logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Zachowania farmaceutów w sieci oraz ich ocena materiałów POS

  PR 17.06.2020, przeczytano 1069 razy
ilustracjastrzałka

Co robi farmaceuta w sieci? Skąd czerpie wiedzę i gdzie najchętniej się szkoli? Agencja pharamamarketingowa NEKK wspólnie z grupą Neuca przeprowadziła badania, których wyniki są obszernym kompendium wiedzy na temat zachowań farmaceutów w przestrzeni internetowej, a także ich oceny poszczególnych działań marketingowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zachowania-farmaceutow-w-sieci-oraz-ich-ocena-materialow-pos,387440,artykul.html

Polski rynek farmaceutyczny odnotowuje stały wzrost i przedstawia obecnie wartość odpowiadającą około 1% naszego PKB. Częścią rynku farmaceutycznego jest rynek aptek. W Polsce działa ponad 12 tysięcy aptek i punktów aptecznych(stan na koniec kwietnia 2020 r.). Badania zostały przeprowadzone w marcu b.r na grupie ponad 1100 farmaceutów i aptekarzy.

Polski farmaceuta jest zdecydowanie obecny w wirtualnej rzeczywistości – poszukuje tam wiedzy (produktowej i zawodowej), odwiedza portale społecznościowe, oraz czyta branżowe blogi. Wiedzę na temat leków i suplementów farmaceuci i aptekarze czerpią głównie z internetu (prawie 87%). W tym samym pytaniu tylko 7 % wskazało jako źródło wiedzy przedstawiciela handlowego, a 6% pisma branżowe. To pokazuje jak istotnym kanałem dotarcia do farmaceutów jest digital. Jednocześnie zaledwie 26% pytanych wskazało, że korzysta z aplikacji mobilnych skierowanych do ich grupy zawodowej. Spośród aktywnych w tym zakresie farmaceutów najpopularniejsze wskazania to „Pan Tabletka”, „magister farmacji”, „apteline”, czy „ktomalek.pl”. Część farmaceutów wskazuje także na grupy zawodowe na portalu facebook, czy bardziej branżowe aplikacje „Pharmindex”, czy „Pharm assistant”.

Zaskakujące jest, że ponad 70% farmaceutów nie korzysta z rozwiązań digitalowych. Oznacza to, że na rynku istnieje ogromny potencjał i miejsce dla nowych inicjatyw online skierowanych właśnie do tej grupy zawodowej. Warto również wspomnieć, że już ponad połowa farmaceutów za najbardziej pożądaną formę kształcenia wskazuje szkolenia on-line.

Druga część badań analizowanych przez agencję pharmamarketingową NEKK dotyczyła oceny materiałów POS przez farmaceutów. Głównym wniosek z badania jest następujący: farmaceuta w materiałach POS dostrzega głównie funkcję sprzedażową. Wskazując na najskuteczniejsze narzędzia marketingowe w aptece zdecydowana większość badanych wskazała standardowe materiały POS t.j. gazetki, plakaty, oraz kule/kosze w strefie impulsowej.

97% badanych farmaceutów uważa, że materiały POS powinny pełnić funkcję sprzedażową. Badani chcieliby, by materiały POS szerzej realizowały funkcję informacyjną, wyręczając ich niejako w informowaniu pacjenta o cechach produktu. Spore grono farmaceutów uważa, że materiały POS nie są w stanie zastąpić rekomendacji ustnych wskazując wśród „materiałów wspierających sprzedaż” właśnie rekomendację farmaceuty.

Blisko 28% respondentów ankiety stwierdziła, ze POS w ich aptece w ogóle nie pełnią oczekiwanej przez nich roli wskazując na zbyt silny charakter sprzedażowy tych materiałów, lub ich niską oryginalność.

Badania analizowane przez NEKK pokazują jak ogromny potencjał jest w grupie farmaceutów, którzy coraz chętniej korzystają z dedykowanych im narzędzi digitalowych, a także materiałów POS. Tworząc nowe rozwiązania autorzy muszą przede wszystkim brać pod uwagę ich funkcjonalność oraz realny wpływ na ułatwienie pracy farmaceutom. Skuteczne materiały POS natomiast powinny zachowywać balans między funkcją sprzedażową, a informacyjną.

Źródło: NEKK


brak ikonki
+ +

Tekst opublikował użytkownik: AdNews

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764