Skocz do zawartości
Gość jędrek

Pasek rozrządu - co ile wymieniać?

Rekomendowane odpowiedzi

Jest takie powiedzenie że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu.Nie ma sensu wymieniać częsciej jak przewiduje producent,pasek wytrzyma więcej ale ten przebieg gwarantuje poprawną pracę.Po co wymieniać po np.60 tyś ,awaria nie patrzy na liczbe km tylko nastepuje kiedy chce i nie pomoże wymiana nawet co 30 tyś bo może wystąpić po 15 tyś.Jaki jest sens ciągle coś rozkręcać i skręcać w dodatku za swoje pieniadze.Trzymanie się zalecen producenta jest najlepszym wyjściem ,w przeciwnym wypadku możemy wpaść na pomysł wymiany paska razem z olejem ,który co niektorzy tez radzą wymieniać co 10 tyś a nie 15tys.Nie wpadajmy w paranoję i sznujmy kasę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja pasek w swoim passku wymieniłem jak miał 136 tys przyjechałem nim z Niemiec ostatni przegląd miał na 128 tys i nie wymienili mówiąc że wymiana jest na 150 tys tak twierdził niemiecki właściciel mam książke serwisową , ale ja się bałem i wymieniłem w ASO w Zabrzu cena to 1120 z pompą wody + 50pln pasek wielo rowkowy

 

Passat 2005 1.9 tdi 96 kw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest takie powiedzenie że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu.Nie ma sensu wymieniać częsciej jak przewiduje producent,pasek wytrzyma więcej ale ten przebieg gwarantuje poprawną pracę.Po co wymieniać po np.60 tyś ,awaria nie patrzy na liczbe km tylko nastepuje kiedy chce i nie pomoże wymiana nawet co 30 tyś bo może wystąpić po 15 tyś.Jaki jest sens ciągle coś rozkręcać i skręcać w dodatku za swoje pieniadze.Trzymanie się zalecen producenta jest najlepszym wyjściem ,w przeciwnym wypadku możemy wpaść na pomysł wymiany paska razem z olejem ,który co niektorzy tez radzą wymieniać co 10 tyś a nie 15tys.Nie wpadajmy w paranoję i sznujmy kasę.

 

 

 

BRAVO !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sten_cel

niedawno kupiłem paska 1,9 130 KM z 2001 roku i chciałem wymienić rozrząd ale mam zdartą naklejkę znamionową z obudowy rożrządu gdzie oczywiście znajdowały się wszystkie dane. Wiem że 2001 roku były jakieś zmany w rozrządzie i żeby kupić odpowiedni trzeba znać nr silnika, i to jest właśnie problem. szukałem na bloku silnika ale nic .Czy ktoś może wie gdzie taki numer jest wybity

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile kosztuje wymiana paska 2002 rocznik 130 PS ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sten_cel

do mojego z 2001 roku ok 500 z pompą wody ale bez reszty pasków i napinaczy ty masz 2002 więc masz prawdopodobnie napinacz nie hydrauliczny tylko mechaniczny i jest trochę tańszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dziwax

panowie co ile rozrzad w Pasku 1.8 20v 1999 ADR bo przeczytalem caly temat i nie znalazlem

wszyscy disloki mają %-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ADR co 120 tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W ADR co 120 tys.

 

Lub 7 lat od momentu założenia.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niedawno kupiłem paska 1,9 130 KM z 2001 roku i chciałem wymienić rozrząd ale mam zdartą naklejkę znamionową z obudowy rożrządu gdzie oczywiście znajdowały się wszystkie dane. Wiem że 2001 roku były jakieś zmany w rozrządzie i żeby kupić odpowiedni trzeba znać nr silnika, i to jest właśnie problem. szukałem na bloku silnika ale nic .Czy ktoś może wie gdzie taki numer jest wybity

 

 

interesuje cie tylko model silnika a Ty masz AVF i to starczy by kupić pasek, rolke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dziwax

dzieki wielkie Panowie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co do wymiany paska to moim zdaniem nie jest przesadą zmieniać go co 60 tyś km, gdyż większe prawdopodobieństwo pęknięcia istnieje po przejechaniu np 90 tyś km.

Wiem zdarza się, że pasek pęknie np. po 20000 km ale wtedy nie plujesz sobie w twarz tak samo jak przy 80000 km.I myśli "a mogłem wymienić jak miałem 60000-65000.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dziwax

a wlasnie jeszcze jedno te 120 tys to w instrukcji czy tak profilaktycznie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co do wymiany paska to moim zdaniem nie jest przesadą zmieniać go co 60 tyś km, gdyż większe prawdopodobieństwo pęknięcia istnieje po przejechaniu np 90 tyś km.

