WEB59 Reflective Inquiry on socio-scientific issues
Forma: zajęcia zdalne
Adresat: teachers with no restrictions on the subjects they teach
Cele, po zajęciach uczestnik:
- introduce the concept of Inquiry Based Science Education (IBSE) and its constituent elements;
- identify reflection as a key component of scientific inquiry;
- distinguish between inquiry-based education and experimentation;
- be aware of the existence and relevance of scientific, socially-engaging issues that have no simple solutions and are not morally unequivocal in their assessment;
- identify the values, but also the challenges, of addressing socio-scientific issues (SSI) in the classroom.
[PL]
- przedstawi ideę nauczania i uczenia się przez dociekanie (ang. Inquiry Based Science Education - IBSE) i jej składowe elementy;
- wskaże refleksję, jako kluczowy składnik dociekań naukowych
- odróżni kształcenie przez dociekanie od przeprowadzania doświadczeń
- będzie świadomy występowania i znaczenia kwestii naukowych, angażujących społecznie, które nie mają prostych rozwiązań i nie są moralnie jednoznaczne w ocenie;
- wskaże na wartości, ale też na wyzwania związane z poruszaniem zagadnień społeczno-naukowych na zajęciach szkolnych (ang. Socio-scientific issues – SSI).
Treści:
- Presentation of the concept of inquiry-based learning (IBSE) and the components of IBSE - such as: evidence-based learning, problem-based learning, argumentation, modelling, project-based learning
- The relevance of introducing social scientific issues (SSI) into education, also in the context of capacity building for civil society
- How to support students in dealing with difficult - due to their controversial nature - socio-scientific issues
[PL]
- Przedstawienie idei uczenia się/nauczania przez dociekanie (IBSE) oraz elementów składowych IBSE – jak: uczenie się oparte na świadectwach, uczenie się oparte na problemach, argumentacja, modelowanie, uczenie projektowe
- Istotność wprowadzania zagadnień społeczno-naukowych (SSI) do edukacji, także w kontekście budowania potencjału społeczeństwa obywatelskiego
- Jak wspierać uczniów w rozwiązywaniu trudnych - ze względu na ich kontrowersyjny charakter - zagadnień społeczno-naukowych
Liczba godzin: 2
Autor programu: dr hab. Eliza Rybska, prof. UAM
Prowadzący: Profesor Costas M. Constantinou (University of Cyprus)
Miejsce: online
Cena: free of charge (bezpłatne)
Kierownik:
Małgorzata Dynowska
nauczyciel konsultant ds. techniki i przedmiotów przyrodniczych,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel.: 618 584 761, tel. kom.: 508 381 822
Szczegóły wydarzenia
Data rozpoczęcia | 25-01-2024 17:00 |
Grupa, termin | Grupa 1: 25.01.2024, godz. 17:00-18:30 |
Symbol wydarzenia | WEB59 |
Nazwa kursu | Reflective Inquiry on socio-scientific issues |