Wróć do Prezentacji Laureatów Diamentów Forbesa 2022

Curtis Health Caps

Droga do CDMO 4.0

Laureat Diamenty Forbes 2022
Curtis Health Caps
ADRES SIEDZIBY

Curtis Health Caps istnieje od ponad 30 lat. Specjalizuje się w wytwarzaniu kapsułek miękkich i niesterylnych form płynnych, jest jednym z liderów w kontraktowej produkcji wyrobów farmaceutycznych.

Wraz z nadejściem XXI w. wzrosło znaczenie outsourcingu, który dla wielu firm stał się ważnym elementem budowania długofalowej strategii i przewagi konkurencyjnej. Na dużą skalę jest obecny w branży farmaceutycznej – obniżając poziom kosztów i poprawiając wydajność. Przedsiębiorstwa zlecają wytwarzanie swoich produktów wyspecjalizowanym wytwórcom kontraktowym.

Curtis Health Caps (CHC) jest przykładem modelowej organizacji CDMO (Contract Development & Manufacturing Organization). Opracowywanie i wytwarzanie produktów w CHC objęte jest kompleksową obsługą na wszystkich etapach, począwszy od usług badawczo-rozwojowych, poprzez produkcję, na magazynowaniu i transporcie kończąc. Najwyższa jakość usług jest dla firmy kluczowa – w zgodzie z restrykcyjnymi standardami farmaceutycznymi w swoim nowoczesnym zakładzie produkcyjnym w Wysogotowie k. Poznania CHC wytwarza produkty lecznicze, wyroby medyczne, suplementy diety, produkty kosmetyczne i weterynaryjne. CHC wyróżnia tzw. czysty model biznesowy – brak własnych marek jest wpisany w długoterminową strategię i tworzy komfort współpracy dla partnerów łączących z CHC swój rozwój oraz wytwarzanie innowacyjnych produktów.

prezes
Najcenniejszym kapitałem są ludzie. Dzięki pracownikom z sukcesem realizujemy coraz śmielsze cele.
Curtis Health Caps
Natalia Walas-Marcinek
prezes

Spółka ma nowoczesny i innowacyjny park maszynowy zajmujący 14 tys. mkw., magazyn wysokiego składowania na 5 tys. miejsc paletowych oraz doskonale wyposażony dział R&D, zatrudniający kadrę specjalistów. Funkcjonowanie CHC powiązane jest z nieustannym śledzeniem trendów rynkowych oraz odpowiadaniu na zmieniające się potrzeby i oczekiwania klientów. Kooperuje z dużymi koncernami farmaceutycznymi, jak i mniejszymi firmami z sektora consumer healthcare.

Siłę napędową CHC stanowi rozwój i nieustanne szukanie innowacyjnych rozwiązań. Strategia CDMO 4.0 zakłada ciągłe dążenie do większej efektywności i konkurencyjności oraz oferowanych usług i produktów. Ofensywny charakter strategii obejmuje rozbudowę zakładu w Wysogotowie i powiększenie obszaru pakowania o ponad 80 proc., rozwój produktów leczniczych i wyrobów medycznych przeznaczonych do komercjalizacji przez partnerów, transformację cyfrową i równolegle podejmowanie działań proekologicznych, wbudowanych w założenia produktowe.

Nagrody, wyróżnienia, certyfikaty

  • Perła Jakości QI 2021
  • Gazele Biznesu 2019, 2021
  • Quality International: Product (2021) Services (2020) System Zarządzania Jakością (2019)
  • EU GMP
  • BRC
  • ISO 13485