Bardzo ma�o informacji jest na ten temat w sieci... chyba, ze przeoczy�em.
--
Wys�ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
On 13 Paź, 22:58, "xcrobert" <xcrob...@gmail.com> wrote:
> Idzie zima, wiec pytanie na czasie:
> Ile wspólnego ma paralotniarz ze speedriderem.
> Jak potrafię latać paralotnią to jak długo będę zdrowy jak spróbuję speedridingu
> i czego trzeba się wystrzegać?
> Są jacyś poważni speedriderzy w Polsce?
>
> Bardzo mało informacji jest na ten temat w sieci... chyba, ze przeoczyłem.
>
> --
> Wysłano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl
Qba
............
Prawdopodobnie jest w Polsce ich więcej, ale Guru masz w Bieszczadach.
Od kilku lat speedridingiem zajmuje się Wacław Kuzło z Teamu
Prowing.Skacze i lata z czego się da. Przyczepia do nóg wszystko co
się ślizga i kreci...
To trochę tak jak byś powiedział, ze nie ma paralotniarzy w Polsce, bo
Alpy sa większe. Tak naprawdę to wszystko sprowadza sie do jednego a
właściwie do kilku...
-opanowanie i wyczucie skrzydła
-umiejętność planowania i dostosowania własnych umiejętności do
warunków i i miejsca
-Łeb na karku
No i najważniejsze – koordynacja skrzydła z przyczepionym sprzętem do
nóg(narty, rolki). Ta sztuka spędzą sen z oczu paralotniarza, nawet
tym wytrawnym.
Quba! te podskoki na Bezmiechowej to akurat kwintesencja SpeedRidingu.
Budowanie fundamentów itd...
Z takich szkόł wywodzą się najlepsi speedriderzy na świecie.
pozdrawiam
> No i najważniejsze – koordynacja skrzydła z przyczepionym sprzętem do
> nóg(narty, rolki). Ta sztuka spędzą sen z oczu paralotniarza, nawet
> tym wytrawnym.
> Quba! te podskoki na Bezmiechowej to akurat kwintesencja SpeedRidingu.
> Budowanie fundamentów itd...
>
> Z takich szkόł wywodzą się najlepsi speedriderzy na świecie.
>
> pozdrawiam
Zgadza sie i tego nie neguje ale po jakimś czasie( wraz z nabraniem
umiejętności) będziesz chciał poszaleć w większych i stromszych
górkach tak jak na filmikach z Youtube i niestety trzeba pojechać w
alpy i to jest właśnie jak dla mnie kwintesencja speedridingu. Na
naszym terenie można zdobyć podstawy tego sportu ale żeby w pełni
wykorzystać sprztęt niestety trzeba jechać w wyższe góry.
> tu troche naszych wyglupow
>
> http://tiny.pl/hqkck
Mo�e to nie s� Alpy, ale zabawa polegaj�ca na podje�d�aniu pod g�rke, zlotach
i kangurzych skokach jest niesamowita. Szczeg�lnie podoba�o mi sie to �e nie
potrzeba podchodzi� pod g�rk�. Nie widzia�em jeszcze zeby kto� uzywa� skrzyd�a
do speedridingu jak latawca. Pamietam te� �e swego czasu uje�d�ali�cie na
Bezmiechowej takie sztywne skrzyd�o (co� jak lotnia ale mniejsze i trzymane w
r�kach)
Kibicuj� pionierom i trzymam kciuki za kolejne inicjatywy koleg�w z Bieszczad
Pozdrawiam
Jogi
--
Wys�ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Dzi�ki! Fajna zajawka na tym filmie, wygl�da bardzo zach�caj�co. Jak d�ugo
trzeba �wiczy�, aby tak je�dzi� i skaka�? oczywi�cie zak�adam, �e, z paralotnia
problem�w nie mam co najmniej w zakresie rekreacyjnym.
--
Wys�ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
czyli jak z glajtami :)w gory...
By�em na pocz�tku tego roku w Livigno w Alpach W�oskich. Wieczorkiem jak zwyczaj
Polski nakazuje odwiedzi�em przytulna knajpk� w centrum. Na �cianach wsz�dzie
by�y reklamy ro�nych szk� narciarskich, ale uwag� przkuwal pi�kny plakat
zach�caj�cy do odwiedzin Livigno, narciarz na ma�ym glejcie zje�d�aj�cym ze
zbocza ogromniej g�ry, kt�ra wznosi sie nad miastem(3000m). Mo�e nic dziwnego
poza ma�ym szczeg�em...na zdj�ciu Polski zawodnik Spedridowy Wac�aw Kuz�o z
prowinga - przynajmniej tak by�o podpisane. Nast�pnego dnia widzia�em ten sam
plakat w kilku innych miejscach w Livigno. Zagada�em z jednym sprzedawca w
sklepie sportowym, gdzie mo�na zobaczy� tych go�ci z glajcikami, okaza�o sie, �e
jak do tej pory tylko Kuz�o tam zjecha� i prze�y�.
Naprawd� g�rka robi wra�enie... Tak trzyma� ch�opaki!
Z tego wynika, �e zale�no�� pomi�dzy paralotnia a speedridingiem jest du�a.
Lepiej potrenowa� z paralotnia bo mniej boli :) dzi�ki za zdj�cia.
