xemit Zgłoś #121 Napisano 5 Kwietnia 2008 Jest takie powiedzenie że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu.Nie ma sensu wymieniać częsciej jak przewiduje producent,pasek wytrzyma więcej ale ten przebieg gwarantuje poprawną pracę.Po co wymieniać po np.60 tyś ,awaria nie patrzy na liczbe km tylko nastepuje kiedy chce i nie pomoże wymiana nawet co 30 tyś bo może wystąpić po 15 tyś.Jaki jest sens ciągle coś rozkręcać i skręcać w dodatku za swoje pieniadze.Trzymanie się zalecen producenta jest najlepszym wyjściem ,w przeciwnym wypadku możemy wpaść na pomysł wymiany paska razem z olejem ,który co niektorzy tez radzą wymieniać co 10 tyś a nie 15tys.Nie wpadajmy w paranoję i sznujmy kasę. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kemot Zgłoś #122 Napisano 5 Kwietnia 2008 Ja pasek w swoim passku wymieniłem jak miał 136 tys przyjechałem nim z Niemiec ostatni przegląd miał na 128 tys i nie wymienili mówiąc że wymiana jest na 150 tys tak twierdził niemiecki właściciel mam książke serwisową , ale ja się bałem i wymieniłem w ASO w Zabrzu cena to 1120 z pompą wody + 50pln pasek wielo rowkowy Passat 2005 1.9 tdi 96 kw Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #123 Napisano 6 Kwietnia 2008 Jest takie powiedzenie że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu.Nie ma sensu wymieniać częsciej jak przewiduje producent,pasek wytrzyma więcej ale ten przebieg gwarantuje poprawną pracę.Po co wymieniać po np.60 tyś ,awaria nie patrzy na liczbe km tylko nastepuje kiedy chce i nie pomoże wymiana nawet co 30 tyś bo może wystąpić po 15 tyś.Jaki jest sens ciągle coś rozkręcać i skręcać w dodatku za swoje pieniadze.Trzymanie się zalecen producenta jest najlepszym wyjściem ,w przeciwnym wypadku możemy wpaść na pomysł wymiany paska razem z olejem ,który co niektorzy tez radzą wymieniać co 10 tyś a nie 15tys.Nie wpadajmy w paranoję i sznujmy kasę. BRAVO !! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sten_cel Zgłoś #124 Napisano 8 Kwietnia 2008 niedawno kupiłem paska 1,9 130 KM z 2001 roku i chciałem wymienić rozrząd ale mam zdartą naklejkę znamionową z obudowy rożrządu gdzie oczywiście znajdowały się wszystkie dane. Wiem że 2001 roku były jakieś zmany w rozrządzie i żeby kupić odpowiedni trzeba znać nr silnika, i to jest właśnie problem. szukałem na bloku silnika ale nic .Czy ktoś może wie gdzie taki numer jest wybity Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TrojkaT Zgłoś #125 Napisano 8 Kwietnia 2008 Ile kosztuje wymiana paska 2002 rocznik 130 PS ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sten_cel Zgłoś #126 Napisano 8 Kwietnia 2008 do mojego z 2001 roku ok 500 z pompą wody ale bez reszty pasków i napinaczy ty masz 2002 więc masz prawdopodobnie napinacz nie hydrauliczny tylko mechaniczny i jest trochę tańszy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dziwax Zgłoś #127 Napisano 14 Kwietnia 2008 panowie co ile rozrzad w Pasku 1.8 20v 1999 ADR bo przeczytalem caly temat i nie znalazlem wszyscy disloki mają %-) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xemit Zgłoś #128 Napisano 14 Kwietnia 2008 W ADR co 120 tys. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #129 Napisano 14 Kwietnia 2008 W ADR co 120 tys. Lub 7 lat od momentu założenia. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek82 Zgłoś #130 Napisano 14 Kwietnia 2008 niedawno kupiłem paska 1,9 130 KM z 2001 roku i chciałem wymienić rozrząd ale mam zdartą naklejkę znamionową z obudowy rożrządu gdzie oczywiście znajdowały się wszystkie dane. Wiem że 2001 roku były jakieś zmany w rozrządzie i żeby kupić odpowiedni trzeba znać nr silnika, i to jest właśnie problem. szukałem na bloku silnika ale nic .Czy ktoś może wie gdzie taki numer jest wybity interesuje cie tylko model silnika a Ty masz AVF i to starczy by kupić pasek, rolke. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dziwax Zgłoś #131 Napisano 14 Kwietnia 2008 dzieki wielkie Panowie! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek82 Zgłoś #132 Napisano 14 Kwietnia 2008 a co do wymiany paska to moim zdaniem nie jest przesadą zmieniać go co 60 tyś km, gdyż większe prawdopodobieństwo pęknięcia istnieje po przejechaniu np 90 tyś km. Wiem zdarza się, że pasek pęknie np. po 20000 km ale wtedy nie plujesz sobie w twarz tak samo jak przy 80000 km.I myśli "a mogłem wymienić jak miałem 60000-65000. