna Charyton - jestem absolwentką filologii angielskiej Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Pracę jako lektor języka angielskiego rozpoczęłam jeszcze na studiach, a w zawodzie nauczyciela, lektora i od czasu do czasu tłumacza języka angielskiego aktywnie uczestniczę od 2011r. Ambasador Roku Relacji w Edukacji w Białymstoku. Pasjonuje mnie kultura krajów angielskiego obszaru językowego. Tematem mojej pracy dyplomowej były: „Women Leaders in Politics and Their Representations in the British News Media: the Cases of Hillary Rodham Clinton and Yulia Tymoshenko”.
PRELEGENCI
HOME
INFO
Informacja o warsztacie
Joanna Fiedorczyk
Joanna Fiedorczyk, nauczyciel języka angielskiego, metodyk, trener nauczycieli i właścicielka szkoły językowej. Ukończyła kursy trenerskie w DOS-ELTea Teacher Trainer Academy 5.0 i Akademię od Nauczyciela do Trenera. Swoimi autorskimi pomysłami dzieli się na konferencjach i szkoleniach. Ambasadorka projektu Rok Relacji 2.0. Entuzjastka wszelkich aktywności, które rozwijają przede wszystkim umiejętność komunikacji na zajęciach języka obcego.Prywatnie uwielbia książki, podróże i dobre jedzenie.
PRELEGENCI
HOME
INFO
Informacja o warsztacie
Karolina Klicka
Karolina Klicka – absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie na kierunku psychologia oraz absolwentka administracji Uniwersytetu w Białymstoku Wydziału Prawa. W codziennej pracy zajmuje się wsparciem emocjonalnym, interwencjami w sytuacjach kryzysowych oraz realizacją zadań z zakresu psychologii oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Karolina jest wulkanem energii, optymistką uwielbiającą ludzi i zwierzęta, dlatego wolny czas spędza biorąc udział w akcjach charytatywnych (np.: "Jesienny bazarek Vita Canis", "Świąteczne Lizaki Dla Dzieci Z Lusaki" itp.) oraz spotykając się ze znajomymi i szkoląc się, aby być jak sama mówi: "lepszą wersją siebie".
PRELEGENCI
HOME
INFO
Informacja o warsztacie
Cecylia Leonik
Nauczyciel dyplomowany języka polskiego i informatyki z dwudziestoletnim stażem w szkole podstawowej. Posiadający doświadczenie w edukacji włączającej, realizujący interdyscyplinarne projekty edukacyjne, współpracujący z lokalnymi instytucjami kultury. Pasjonuje się stosowaniem innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych z zakresu motywacji, kreatywnego myślenia oraz myślenia projektowego. Prowadzi warsztaty dotyczące pracy metodą projektu i doskonalenia kompetencji kluczowych. Moderator i mentor na platformach edukacyjnych. Autor dobrych praktyk z zakresu TIK. Trener umiejętności społecznych i treningu zastępowania agresji. Trener edukacji medialnej. Entuzjasta metody Design Thinking w edukacji. Od września 2019 konsultant do spraw projektów w Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku.
PRELEGENCI
HOME
INFO
Informacja o warsztacie
Krystyna Nowak
Krystyna Nowak pedagog, nauczyciel dyplomowany. Posiada kilkudziesięcioletnie doświadczenie w pracy z dziećmi. Obecnie jest dyrektorem Niepublicznego Przedszkola „Europrymusek”. Od 2006 roku jest certyfikowanym trenerem Treningu Skutecznego Rodzica i Treningu Skutecznego Nauczyciela wg dr Thomasa Gordona. Przeprowadziła liczne wykłady, prelekcje, warsztaty na temat modelu wychowania i komunikowania tą metodą. Model Gordona jest jej pasją. Stosuje go w rodzinie i w pracy oraz we wszystkich relacjach. Wierzy w to, że dzieci wychowywane w modelu Gordona są błyskotliwe, twórcze, empatyczne i chętne do nauki.
o autorce
HOME
Growth mindset, czyli samorozwój inaczej
Czerpiąc z idei tzw. growth mindset oraz swojego doświadczenia jako nauczycielka oraz matka pokażę, w jaki sposób zachęcić naszych podopiecznych do samorozwoju już od najmłodszych lat, aby z czasem stali się kompetentnymi i samodzielnymi zdobywcami wiedzy. Będzie trochę teorii, bardzo dużo praktyki (wszystkiego doświadczysz na własnej skórze!), ale przede wszystkim mnóstwo inspiracji, które mogą zmienić sposób postrzegania zadań stojących przed współczesną edukacją.
o autorce
HOME
Jak pielęgnować cyrkowe motyle?- o budowaniu relacji i wspieraniu rozwoju dzieci
Człowiek jest zwierzęciem stadnym, a skoro żyjemy w stadzie tworzymy różnorodne relacje - nie zawsze łatwe. Tworzyć pozytywne relacje jest bardzo trudno, a nauczyć się wyciągać wnioski, gdy relacje te nie spełniają naszych oczekiwań jest jeszcze trudniejsze. Jak zatem wspomóc nasze dzieci, aby potrafiły i chciały budować pozytywne relacji z innymi? Jak wspierać dzieci, aby były samodzielne i odnosiły sukcesy? Po odpowiedzi na te pytania zapraszam do uczestnictwa w warsztacie "Jak pielęgnować cyrkowe motyle?"
