17
Mar
2022
|
Uczeń z doświadczeniem migracyjnym w szkole – jak wspierać, uczyć, oceniać
Webinarium dla nauczycieli
|
17
Mar
2022
|
Uczeń z doświadczeniem migracyjnym w szkole – jak wspierać, uczyć, oceniać
Webinarium dla nauczycieli
|
Cel webinarium: poszerzenie kompetencji nauczycieli w obszarze pracy z uczniami obcojęzycznymi.
Ø Uwarunkowania prawne dotyczące edukacji cudzoziemców w polskiej szkole.
Ø Zadania nauczycieli uczących w międzykulturowej klasie.
Ø Formułowanie wymagań przedmiotowych dla ucznia cudzoziemca w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego.
Ø Zasady tworzenia materiałów dydaktycznych dla ucznia cudzoziemca na lekcje przedmiotowe.
Ewa Pawlic-Rafałowska – nauczyciel konsultant w Mazowieckim Samorządowym Centrum doskonalenia Nauczycieli w Warszawie, absolwentka filologii polskiej oraz studiów podyplomowych na Wydziale Polonistyki - Instytut Polonistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego – Dydaktyka języka polskiego jako obcego. Prowadzi zajęcia na Studiach Podyplomowych Glottodydaktyka w Instytucie Badań Literackich PAN.
Uczestniczyła w realizacji wielu projektów edukacyjnych, w tym międzynarodowych. Współorganizatorka międzynarodowych konferencji poświęconych edukacji uczniów z doświadczeniem migracji.
Koordynator zespołu autorów (i współautor) publikacji "Ku wielokulturowej szkole w Polsce –Pakiet edukacyjny z programem nauczania języka polskiego jako drugiego dla I, II i III etapu edukacyjnego". Redaktor merytoryczny i współautor publikacji: "Inny w polskiej szkole. Poradnik dla nauczycieli pracujących z uczniami cudzoziemskimi" oraz "Kompetencje międzykulturowe nauczycieli w wielokulturowych miastach Warszawa – Berlin. Przewodnik dobrych praktyk dla nauczycieli".
Webinarium odbywa się w ramach projektu "Języki - klucz do poznania świata! Wzmacnianie kompetencji językowych, społecznych i poznawczych uczniów warszawskich szkół - edycja 2021/22", który jest współfinansowany przez m. st. Warszawa.