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dziwax Zgłoś #133 Napisano 14 Kwietnia 2008 a wlasnie jeszcze jedno te 120 tys to w instrukcji czy tak profilaktycznie? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #134 Napisano 15 Kwietnia 2008 a co do wymiany paska to moim zdaniem nie jest przesadą zmieniać go co 60 tyś km, gdyż większe prawdopodobieństwo pęknięcia istnieje po przejechaniu np 90 tyś km.Wiem zdarza się, że pasek pęknie np. po 20000 km ale wtedy nie plujesz sobie w twarz tak samo jak przy 80000 km.I myśli "a mogłem wymienić jak miałem 60000-65000. ludzie paranoi widzę ciąg dalszy skoro producent zaleca co 90 tys jak w przypadku TDI to czemu mam to robić co 60 tys aaa nie chce mi się już o tym znów pisać pozdro Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bolouk Zgłoś #135 Napisano 15 Kwietnia 2008 Wlasnie kupilem Skode Superb z konca 2003 roku - przebieg 118 tys km. Z ksiazki serwisowej wynika ze nie bylo jeszcze wymiany paska. Slinki 1.9 TDi 100 od Passata - potrzebuje tym autem przejechac tylko 1000 km na autostradzie (trasa Londyn - Poznan) i pozniej sprzedaz - czy koneiczna jest wymiana paska czy nie powinno byc problemow (gdzie czytalem ze silniki po 2003 maja zalecana wymiane co 120 tys) czy jest jakis sposob na sprawdzenie stanu tego paska? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas76 Zgłoś #136 Napisano 15 Kwietnia 2008 a co do wymiany paska to moim zdaniem nie jest przesadą zmieniać go co 60 tyś km, gdyż większe prawdopodobieństwo pęknięcia istnieje po przejechaniu np 90 tyś km.Wiem zdarza się, że pasek pęknie np. po 20000 km ale wtedy nie plujesz sobie w twarz tak samo jak przy 80000 km.I myśli "a mogłem wymienić jak miałem 60000-65000. No ale nie zaprzeczysz chyba, że większe prawdopodobieństwo pękniecia istnieje po przejechaniu 60000 km niż 40000km, więc idąc Twoim tokiem rozumowania będziemy rozrząd wymieniać razem z płynem do szyb, żeby przypadkiem nie pluć sobie w twarz. Ludzie nie poprawiajmy konstruktorów! 90000km to 90000km, a nie 2/3 z tego ... Jak masz założone jakieś wątpliwe zamienniki to może wtedy jest sens. Ale jak ktoś składa rozrząd na częściach z ASO, to te 90000km jest pewne i nie ma tu co bić piany. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #137 Napisano 16 Kwietnia 2008 No ale nie zaprzeczysz chyba, że większe prawdopodobieństwo pękniecia istnieje po przejechaniu 60000 km niż 40000km, więc idąc Twoim tokiem rozumowania będziemy rozrząd wymieniać razem z płynem do szyb, żeby przypadkiem nie pluć sobie w twarz. Ludzie nie poprawiajmy konstruktorów! 90000km to 90000km, a nie 2/3 z tego ... Jak masz założone jakieś wątpliwe zamienniki to może wtedy jest sens. Ale jak ktoś składa rozrząd na częściach z ASO, to te 90000km jest pewne i nie ma tu co bić piany. dokładnie kolego i to powinno być wsio po raz kolejny w tym temacie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #138 Napisano 16 Kwietnia 2008 (gdzie czytalem ze silniki po 2003 maja zalecana wymiane co 120 tys) czy jest jakis sposob na sprawdzenie stanu tego paska? dobrze czytałes że po 2003 wymienia sie pierwsdzy rozrząd po 120 tysiącach a dowodem na to jest moj znajomy który kupil auto u nas w salonie i pierwszy rozrząd wymienili mu własnie po 120 tysiącach Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ikceduh Zgłoś #139 Napisano 16 Kwietnia 2008 ja wymieniałem po 60 tys /jego pierwsza wymiana/ mechanik stwierdził , że na tym co był czylioryginał można było zrobić następne 60 tys, osobiście twierdze , że lepiej wymienić co 60 tys niż narobić sobie kłopotu... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #140 Napisano 16 Kwietnia 2008 ja wymieniałem po 60 tys /jego pierwsza wymiana/ mechanik stwierdził , że na tym co był czylioryginał można było zrobić następne 60 tys, osobiście twierdze , że lepiej wymienić co 60 tys niż narobić sobie kłopotu... Boże widzisz i nie grzmisz ....skoro producent coś określa na pewna liczbę km to tak ma być, jeśli by określił na 60 to tak byśmy wymieniali to chyba tak oczywiste czemu macie ludzie klapki na oczach...a Tobie kolego proponuje raz do roku wtedy już na bank nie narobisz sobie kłopotu no chyba że masz pecha i po 500 km ci strzeli co wtedy napiszesz ?? wymieniajcie co 300 km ???...... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach