image_pdfimage_print
image_pdfimage_print

Zakończyło się głosowanie w internetowej sondzie prowadzonej przez Metropolię. Pasażerowie odpowiadali w niej na pytanie czy skorzystaliby z możliwości zamówienia nowej karty ŚKUP do domu, gdyby koszt wysyłki wyniósł 10 zł. Większość, 63 proc. głosujących, odpowiedziało „tak”. Uwzględniając również wyniki tej sondy, podjęta została decyzja o udostępnieniu tej możliwości. Wysyłka kart ŚKUP do domu będzie możliwa za kilka tygodni.

System ŚKUP projektowany był wiele lat temu i jego podstawą jest karta. Jest ona potrzebna szczególnie tym osobom, które korzystają m.in. z biletów okresowych np. 30-dniowych, wieloprzejazdowych. W aktualnej wersji systemu ŚKUP, karta jest zarówno nośnikiem, jak i identyfikatorem pasażera – na niej zapisywane są wszystkie bilety czy doładowania konta.

Karta posiada określony termin ważności, który w przypadku kart spersonalizowanych upływa po 4 latach. Informację o tym, do kiedy nasza karta jest ważna, możemy znaleźć w jej prawym dolnym rogu. Wniosek o wydanie nowej można złożyć na 3 miesiące przed upływem terminu jej ważności.

– Internetowa sonda na stronie Metropolii trwała od tygodnia. Dziękujemy za wszystkie oddane w niej głosy. 63 proc. osób, które wzięły w niej udział, odpowiedziała, że skorzystałaby z możliwości zamówienia jej wysyłki do domu, gdyby opcja ta była płatna i jej koszt wyniósł 10 zł. Uwzględniając również te wyniki, decyzja o uruchomieniu tej dodatkowej usługi została podjęta – mówi Jacek Brzezinka, członek zarządu GZM, który odpowiada m.in. za rozwój systemu ŚKUP.

–  W tym tygodniu zostaną zlecone wszystkie potrzebne modyfikacje w systemie ŚKUP. Planujemy, że opcja ta powinna zostać uruchomiona za kilka tygodni. Zachęcam pasażerów do składania wniosków o wydanie nowej karty zdalnie na Portalu Klienta ŚKUP. Można to zrobić 3 miesiące wcześniej.  Wszystkie zapisane na starej karcie bilety i środki, którymi ją doładowaliśmy, zostaną przeniesione na nową i zachowają ważność – dodaje.

Wyniki sondy znajdują się na dole tej strony

Przypomnijmy, że dotychczas możliwość zamówienia karty ŚKUP do domu była niedostępna, ponieważ system ich produkcji i dystrybucji był planowany wiele lat temu i wówczas nie zdecydowano się na wprowadzenie tej opcji. Z tego też względu w tej chwili nie ma możliwości uruchomienia bezpłatnie tej usługi dla pasażerów. Oczywiście cały czas podstawowa forma zamawiania i odbioru nowych kart jest w pełni bezpłatna dla pasażerów. Wniosek można złożyć online za pośrednictwem Portalu Klienta lub stacjonarnie – w Punktach Obsługi Klienta lub Punktach Obsługi Pasażera. Odbiór nowych kart jest możliwy w Punktach Obsługi Klienta.

 

25.04.2020: Wysyłka nowej karty ŚKUP do domu? Zagłosuj w sondzie

Czy skorzystałabyś/skorzystałbyś z możliwości zamówienia nowej karty ŚKUP do domu, gdyby koszt wysyłki wyniósł 10 zł? Zapraszamy Państwa do udziału w sondzie dotyczącej możliwości wprowadzenia wysyłki nowych kart ŚKUP pod wskazany przez pasażera adres. Moduł głosowania dostępny jest na dole tej strony. Głosowanie potrwa do 4 maja (poniedziałek) do godz. 12:00.   

Karty, umożliwiające korzystanie z systemu ŚKUP, posiadają określony termin ważności. W przypadku kart spersonalizowanych wynosi on 4 lata. Wniosek o wydanie nowej karty można złożyć 3 miesiące przed upływem terminu jej ważności. Przypomnijmy, że informacja o tym, do kiedy karta jest ważna, znajduje się w jej prawym dolnym rogu.

Zachęcamy również, aby nie czekać z wymianą karty do ostatnich dni jej ważności. Podczas wymiany wszystkie aktywne bilety lub doładowania zostaną przeniesione na nową kartę i zachowają swoją ciągłość.

Dotychczas możliwość zamówienia karty ŚKUP do domu była niedostępna, ponieważ system ich produkcji i dystrybucji był planowany wiele lat temu i wówczas nie zdecydowano się na wprowadzenie tej opcji. Z tego też względu w tej chwili nie mamy możliwości uruchomienia bezpłatnie tej usługi dla pasażerów. Wymaga ona również wprowadzenia odpowiednich płatnych modyfikacji w systemie oraz przygotowania odpowiedniego procesu aktywacji i wysyłki kart.

Odpowiadając jednak na pojawiające się zapytania pasażerów, które dotyczą możliwości wysyłki karty pod wskazany adres, chcielibyśmy poznać szacowaną skalę zainteresowania uruchomienia tej dodatkowej usługi, gdyby była płatna. Dlatego zapraszamy Państwa do udziału w sondzie, która będzie dla nas ważną wskazówką przy podejmowaniu decyzji w tej sprawie.

Jednocześnie przypominamy, że dalej podstawowa forma zamawiania i odbioru kart jest bezpłatna dla pasażerów. Wnioski o wydanie nowej karty można składać online za pośrednictwem Portalu Klienta lub stacjonarnie w Punktach Obsługi Klienta oraz Punktach Obsługi Pasażera. Odbiór nowych kart jest możliwy w Punktach Obsługi Klienta. Więcej informacji TUTAJ.

Zapraszamy do udziału w ankiecie. Na Państwa głosy czekamy do 4 maja do godz. 12:00.