Ankieta na temat przeprowadzania procesów modernizacji budynków mieszkalnych i publicznych
Poniższa ankieta została opracowana w ramach projektu RetrofitHUB, realizowanego przez Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC w partnerstwie CroatiaGBC i HungaryGBC. Celem projektu jest poszerzanie wiedzy zarządców budynków, a także władz lokalnych na temat tego, jak w sposób kompleksowy i efektywny przeprowadzać modernizacje budynków, z uwzględnieniem stosowania najlepszych praktyk.

Celem ankiety jest zebranie informacji na temat powszechnie stosowanych praktyk i podejścia zarządców do modernizacji budynków. Wyniki ankiet pomogą stworzyć nam dokument zawierający najlepsze stosowane praktyki w zakresie modernizacji budynków.

Ankieta jest anonimowa i jej wypełnienie zajmie Państwu nie więcej niż 20 minut.

Więcej o projekcie znajdziecie Państwo na stronie: https://plgbc.org.pl/projekty/retrofit-hub/

Sign in to Google to save your progress. Learn more
1. Reprezentowana branża: *
2. Czy w zarządzanych przez Państwa budynkach przeprowadzono modernizacje? *
3. Jaki procent wszystkich zarządzanych przez Państwa budynków został do tej pory zmodernizowany? *
4. W jakim zakresie NAJCZĘŚCIEJ wykonujecie Państwo modernizacje budynków – proszę określić jeden lub dwa scenariusze z najczęstszymi zakresami prac modernizacyjnych, zaznaczając maksymalnie 5 obszarów w każdym ze scenariuszy:
Na przykład, jeśli najczęstszą praktyką jest izolacja ścian zewnętrznych, dachu/stropodachu, stropu nad piwnicą nieogrzewaną oraz wymiana źródła ogrzewania w ramach projektu modernizacji, wówczas w Scenariuszu 1 należy zaznaczyć wszystkie 4 wymienione  prace modernizacyjne.
Scenariusz 1
Scenariusz 2
Wymiana okien
Ocieplenie przegród zewnętrznych
Ocieplenie dachu/stropodachu
Ocieplenie stropu nad piwnicą nieogrzewaną
Modernizacja instalacji c.o.
Modernizacja instalacji c.w.u.
Modernizacja systemu wentylacji
OZE
Modernizacja systemu chłodzenia
Pasywne wykorzystanie zysków ciepła (np. zacienienie)
Modernizacja systemu ocieplenia
Zastosowanie systemu inteligentnego zarządzania budynkiem
5. Jakie są inne najczęściej wykonywane prace modernizacyjne, nieujęte w pytaniu 4?
6. Jaki jest najczęściej wykonywany zakres prac modernizacyjnych związanych z instalacją cieplną? *
Required
7. Jaki jest najczęściej wykonywany zakres prac modernizacyjnych związanych z instalacją ciepłej wody użytkowej? *
Required
8. Jaki jest najczęściej wykonywany zakres prac modernizacyjnych związanych z systemem wentylacji? *
Required
9. Jakie są według Państwa najważniejsze kryteria w podejmowaniu decyzji o modernizacji budynku? *
Poniżej znajduje się lista 11 kryteriów, które mogą mieć wpływ na podejmowanie decyzji o wykonaniu modernizacji. Proszę Państwa o uszeregowanie kryteriów od 1 do 5, gdzie ocena 5 oznacza kryterium o największym wpływie, a 1 – najmniejszy wpływ.
1
2
3
4
5
Zły stan techniczny budynku
Niska efektywność energetyczna budynku
Eliminacja źródeł niskiej emisji
Dostępność funduszy na przeprowadzenie modernizacji
Zmiana przeznaczenia budynku
Zwiększenie komfortu użytkowników budynku
Zwiększenie estetyki budynku
Wzrost wartości nieruchomości
Rozbudowa budynku związana z budową nowych pomieszczeń
Zmiana właściciela lub najemcy budynku
Zaplanowana modernizacja wynikająca z przyjętych ustaleń zarządcy
10. Czy i kiedy wykonują Państwo audyty energetyczne i EPC budynku?   *
11. Dla jakiej liczby budynków macie Państwo dostęp do dokumentacji umożliwiającej wykonanie odpowiednich obliczeń i projektu związanej z modernizacją budynku (np. audytu energetycznego)? *
12. Z jakich funduszy korzystają Państwo wykonując modernizacje budynków? *
Required
13. Jak wygląda u Państwa proces zatrudnienia wykonawców realizowanych prac modernizacyjnych (proszę zaznaczyć max. 3)? *
Required
14. Za pomocą jakich narzędzi (testów) potwierdzacie Państwo jakość wykonanej modernizacji? *
Required
15. Czy w zarządzanych przez Państwa budynkach monitorowane jest zużycie nośników energii? *
16. Jeśli w poprzednim pytaniu odpowiedzieli Państwo „TAK”, proszę o wskazanie rodzaju i metody zbierania danych: *
Required
16a. Czy badacie jakość powietrza i komfort użytkowników? *
Przed modernizacją
Po modernizacji
Nie dotyczy
Na podstawie monitorów jakości powietrza
Na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród użytkowników budynku
17. Jeśli w pytaniu 14 odpowiedzieli Państwo „NIE”, to jaki jest powód niezbierania danych dotyczących zużycia nośników energii?
18. W jaki sposób oceniają Państwo efekty przeprowadzonej modernizacji budynku? *
Required
19. Z ilu etapów składają się wykonywane prace modernizacyjne w zarządzanych przez Państwa budynkach? *
20. Dlaczego nie przeprowadzają Państwo jednoetapowej (kompleksowej) modernizacji, która obejmuje pełny zakres prac modernizacyjnych? *
Kompleksowa modernizacja energetyczna budynku to przedsięwzięcie polegające na ociepleniu przegród budynku, wymianie okien lub drzwi oraz wymianie lub modernizacji źródeł ciepła (chłodu) i instalacji, w wyniku którego zostaną zmniejszone wartości wskaźników rocznego zapotrzebowania na: energię użytkową, energię końcową oraz nieodnawialną energię pierwotną. Przez instalacje rozumie się instalacje: ogrzewania, ciepłej wody użytkowej, wentylacji, klimatyzacji lub oświetlenia.
Required
21. Czy mają Państwo obowiązek zgłaszania modernizacji do urzędu gminy? *
22. Jakie dokumenty konieczne są do rozpoczęcia prac modernizacyjnych? *
Required
23. Czy regularnie przekazują Państwo właścicielom/użytkownikom budynków informacje na temat postępów na poszczególnych etapach prac modernizacyjnych? *
24. Czy użytkownicy zarządzanego przez Państwa budynku mają wpływ na podejmowanie decyzji w sprawie wykonywanej modernizacji, jeśli tak to w jakim stopniu? *
25. Czy prowadzą Państwo działania mające na celu podniesienie świadomości użytkowników/właścicieli budynków na temat korzyści płynących z modernizacji budynków (aspekty ekonomiczne, społeczne, środowiskowe)? *
26. Jakie działania prowadzą Państwo w celu podniesienia świadomości użytkowników/właścicieli budynków, aby zachęcić ich do rozpoczęcia działań modernizacyjnych budynku? *
Required
27. Czy na podejmowanie decyzji o wykonaniu modernizacji w zarządzanych przez Państwa budynków wpływają lokalne cele określone przez SECAP? *
SECAP – Koncepcja Planu Działań na rzecz Zrównoważonej Energii i Klimatu została opracowana przez Porozumienie Burmistrzów. Ma ona na celu przedstawienie szczegółowego przeglądu sytuacji energetycznej i emisji gazów cieplarnianych w gminie oraz określenie wymiernych działań mających na celu redukcję emisji, określenie środków efektywności energetycznej i przyjęcie celów w zakresie energii odnawialnej.
28. Czy mają Państwo obowiązek przeprowadzania corocznych przeglądów instalacji i/lub innych urządzeń w budynkach? *
29. Jakie najczęstsze problemy napotykają Państwo podczas modernizacji budynków (podaj maksymalnie 5)? *
30. Jakie są największe bariery związane ze wzrostem wskaźnika modernizacji budynków oraz przeprowadzania kompleksowych modernizacji (wskaż maksymalnie 5 barier)? *
31. Od jakiego czasu obserwujecie Państwo wzrost tempa modernizacji budynków? *
32. Czy na rynku dostępne są szkolenia w zakresie sposobu przeprowadzania modernizacji budynków? *
33. Jeżeli chcieliby Państwo być informowani o postępach i wynikach projektu RetrofitHUB, bardzo proszę o podanie swojego adresu e-mail (e-mail będzie wykorzystany do badań PLGBC i nie będzie przekazywany osobom trzecim):
Klauzula informacyjna
Administratorem Państwa danych jest Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego – Polish Green Building Council (PLGBC) z siedzibą w Gliwicach, ul. Konarskiego 18C/2-11A, wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000317576 (dalej: „PLGBC”), REGON 241 056 815, NIP 631 257 96 51. Dane osobowe osób, które dodadzą swój adres email, przetwarzane są w celu informowania o postępach i wynikach projektu RetrofitHUB. Przysługuje Państwu prawo dostępu do danych osobowych ich dotyczących oraz prawo żądania sprostowania tych danych, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. W sprawach związanych z przetwarzaniem Państwa danych przez Administratora zapraszamy do kontaktu za pomocą poczty elektronicznej na adres biuro@plgbc.org.pl.
Informujemy, że w marcu 2022 r. PLGBC będzie przeprowadzało serię rozmów z zarządcami, jeśli są Państwo chętni do wzięcia udziału w rozmowach zapraszamy do kontaktu: ajurczak@plgbc.org.pl; aheller@plgbc.org.pl
Dziękujemy Państwu za poświęcony czas i wypełnienie ankiety! Wszystkie Państwa odpowiedzi są dla nas cenne i pozwolą nam na rozwój projektu.
Submit
Clear form
Never submit passwords through Google Forms.
This content is neither created nor endorsed by Google. Report Abuse - Terms of Service - Privacy Policy