WEB59 Reflective Inquiry on socio-scientific issues

Forma: zajęcia zdalne

Adresat:  teachers with no restrictions on the subjects they teach

Cele, po  zajęciach uczestnik:

  • introduce the concept of Inquiry Based Science Education (IBSE) and its constituent elements;
  • identify reflection as a key component of scientific inquiry;
  • distinguish between inquiry-based education and experimentation;
  • be aware of the existence and relevance of scientific, socially-engaging issues that have no simple solutions and are not morally unequivocal in their assessment;
  • identify the values, but also the challenges, of addressing socio-scientific issues (SSI) in the classroom.

[PL]

  • przedstawi ideę nauczania i uczenia się przez dociekanie (ang. Inquiry Based Science Education - IBSE)  i jej składowe elementy;
  • wskaże refleksję, jako kluczowy składnik dociekań naukowych
  • odróżni kształcenie przez dociekanie od przeprowadzania doświadczeń
  • będzie świadomy występowania i znaczenia kwestii naukowych, angażujących społecznie, które nie mają prostych rozwiązań i nie są moralnie jednoznaczne w ocenie;
  • wskaże na wartości, ale też na wyzwania związane z poruszaniem zagadnień społeczno-naukowych na zajęciach szkolnych (ang. Socio-scientific issues – SSI).

Treści:

  • Presentation of the concept of inquiry-based learning (IBSE) and the components of IBSE - such as: evidence-based learning, problem-based learning, argumentation, modelling, project-based learning
  • The relevance of introducing social scientific issues (SSI) into education, also in the context of capacity building for civil society
  • How to support students in dealing with difficult - due to their controversial nature - socio-scientific issues

[PL]

  • Przedstawienie idei uczenia się/nauczania przez dociekanie (IBSE) oraz elementów składowych IBSE – jak: uczenie się oparte na świadectwach, uczenie się oparte na problemach, argumentacja, modelowanie, uczenie projektowe
  • Istotność wprowadzania zagadnień społeczno-naukowych (SSI) do edukacji, także w kontekście budowania potencjału społeczeństwa obywatelskiego
  • Jak wspierać uczniów w rozwiązywaniu trudnych - ze względu na ich kontrowersyjny charakter - zagadnień społeczno-naukowych

Liczba godzin: 2

Autor programu:  dr hab. Eliza Rybska, prof. UAM

Prowadzący: Profesor Costas M. Constantinou (University of Cyprus)

Miejsce: online

Cena: free of charge (bezpłatne)

Registration form in English

Kierownik:
Małgorzata Dynowska
nauczyciel konsultant ds. techniki i przedmiotów przyrodniczych,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,  tel.: 618 584 761, tel. kom.: 508 381 822

Szczegóły wydarzenia

Data rozpoczęcia 25-01-2024 17:00
Grupa, termin Grupa 1: 25.01.2024, godz. 17:00-18:30
Symbol wydarzenia WEB59
Nazwa kursu Reflective Inquiry on socio-scientific issues

Wydarzenie osiągnęło już maksymalną liczbę osób. Zapisy nie są możliwe.