Co z tymi spotkaniami?
Adam Sołtys
Created on March 31, 2020
Narzędzia dla Animatora do prowadzenia spotkań online. A przynajmniej propozycja kilku z nich.
More creations to inspire you
TANGRAM PRESENTATION
Presentation
COUNTRIES LESSON 5 GROUP 7/8
Presentation
STAGE2- LEVEL1-MISSION 2: ANIMATION
Presentation
LIBRARIES LIBRARIANS
Presentation
WORLD WILDLIFE DAY
Presentation
FOOD AND NUTRITION
Presentation
IAU@HLPF2019
Presentation
Transcript
Parę narzędzi do pomocy
Co z tymi spotkaniami?
6. Feedback
3. Zoom
7. Nasze konspekty na spotkania online
5. Quizizz
4. Discord
2. AnswerGarden
1. Genial.ly
Spis Treści
GŁÓWNA
Genially to proste narzędzie, które umożliwia każdemu tworzenie multimedialnych prezentacji o dowolnej tematyce na podstawie gotowych i tworzonych samemu elementów.
Genial.ly, właśnie tu jesteś!
Multimedialne prezentacje online
~Każdy kto użyje i się zachwyci
To jest proste, to się przyjemnie klika
Genial.ly?
Naciśnij to, a zobaczysz co możesz jeszcze nacisnąć/najechać
Back
GŁÓWNA
To narzędzie jest bardzo intuicyjne, na tym slajdzie pokażemy Ci parę opcji, które Ci pomogą. Podstawą tutaj jest używanie interaktywnych przycisków, wypróbuj któryś z nich, a w moment będziesz mógł używać prezentacji.A za chwilę powiemy jak tworzyć tu coś samemu
Jak używać
Naprawdę, tu wszystko jest tak proste dla odbiorcy, Dla biernego uczestnika to wszystko, ale teraz sprawdźmy jak tworzyć prezentacje samemu.
Tak!
To wszystko?
z Genial.ly
Dalej
Pomoc?
Aby przejść do jednej ze stron po prostu naciśnij odpowiedni obrazek. Pamiętaj te prezentacje są interaktywne.W razie czego zawsze możesz nacisnąć przycisk w prawym górym roku i sobie pomóc z szukaniem elementów.
Jeśli nie masz, to zarejestruj:
Jeśli masz konto, zaloguj się:
Początki
Wpisz potrzebne dane
Rejestracja
Rejestracja
Wybierz co do Ciebie pasuje
Wybierz co do Ciebie pasuje
Rejestracja
Poklikajmy razem
Wybierz "Presentation" u siebie, aby stworzyćprezentacje
Zobacz
Wróć
Stwórz
Co jest co?
Najedź na poszczególne pytajniki, aby poznać interfejs, a potem wybierz jeden z szablonów i przejdź dalej.
Wybór szablonu
Przejrzyj pytajniki, a następnie wybierz użycie danego szablonu i przejdź dalej
S ZABLON
Najpierw pytajniki,później zatwierdź wybór stron klikając "Add"
S TRONY
Sprawdź te trzy kroki:
Sprawdź te trzy kroki:
Tego jest tak dużo
To już prawie koniec z Genial.ly Naprawdę, większość mechanik już poznałeś, jeszcze tylko kilka informacji i będziesz wiedzieć wszystko co potrzeba.Tak naprawdę już teraz jesteś gotowy, Zostań z nami na kilka slajdów (spokojnie, będzie mniej informacji) i sprawdź potem inne nasze instrukcje.
Spokojnie
Sprawdź te trzy kroki:
Sprawdź te trzy kroki:
Wybierz jeśli chcesz zobaczyć wideo z przykładowym robieniem prezentacji
I uwaga, to wszystko :o Naprawdę, jesteś już świetnie poinformowany odnośnie tej platformyTeraz tylko czekamy na Twoje prezentacje, możesz je nam potem podrzucić, podzielić się co Ci udało się tu stworzyć.Jednak jeśli nadal czujesz, że nie wiesz co i jak to napisz do nas, albo użyj wbudowanego tu poradnika w wersji angielskiej, który również skrótowo pokazuje wszystko w krótkim filmiku i na zdjęciach.Po prostu naciśnij po prawej "Take a tour" lub sprawdź centrum pomocy pod pytajnikiem, również w prawym panelu.
Co dalej?
Naciśnij logo obok, aby przejść do answergarden.ch
Narzędzie AnswerGarden to prosta aplikacja pozwalająca w bardzo szybki sposób uzyskać odpowiedzi na zadane pytania w wizualny sposób.Można ją więc wykorzystać jako formę zdobywania informacji zwrotnej, szybkie głosowanie lub tworzenie chmury skojarzeń
Co to?