Wiem zdarza się, że pasek pęknie np. po 20000 km ale wtedy nie plujesz sobie w twarz tak samo jak przy 80000 km.I myśli "a mogłem wymienić jak miałem 60000-65000.

 

ludzie paranoi widzę ciąg dalszy :eek: skoro producent zaleca co 90 tys jak w przypadku TDI to czemu mam to robić co 60 tys :confused: aaa nie chce mi się już o tym znów pisać pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bolouk

Wlasnie kupilem Skode Superb z konca 2003 roku - przebieg 118 tys km. Z ksiazki serwisowej wynika ze nie bylo jeszcze wymiany paska. Slinki 1.9 TDi 100 od Passata - potrzebuje tym autem przejechac tylko 1000 km na autostradzie (trasa Londyn - Poznan) i pozniej sprzedaz - czy koneiczna jest wymiana paska czy nie powinno byc problemow (gdzie czytalem ze silniki po 2003 maja zalecana wymiane co 120 tys) czy jest jakis sposob na sprawdzenie stanu tego paska?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co do wymiany paska to moim zdaniem nie jest przesadą zmieniać go co 60 tyś km, gdyż większe prawdopodobieństwo pęknięcia istnieje po przejechaniu np 90 tyś km.

Wiem zdarza się, że pasek pęknie np. po 20000 km ale wtedy nie plujesz sobie w twarz tak samo jak przy 80000 km.I myśli "a mogłem wymienić jak miałem 60000-65000.

 

No ale nie zaprzeczysz chyba, że większe prawdopodobieństwo pękniecia istnieje po przejechaniu 60000 km niż 40000km, więc idąc Twoim tokiem rozumowania będziemy rozrząd wymieniać razem z płynem do szyb, żeby przypadkiem nie pluć sobie w twarz. ;)

Ludzie nie poprawiajmy konstruktorów! 90000km to 90000km, a nie 2/3 z tego ... Jak masz założone jakieś wątpliwe zamienniki to może wtedy jest sens. Ale jak ktoś składa rozrząd na częściach z ASO, to te 90000km jest pewne i nie ma tu co bić piany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No ale nie zaprzeczysz chyba, że większe prawdopodobieństwo pękniecia istnieje po przejechaniu 60000 km niż 40000km, więc idąc Twoim tokiem rozumowania będziemy rozrząd wymieniać razem z płynem do szyb, żeby przypadkiem nie pluć sobie w twarz. ;)

Ludzie nie poprawiajmy konstruktorów! 90000km to 90000km, a nie 2/3 z tego ... Jak masz założone jakieś wątpliwe zamienniki to może wtedy jest sens. Ale jak ktoś składa rozrząd na częściach z ASO, to te 90000km jest pewne i nie ma tu co bić piany.

 

dokładnie kolego i to powinno być wsio po raz kolejny w tym temacie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(gdzie czytalem ze silniki po 2003 maja zalecana wymiane co 120 tys) czy jest jakis sposob na sprawdzenie stanu tego paska?

 

dobrze czytałes że po 2003 wymienia sie pierwsdzy rozrząd po 120 tysiącach a dowodem na to jest moj znajomy który kupil auto u nas w salonie i pierwszy rozrząd wymienili mu własnie po 120 tysiącach :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ikceduh

ja wymieniałem po 60 tys /jego pierwsza wymiana/ mechanik stwierdził , że na tym co był czylioryginał można było zrobić następne 60 tys, osobiście twierdze , że lepiej wymienić co 60 tys niż narobić sobie kłopotu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja wymieniałem po 60 tys /jego pierwsza wymiana/ mechanik stwierdził , że na tym co był czylioryginał można było zrobić następne 60 tys, osobiście twierdze , że lepiej wymienić co 60 tys niż narobić sobie kłopotu...

 

Boże widzisz i nie grzmisz ....skoro producent coś określa na pewna liczbę km to tak ma być, jeśli by określił na 60 to tak byśmy wymieniali to chyba tak oczywiste czemu macie ludzie klapki na oczach...a Tobie kolego proponuje raz do roku wtedy już na bank nie narobisz sobie kłopotu no chyba że masz pecha i po 500 km ci strzeli co wtedy napiszesz ?? wymieniajcie co 300 km ???......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności