Potwierdzanie tożsamości, aby dokonać zakupu

Aby płacić za pomocą Portfela Google, ze względów bezpieczeństwa musisz ustawić blokadę ekranu na urządzeniu i potwierdzić swoją tożsamość.

Możesz zweryfikować swoją tożsamość w Portfelu Google na kilka sposobów:

  • kod PIN,
  • wzór,
  • hasło,
  • odblokowywanie biometryczne klasy 3.

Wskazówka: Portfel Google nie działa w przypadku odblokowywania biometrycznego klasy 1 i 2 oraz blokad ekranu, takich jak Smart Unlock czy Knock to Unlock.

Ustawianie i zmienianie blokady ekranu

  1. Na telefonie uruchom aplikację Ustawienia.
  2. Kliknij Bezpieczeństwo.
  3. Dotknij opcji Blokada ekranu.
    • Jeśli masz już włączoną blokadę, przed wybraniem innej musisz podać kod PIN, wzór lub hasło.
  4. Kliknij opcję, której chcesz użyć. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.

Wyłączanie ustawień weryfikacji na potrzeby transportu publicznego

Aby zapłacić za transport publiczny przy użyciu karty kredytowej lub debetowej na zablokowanym urządzeniu, możesz wyłączyć ustawienie weryfikacji:

  1. Otwórz aplikację Portfel Google .
  2. W prawym górnym rogu kliknij swoje zdjęcie profilowe lub konto  a potem Ustawienia.
  3. W sekcji „Bezpieczeństwo” kliknij Ustawienia weryfikacji a potem Płatności za transport publiczny.
  4. Wyłącz opcję Wymagana weryfikacja.

Rozwiązywanie problemów z weryfikacją w przypadku transakcji

Weryfikacja nie działa
Aby dokonać płatności, skonfiguruj uwierzytelnianie na urządzeniu za pomocą kodu PIN, wzoru, hasła lub danych biometrycznych. Możesz to zrobić w ustawieniach urządzenia. Aby ustawić lub zmienić blokadę ekranu, wykonaj odpowiednie czynności.
Dlaczego czasami muszę przeprowadzić weryfikację, a czasami nie?
Ze względów bezpieczeństwa nie możesz użyć Twoich form płatności, dopóki nie potwierdzisz swojej tożsamości. Jeśli w ciągu ostatnich kilku minut Twoja tożsamość została potwierdzona na urządzeniu, możliwe, że przed dokonaniem innej transakcji nie będzie trzeba jej potwierdzać. Aby po upływie limitu czasu dokonać kolejnej transakcji, musisz przeprowadzić ponowną weryfikację.

 

Nadal potrzebujesz pomocy?

Jeśli nadal masz pytania lub problemy, zadaj pytanie społeczności lub skontaktuj się z nami.

 

Szukaj
Wyczyść wyszukiwanie
Zamknij wyszukiwanie
Menu główne
10355256432876111317
true
Wyszukaj w Centrum pomocy
true
true
true
true
true
280
false
false