o autorce
HOME
Opowiedz mi proszę, czyli zespołowe storytelling w budowaniu relacji
Ludzie uwielbiają opowiadać i słuchać historii. Dlaczego? Ponieważ historie łączą nas z innymi, pozwalają zrozumieć i wzbudzają emocje. Zespołowy storytelling to wspólne tworzenie opowieści, podczas którego uczniowie mogą wykazać się kreatywnością, uczą się komunikowania i aktywnego słuchania, a informacje szybciej i na dłużej zapadają w pamięć. Jednak to nie wszystkie zalety storytellingu. Jakie są inne? Czy buduje relacje? Czy zaspokaja potrzeby dzieci? Jeśli tak to jakie? Na te pytania odpowiem na swoich warsztatach. Przedstawię też sprawdzone, gotowe pomysły na tworzenie historyjek w grupach i z całym zespołem klasowym.
o autorce
HOME
Kapitał Społeczny Szkoły
W swojej prezentacji postaram się najpierw przybliżyć pojęcie kapitału społecznego w szkole i nie tylko, a następnie nakreślić dlaczego kapitał społeczny jest fundamentem rozwoju edukacji i dlaczego bez niego nie jest możliwe efektywne nauczanie i uczenie się w szkole 21 wieku.
o autorce
HOME
Przeczytaj mi i naucz mnie rozmawiać o emocjach
Warsztaty będą oparte na 4 książkach dla dzieci: "Kolorowy potwór", "A królik słuchał" oraz 2 anglojęzycznych "I am sad" i "Little Miss Hug". Każda z nich nauczy nas dorosłych jak odkrywać z dziećmi emocje. Będą przykłady zabaw i robótki ręczne. Zapraszam, bo naprawdę warto.
o autorce
HOME
Współpraca oraz współdziałanie rodzica i nauczyciela jako podstawowa forma pomocy dziecku
Psychologowie biją na alarm, gdyż coraz częściej dzieci oraz młodzież ujawnia w okresie szkolnym problemy emocjonalne, które wymagają podjęcia szeregu działań. Celem tych poczynań jest zrozumienie potrzeb, oczekiwań oraz problemów młodych ludzi. Żeby jednak to się udało bardzo ważna jest dobra komunikacja rodzic - nauczyciel, otwartość na dialog, współpraca oraz współdziałanie - i właśnie temu będzie poświęcony wykład.
o autorce
HOME
Praca grupowa, która działa
Gdy wspominamy o pracy w grupie, spotkamy się z wątpliwościami, pytaniami i krytyką. Jako główne problemy nauczyciele wskazują nierówne zaangażowanie uczniów w działania. Jeden lub dwóch wykonuje całą pracę, introwertycy mogą mieć trudności, a ocenianie grupy nie jest sprawiedliwe w odniesieniu do poszczególnych osób. Ile razy widzieliśmy uczniów zaangażowanych w pracę z laptopem, a nie z drugim człowiekiem? Czy można narzekać na leniwego kolegę z zespołu? Nierówne zaangażowanie jest najczęstszym problemem pracy w grupie, towarzyszące temu zjawisku poczucie niesprawiedliwości, nie sprzyja budowaniu relacji. Otaczająca nas rzeczywistość i badania sugerują jednak, że praca w grupie jest korzystna i potrzebna. Warto poznać sprawdzone sposoby edukatorów na budowanie i utrzymanie dobrych relacji w grupie.
o autorce
HOME
Szczęście rodzinne zależy od jakości naszych relacji.
Jak przygotować dziecko do życia w ciągle zmieniającym się świecie? Jaka jest rola rodziców w procesie dorastania dziecka? Jak budować relacje bez krzyku, obwiniania i oskarżeń?
Przerwa kawowa13:15-13:30
Przerwa kawowa12:00-12:15
Część warsztatowa 13:30-14:30
Część warsztatowa 12:15-13:15
Część wykładowa 10:00-12:00
Program konferencji
PRELEGENCI
HOME
10:30-11:00
- Krystyna Nowak
Szczęście rodzinne zależy od jakości naszych relacji
Kapitał społeczny szkoły
Wpsółpraca oraz współdziałanie rodzica i nauczyciela jako podstawowa forma pomocy dziecku
11:30-12:00
11:00-11:30
- Anna Charyton
- Karolina Klicka
10:15-10:30
- Cecylia Leonik
Relacje w grupie projektowej
- Marta Rosińska
10:00-10:15
Powitanie uczestników konferencji
Część wykładowa
Program konferencji
PROGRAM
PRELEGENCI
HOME
Barbara Bednarczyk
Przeczytaj mi i naucz mnie rozmawiać o emocjach
Joanna Fiedorczyk
Opowiedz mi proszę, czyli zespołowe storytelling w budowaniu relacji
Katarzyna Góralczyk
Jak pielęgnować cyrkowe motyle? - o budowaniu relacji i wspieraniu rozwoju dzieci
Część warsztatowa 12:15-13:15
Program konferencji
PROGRAM
PRELEGENCI
HOME
Katarzyna Jarocka
Growth mindset, czyli samorozwój inaczej
Opowiedz mi proszę, czyli zespołowe storytelling w budowaniu relacji
Joanna Fiedorczyk
Katarzyna Góralczyk
Jak pielęgnować cyrkowe motyle? - o budowaniu relacji i wspieraniu rozwoju dzieci
Część warsztatowa 13:30-14:30
Program konferencji
PROGRAM
PRELEGENCI
HOME
PROGRAM
PRELEGENCI
HOME
Centrum Edukacji Nauczycieliul. Złota 4Białystok
Miejsce konferencji