GŁÓWNA
Jak zacząć?
Aby stworzyć własną ankietę należy nacisnąć krzyżyk lub klikamy na:Create AnswerGarden.
Pojawia się strona z wyróżnionymi polami do wypełnienia. W rubryce Topic domyślny test "Enter your question or topic here… "zastępujemy pytaniem, które chcemy zadać uczestnikom ankiety.
Pytanie
+ info
Co wpisać?
Naciskaj pytajnikiaby dowiedzieć sięco jak działa
Kolejna część to More options (optional) – jej wypełnienie nie jest wymagane, ale warto przeanalizować poszczególne opcje. Możemy ustawić hasło i wtedy mamy możliwość moderowania treści w czasie sesji
Co wybrać?
Naciskaj pytajnikiaby dowiedzieć sięco jak działa
Po prawej widnieje jeszcze kilka opcji.Po ich wybraniu naciśnij "Create"Pamiętaj, żeby wcześniej wpisać swoje pytanie!
Co wybrać?
+ info
Jak odpowiadać
+ info
Jak udostępnić?
+ info
Tak, to już wszystko, znakomicie potrafisz robić pytania w AnswerGarden. Teraz tylko to wykorzystaj. Powodzenia!
Dzięki za uwagę
Co dalej?
GŁÓWNA
Po pierwsze - komunikacja
W prowadzeniu spotkania ważna jest rozmowa.Dlatego proponujemy użycie jakiegoś narzędzie do komunikacji, jednym z nich jest właśnie darmowy program, Discord.
Info
https://discordapp.com/
Możesz korzystać również bez zakładania konta
Interfejs jaki jest każdy widzi, a co jest co? Tu na szczęście jest wszystko intuicyjne
+ info
+ info
Po założeniu serwera pojawi się link, który możesz wysłać innym osobom, żeby dołączyły do Ciebie
5 i 6
Jeśli wybrałeś tworzenie nowego to pojawi się to okno. W nim wpisz np. nazwę swojej wspólnoty
W pierwszym oknie wybierz czy dołączas do istniejącego czy tworzysz własny serwer.
Dolor sit amet
Lorem ipsum
Dolor sit amet
Lorem ipsum
Dolor sit amet
Lorem ipsum
Dziękujemy za wspólny czas. Mamy nadzieję, że ta prosta instrukcja Ci się przyda.A teraz leć spędzić go ze swoją wspólnotą, załóż serwer i rozmawiajcie ile się da.
Co dalej?
Quizizz to świetna platforma do tworzenia quizów i ich przeprowadzania. Obok Wooclap i Kahoota jest jedną z lepszych na rynku edukacyjnym.
background
Quizy tylko dla rozrywki? Nic bardziej mylnego! Oto:
GŁÓWNA
Jak zawsze po pierwsze musisz wejść na daną stronę.Naciśnij więc logo Quizizz po prawej lub wpisz ten adres:quizizz.comNastępnie naciśnij na ekran po lewej i przeczytaj instrukcje dla pierwszego kroku.
Rozpoczynamy Naszą Przygodę Z Quizami
Najedź na daną opcję, aby przeczytać jej opis.
Lorem ipsum dolor sit amet
Info
Najedź na daną opcję, aby przeczytać jej opis.
LOREM IPSUM DOLOR
Teraz nie zostało już nic innego (o ile dodałeś wszystkie pytanie jakie miały być) jak nacisnąć "Wykończyć quiz".Możesz go udostępnić komuś innemu w tym oknie, aby on również mógł razem z Tobą go tworzyć, edytować i poprawiać.
Write yourtitle here
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi ad minim veniam, quis nostrudlorem ipsum dolor.
+info
Dzięki za wytrwałość i powodzenia z Quizami
Co dalej?
Jak dołączyć do spotkania na Zoom
Bo najpiękniejsza jest radość ze spotkania !
Zoom jest programem do spotkań online, dlatego tak dobrze sprawdzi się w przypadku formacji w tym trudnym czasie. Ponadto można na niej tworzyć także webinary i transmisje! Zoom ma także swoje wersje na telefon, na oba najpopularniejsze systemy
Wersja podstawowa
Jak łatwo dołączyć do spotkania
Naciśnij ikonę chmury po lewej, aby przenieść się na stronę: zoom.us/downloadWybierz odpowiadającą Ci opcję, jeśli używasz komputera będzie to zapewne pierwsza, "Zoom Client for Meetings" i naciśnij "Download"
Dołącz
+ info
Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation.
