OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Lębork – Bytów (237)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2024-02-01 (historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie źródło, uwagi
1902-07-01 Pomysk Mały - Bytów Otwarcie nowej linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1902-08-01 Jeżkowice - Pomysk Mały Otwarcie nowej linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1902-08-01 Maszewo Lęborskie - Oskowo Otwarcie nowej linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1902-08-01 Lębork - Maszewo Lęborskie Otwarcie nowej linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1902-09-01 Oskowo - Jeżkowice Otwarcie nowej linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1945 Lębork - Cewice Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1945 Lębork - Bytów Linia nieprzejezdna/remont
1947-01 Maszewo Lęborskie - Cewice Przywrócenie przejezdności
ruch towarowy;
Wojskowa + bocznica do lot. Info:Wojtek
1947-01 Lębork - Maszewo Lęborskie Przywrócenie przejezdności
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny;
1951 Cewice - Bytów Linia zlikwidowana
Faktycznie rozebrana w 1945 r.
1980-05-31 Lębork - Maszewo Lęborskie Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2004-07-14 Lębork - Cewice Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
Tory są zarośnięte i nie używane od 2004r. Właśnie 14 lipca przejechał ostatni pociąg gospodarczy z Lębork-Cewice-Lębork a w skład wchodził SM42-912+3cysterny+2węglarki+bonanza a później po kilku dniach zaczęli zabierać zwrotnice do elewatora (info: Damian Ledzinski, 2007-03-28)
przed 2005-11-28 Maszewo Lęborskie - Cewice Linia nieprzejezdna/remont
Usunięta z D29.
przed 2011-05-26 Lębork - Lębork Pzz Elewator Linia nieprzejezdna/remont
Po remoncie (?) obwodnicy lęborskiej linia jest nieprzejezdna już za stacją Lębork - tory zostały wycięte na odcinku około 10 m, z obu stron drogi. (info: Dawid Chibani, 19-05-2011)
2013-12-15 Lębork - Cewice Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer źródło, uwagi
1985 Lębork: Koniec LK229 - Maszewo Lęborskie 237

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1903 – 1954 »
1955 – 1966 »
1967 – 1979 »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h źródło, uwagi
2007-11-18 Lębork - Maszewo Lęborskie 0 km/h Import PLK2007_10
2016-07-05 (???) Lębork - Maszewo Lęborskie 40 km/h Import PLK2016_07
2017-01-10 (???) Lębork - Lębork Pzz Elewator 20 km/h Import PLK2017_01
2023-01-03 Lębork - Maszewo Lęborskie 0 km/h IMPORT PLK (2023-01-03)
2024-01-03 Lębork: Koniec LK229 - Maszewo Lęborskie 0 km/h IMPORT PLK (2024-01-03)

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Mikol74 (2022-12-22 21:31:52)
    Film z przejścia szlakiem dawnego torowiska cz 1 https://youtu.be/ghN…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Lębork – Bytów (237)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...