mBank przyznaje: 100 klientów mogło zalogować się na rachunek innej osoby
"Po dokładnym sprawdzeniu możemy potwierdzić, że ok. 100 klientów wskutek błędu mogło zalogować się na rachunek innej osoby" – przyznał mBank. Jednocześnie zapewnił, że pieniądze klientów są bezpieczne. "Bank bierze odpowiedzialność za konsekwencje tej sytuacji. Bardzo przepraszamy klientów, których ten problem dotknął" – oświadczył bank.
We wtorek po południu mBank informował nas, że "niespełna 200 klientów" z powodu błędu mogło zalogować się na rachunek innej osoby.
"Ograniczyliśmy dostęp do tych rachunków. (…) Kontaktujemy się z każdą osobą, której dotyczy problem. Zarówno z tymi, którzy mogli się na cudze konta zalogować, jak i tymi, do których te konta należą. Podjęliśmy wszystkie działania, których wymaga od nas prawo, interes i bezpieczeństwo klientów" – mówił w rozmowie z Business Insider Polska Piotr Rutkowski, zastępca rzecznika prasowego mBanku.
Poważna awaria w mBanku. Co się stało?
W poniedziałek wyszło na jaw, że bank zaczął przypisywać rachunki istniejących klientów do kont tych osób, którzy dopiero zakładali konto. Ta druga grupa klientów zyskała w ten sposób dostęp do cudzego, założonego wcześniej rachunku. O sprawie poinformowała jako pierwsza Zaufana Trzecia Strona. Serwis opisywał, że zjawisko wygląda na błąd systemu, który z jakiegoś powodu nadpisywał dane identyfikujące starego klienta nowymi. W poniedziałek wieczorem system składania wniosków w mBanku przestał działać.
mBank to jeden z największych banków w Polsce. Obsługuje ponad 4,6 mln klientów.