Po pierwsze: pobierz program Zoom
+ info
Po naciśnięciu "Download" powinna nam się wyświetlić informacja gdzie chcemy zapisać plik, najczęściej będzie to folder "Pobrane" na komputerze.Po pobraniu otwieramy plik, pojawi nam się zapewne komunikat widoczny po lewej, wybieramy wtedy "Uruchom"
Pobierz
+ info
Sama instalacja zajmuje dosłownie chwilę, więc już za moment będziesz mógł dołączyć do rozmowy.Jeśli Twój komputer zmaga się z tym dłużej to właśnie jest dobra okazja na zrobienie sobie herbaty na spotkanie.
Nic nie musisz robić
Instalacja
+ info
W tym krótkim poradniku wyjaśnimy jedynie podstawy. Jeżeli chcesz to możesz się zarejestrować naciskając "Sign In", jednak aby dołączyć do samego spotkania nie jest to konieczne.Naciśnij teraz "Join a Meeting", aby zacząć dołączanie do spotkania
Dołączanie do spotkania
Udało się!
+ info
Wpisz w pierwszym polu ID spotkania, które dostałeś od Gospodarza. Jest podpisane jako "Meeting ID"W drugim polu wprowadź swoje imię pod którym będziesz występował. Może to być Twoje prawdziwe imię i nazwisko lub pseudonim.Po wpisaniu wszystkiego naciśnij "Join"
Dołączanie do spotkania
Wprowadź dane
+ info
Dostałeś od nas również hasło, "Password", wprowadź je w pierwszym polu "Meeting password" i naciśnij "Join Meeting"Pojawi się również następne okno.Aby korzystać z Zoom musisz zgodzić się oczywiście na regulamin i politykę prywatności.Naciśnij: "I Agree", aby się zgodzić i użyć Zoom.
Dołączanie do spotkania
Już prawie
Poczekaj, a za moment, Host czyli gospodarz spotkania zaakceptuje Cię i pojawisz się na spotkaniu
Wolter
"Cierpliwość wydaje nam się niczym. A jednak, cóż to za wydatek energii!"
Udało Ci się, dołączyłeś do spotkania, teraz naciśnij poszczególne elementy na ekranie, aby dowiedzieć się o co w nich chodzi, lub wybierz następny slajd gdzie wszystkie są wyjaśnione w analogiczny sposób.Po tym będziesz już idealnie przygotowany do uczestniczenia w spotkaniu na Zoom.
+ info
Title 1
a. Talking: XYZ oznacza, że mój mikrofon działał dobrze,program komunikował się odpowiednio z komputerem i było słychać, co mówię.b. Meeting topic – czyli temat spotkania. Ponieważ to z automatu założona rozmowa, Zoom nazwał ją „Osobistym pokojem spotkań XYZ”.c. Host to gospodarz, „właściciel” danego spotkania. W tym wypadku: jesteśmy w moim własnym, prywatnym, zoomowym pokoju rozmów, który ma stały,niezmienialny numer.d. Invitation URL – czyli link z zaproszeniem. Gdybym chciała kogoś zaprosić do rozmowy, wystarczy, że skopiuję ten link i mu prześlę.e. Participant ID – czyli mój tymczasowy numerf. Join audio – pokazuje jak jesteśmy podpięci.g. Share screen – funkcja dzielenia ekranu. Jeśli chcemy pokazać rozmówcom nasz monitor, wystarczy kliknąć ten przycisk. Zoom zapyta, co chcemy pokazać: czy pulpit, czy może jedno z otwartych okienek. Istnieje również możliwość otwarcia białej tablicy (whiteboard), lub też dołączenia dźwięków pochodzących z komputera (share computer sound).
Minisłowniczek
Minisłowniczek
i. Mute – wycisz mikrofonj. Start/stop video – uruchamia lub wyłącza kameręk. Invite – zaproś (tak jak wyżej invite others)l. Manage participants – zarządzaj uczestnikami.m. Share screen – czyli znów dzielenie ekranun. Chat – czat. Pojawi się z boku ekranu, umożliwia pisanie wiadomości tekstowycho. Record – nagrywaniep. End meeting – zakończ spotkanie. Pojawią się opcje:i. End meeting for all – zakończ spotkanie dla wszystkichii. Leave meeting – opuść spotkanieiii. Cancel – anuluj (powracasz normalnie do rozmowy)
PS:
Dziękujemy, to wszystko!Powodzenia na spotkaniu!
Co dalej?