Broker Eksportowy

Cykl seminariów „Export Professionals” – Zagadnienia prawne związane z działalnością eksportową 03.2021

Stowarzyszenie „Wolna Przedsiębiorczość” Oddział Terenowy w Gdańsku serdecznie zaprasza na kolejne organizowane w ramach programu Pomorski Broker Eksportowy seminarium online poświęcone podnoszeniu kompetencji eksportowych pomorskich przedsiębiorców. Spotkanie realizowane jest w ramach cyklu seminariów „Export Professionals” – czterech dwudniowych (piątek i sobota) intensywnych wykładów i warsztatów online wypełnionych praktyką i wiedzą ekspercką w zakresie organizacji i rozwoju działalności eksportowej przedsiębiorstwa. Cykl kończy się pozyskaniem dyplomu potwierdzającego zdobytą wiedzę.

Poszczególne seminaria będą poświęcone następującym zagadnieniom i organizowane będą
w trybie tygodniowym:

  • Zagadnienia prawne związane z działalnością eksportową.
  • Skuteczne negocjacje handlowe w Polsce i na arenie międzynarodowej oraz marketing
    międzynarodowy z elementami wykorzystania e-marketingu do budowania wartości marki.
  • Badania rynku i modelowanie biznesowe oraz budowanie relacji biznesowych
    z wykorzystaniem narzędzi online (platformy do spotkań B2B, targi, konferencje).
  • Wprowadzanie polskich marek na wybrane rynki: azjatyckie, Europy Wschodniej
    i Zachodniej.

 

Gdzie i kiedy:
Seminaria odbywają się online po zalogowaniu na platformie internetowej Clickmeeting.
Szkolenia dedykowane są przedsiębiorcom z województwa pomorskiego i ich pracownikom.

Zakres tematyczny pierwszego seminarium:
Dzień Pierwszy: 5.03.2021 r. (piątek), godzina 9:00 – 16:00
1. Uwagi wstępne w zakresie eksportu.
2. Podatek VAT i związane z nim komplikacje.
3. Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów i usług
3. Ochrona własności intelektualnej eksportera.
4. Klauzule przeniesienia praw autorskich
5. Produkcja licencyjna
6. Patent. Znak towarowy.
7. Umowy handlowe w działalności eksportowej. Charakterystyka i główne problemy.
8. Wyłączność w umowach międzynarodowych – szansa i ryzyko.

Dzień Drugi: 06.03.2021 r. (sobota), godzina 9:00 – 16:00
1. Źródła prawa, hierarchia, zależność między konwencją, a prawem krajowym.
2. Rozporządzenie Rzym I – wybór prawa właściwego.
3. Rozporządzenie Bruksela bis – omówienie właściwości sądu.
4. Odpowiedzialność za towar. Incoterms.
5. Szczegółowe omówienie Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej
sprzedaży towarów.
6. Umowa o zachowaniu poufności (NDA) jako instrument współpracy i nacisku w umowach
międzynarodowych.
7. Charakterystyka listu intencyjnego w obrocie międzynarodowym – na co uważać?
8. Case study umowy handlowej opartej na eksporcie.
9. Wspólna analiza ryzyka i zastosowanych rozwiązań.

 

Sylwetki prelegentów:

Jakub Szarmach – Radca prawny, partner Kancelarii COGNITOR, doświadczony prawnik, specjalizujący się w umowach i rozwiązaniach prawnych dla branży IT i nowych technologii oraz w prawie własności intelektualnej. Dzięki współpracy z dynamicznie rozwijającymi się firmami technologicznymi, posiada praktyczne know-how oraz doświadczenie we wsparciu prawnym podmiotów funkcjonujących na rynku międzynarodowym, w szczególności na etapie ekspansji na nowe kraje.

Krzysztof Skrobański – Partner Zarządzający Kancelarii Radców Prawnych COGNITOR Skrobańscy i Szarmach. Radca prawny z 5-letnim doświadczeniem. Zawodowo zajmuje się wsparciem przedsiębiorców w zakresie prawa handlowego i gospodarczego. W swojej praktyce skupia się także na wsparciu handlu zagranicznego różnych branż, od elektroniki po branżę spożywczą. Tworzy i recenzuje umowy handlowe w obrocie unijnym i międzynarodowym. Aktywnie wspiera lokalnych przedsiębiorców oraz startupy. W pracy zawodowej stawia przede wszystkim na skuteczność i prostotę rozwiązań, przygotowywanych indywidualnie dla Klientów. Prywatnie – miłośnik fantastyki, historii i żeglarstwa.


Szczegółowe informacje:

Donata Strycharczyk
e-mail: donata.strycharczyk@swp.gda.pl


Zgłoszenia:

Adres siedziby:

Informacja o przetwarzanych danych (wg. RODO) w ramach projektu Pomorski Broker Eksportowy. Kompleksowy system wspierania eksportu w województwie pomorskim.

Państwa dane osobowe są zbierane w związku z realizacją Projektu „Pomorski Broker Eksportowy. Kompleksowy system wspierania eksportu w województwie pomorskim” (zwanego dalej Projektem), który jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej na następujących zasadach:

1. Dane zbiera jeden z Partnerów realizujących Projekt:
1.1. Agencja Rozwoju Pomorza S.A. z siedzibą w Gdańsku (80-309) przy Al. Grunwaldzkiej 472 D, dane kontaktowe: e-mail: sekretariat@arp.gda.pl tel. 58 32 33 100
1.2. Regionalna Izba Gospodarcza Pomorza z siedzibą w Gdańsku (80-309) przy Al. Grunwaldzkiej 472 D, dane kontaktowe: e-mail: biuro@rigp.pl, tel. +48 58 305 23 25
1.3. Stowarzyszeniu „Wolna Przedsiębiorczość” Oddział Terenowy w Gdańsku z siedzibą w Gdańsku (80-126) przy ul. Piekarniczej 12A,dane kontaktowe: e-mail: swp@swp.gda.pl, tel. 58 350 51 40
1.4. Gdańska Fundacji Przedsiębiorczości z siedzibą w Gdańsku (80-386) przy ulicy Lęborskiej 3B, dane kontaktowe: e-mail: recepcja@inkubatorstarter.pl, tel. 58 731 65 56
1.5. Gdańska Agencja Rozwoju Gospodarczego Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Gdańsku (80-560) przy ulicy Żaglowej 11, dane kontaktowe: e-mail: office@investgda.pl, tel. 58 722 03 00
1.6. Pomorski Park Naukowo-Technologicznym Gdynia – Jednostka Budżetowa Gminy Miasta Gdyni z siedzibą w Gdyni (81-451) przy Al. Zwycięstwa 96/98, dane kontaktowe: e-mail: biuro@ppnt.gdynia.pl, tel. 58 880 81 50
2. Administratorem danych osobowych jest ten Partner Projektu, który osobiście zebrał dane osobowe. Dane te będą udostępniane pozostałym Partnerom Projektu. Zatem Partnerzy Projektu są jednocześnie administratorami danych (w odniesieniu do danych pozyskanych samodzielnie) oraz posesorami (w odniesieniu do danych, które zostały im powierzone przez pozostałych Partnerów Projektu).
3. Państwa dane przetwarzamy w celu realizacji, monitoringu i ewaluacji Projektu, w tym w celu:
• nawiązania lub utrzymania z Państwem kontaktu sprawach związanych z uczestnictwem w Projekcie,
• przeprowadzenia badań objętych Projektem, udzielenia Państwu wsparcia, którym są Państwo zainteresowani, np. w formie konferencji, misji wyjazdowych, itp.
• archiwizowania dokumentacji projektowej.
4. Dodatkowo, jeżeli wyrazili lub wyrażą Państwo na to zgodę, będziemy przetwarzać Państwa dane (adres poczty elektronicznej) w celu rozsyłania Państwu drogą elektroniczną newslettera, tj, informacji o wydarzeniach i działaniach podejmowanych w Projekcie.
5. Państwa dane przetwarzamy:
• ponieważ jest to niezbędne do wykonania zawartej z Państwem umowy o uczestnictwie Projekcie lub o udzielenie na Państwa rzecz wsparcia w ramach Projektu lub też do podjęcia - na podstawie Państwa żądania - działań związanych z przyjęciem Państwa do Projektu przed zawarciem takiej umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
• ponieważ przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia ciążących na nas obowiązków prawnych w związku z realizacją Projektu i tym samym podlegają procedurom określonym przez Instytucje udzielające dofinansowania na realizację projektów (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)
• ponieważ przetwarzanie danych jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów, które są przez nas realizowane, a które wynikają z naszych powiązań z Państwem w związku z realizacją Projektów i z udzielaniem na Państwa rzecz wsparcia w ramach Projektu (art. 6ust. 1 lit. f RODO)
• w oparciu o udzielaną przez Państwa zgodę w celu otrzymywania newslettera o działaniach i wydarzeniach podejmowanych w projekcie (art. 6 ust. 1 lit. a RODO)
6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne – obowiązek ich podania nie wynika z ustawy, ani z umowy. Podanie danych jest jednak niezbędne, aby mogli Państwo uczestniczyć w Projekcie i korzystać z udzielanego w nim wsparcia.
7. Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych w celu otrzymywania newslettera o działaniach i wydarzeniach podejmowanych w projekcie nie jest warunkiem uczestnictwa w Projekcie.
8. Dane osobowe, które są przetwarzane w celu realizacji i ewaluacji Projektu, podlegają przetwarzaniu, w tym archiwizowaniu, do 31 grudnia 2034 r.
9. Dane osobowe, które są przetwarzane na podstawie Państwa zgody, podlegają przetwarzaniu najpóźniej do czasu cofnięcia przez Państwa zgody na przetwarzanie danych.
10. W każdym czasie mogą Państwo żądać od Administratora dostępu do Państwa danych osobowych oraz ich sprostowania.
11. W przypadkach określonych w RODO mogą Państwo żądać usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (w zakresie w jakim są one przetwarzane na podstawie prawnego interesu administratora danych) lub przeniesienia danych na rzecz innych podmiotów.
12. W odniesieniu do danych osobowych, które są przetwarzane na podstawie Państwa zgody, mogą Państwo cofnąć tę zgodę w dowolnym momencie. Nie ma to jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie takiej zgody przed jej cofnięciem.
13. Jeżeli sądzą Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza RODO, mogą Państwo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
14. Odbiorcą danych osobowych są: Partnerzy Projektu, pracownicy i współpracownicy Administratora i Partnerów projektu, podmioty monitorujące realizację Projektu - Instytucja Zarządzająca lub Pośrednicząca, podmioty, które realizują zadania w Projekcie (np. brokerzy eksportowi) w takim zakresie, w jakim jest to niezbędne do realizacji danego zadania.
15. Dane nie podlegają profilowaniu, nie przetwarzamy danych w sposób zautomatyzowany.

Panel dostępności