A tak na marginesie... ile kosztuje taki sprzet?
narty - jak kto woli - zjazdowe/skiturowe.
ostatnio chodzimy duzo po gorach wiec sklaniamy sie ku sztywniejszym
skiturow
a co do skrzydelka to zalezy od producenta ;)
my mamy Bullety - Ozona i Zakospeedy Dudka (w zaleznosci jaki
wiaterek)
nie wiem jaka aktualnie jest cena za te speedy ale trzeba sie liczyc z
kosztami nawet do 3 tys z uprzezami
Polecam ten art..na portalu polonii w Nowym Yorku, powinien byc odpowiedzia na
powyzsze pytania:
http://www.ny.pl/index.php?o=news
http://www.ny.pl/index.php?o=news/kolart/4/50173
Speed Riding - sport dla szukaj�cych wra�e�
© prowing.pl
Wac�aw Kuz�o
Speed Riding - jeden z najbardziej ekstremalnych sport�w na ziemi, polega na
karko�omnych zjazdach, skokach i lotach ze szczyt�w g�r z wykorzystaniem
specjalnych nart i mini skrzydďż˝a paralotni (8-12m²). Aby zostaďż˝ speedriderem nie
wystarczy dobrze je�dzi� na nartach i lata� paralotni�, to sztuka sama w sobie,
kt�ra wymaga wielu lat treningu. Pr�dko�� podczas zjazdu i lotu dochodzi do 100
km/godz, wiec zawodnik nie mo�e pozwoli� sobie nawet na ma�y b��d. Wac�aw Kuz�o
z zespo�u Prowing Team jest pierwszym speedriderem w Polsce zaliczanym do grona
najlepszych technicznie zawodnik�w na �wiecie.
Speed Riding uprawia od 4 lat, z paralotniami ma do czynienia od 1990 r. Jest
cz�onkiem kadry narodowej w tej dyscyplinie oraz instruktorem paralotniowym
promuj�cym paralotniarstwo w Bieszczadach. W zimie przemierza na nartach
Bieszczady uprawiaj�c Skituring wykorzystuj�c latawce poci�gowe. Jak sam m�wi -
nie ma g�ry z kt�rej bym nie zjecha� ani urwiska z kt�rego bym nie skoczy�,
tylko pogoda mo�e mi w tym przeszkodzi�. W tm sezonie zimowym zawodnik Prowing
Team planuje zjazd ze szczytu Monte Della Neve w Alpach W�oskich (3000 m n.p.m.)
wytyczaj�c tym samym pierwsz� tras� speedridingow� w tej cz�ci Alp.
�wie�o��, ekscytacja i adrenalina. Speed Riding to sport, kt�ry z pewno�ci�
wzbudzi ogromne zainteresowanie, zar�wno w�r�d entuzjast�w szybkich zjazd�w po
g�rskich stokach, jak i w�r�d mi�o�nik�w podniebnych przyg�d. Co wsp�lnego maj�
tak, wydawa�oby si� odmienne, dyscypliny jak narciarstwo i paralotniarstwo? Ot�
majďż˝ i to bardzo wiele... SPEED RIDING!
Dyscyplina, kt�ra w Polsce jest novum w�r�d sport�w zimowych, przyw�drowa�a do
nas z alpejskich stok�w, gdzie znalaz�a ju� wielu zwolennik�w i pasjonat�w. Za
kolebk� Speed Ridingu uznano Francj�, w kt�rej ten sport ma swoje pocz�tki.
Jednak dzi� Szwajcaria, Austria, W�ochy i Niemcy nie pozostaj� w tyle. Z roku na
rok, to niezwyk�e po��czenie podniebnej i l�dowej sportowej przygody, cieszy si�
coraz wi�kszym zainteresowaniem - zw�aszcza u ludzi m�odych szukaj�cych
alternatywy dla klasycznych sport�w zimowych. Pionierami Speed Ridingu (zwanego
rďż˝wnieďż˝ Speed – Flying) byli skoczkowie spadochronowi, ktďż˝rzy w poszukiwaniu
nowych wra�e�, wpadli na pomys� po��czenia skok�w z narciarstwem. By� to
znakomity spos�b na szybkie przemieszczanie si� ze stok�w g�rskich. Z czasem
post�p technologiczny oraz wiedza o osi�gach aerodynamicznych umo�liwi�y
stworzenie niesamowicie lekkiego materia�u, kt�ry jest dzi� stosowany do
produkcji ma�ych, specjalnie wyprofilowanych skrzyde� speedridingowych. Pierwsza
szko�a Speed Ridingu powsta�a w Valfrejus w Maurienne (Francja).
Z kolei pierwsz� polsk� szko��, kt�ra dopracowa�a i przystosowa�a do naszych
warunk�w techniki nauczania tej dyscypliny oraz wdro�y�a specjalny system
szkoleďż˝, jest „Prowing”. Instruktorzy, tej znanej bieszczadzkiej szkoďż˝y z Leska,
do stworzenia nowatorskiego schematu nauczania wykorzystali w�asne,
kilkunastoletnie do�wiadczenia zar�wno w paralotniarstwie, jak i narciarstwie;
do�wiadczenia, kt�re zdobywali zar�wno na polskich stokach, jak i w
najtrudniejszych g�rach ca�ego �wiata. Mieli mo�liwo�� obserwowania oraz
na�ladowania najlepszych i najodwa�niejszych prekursor�w Speed Ridingu; teraz te
techniki i umiej�tno�ci z powodzeniem adaptuj� do warunk�w panuj�cych w pi�knych
polskich g�rach. Dzisiaj, Bieszczady s� znakomitym i najlepszym w Polsce,
miejscem do nauki i uprawiania tej ekscytuj�cej dyscypliny.
Speed Riding mo�na zdefiniowa� jako kwintesencj� ekstremalnego sportu zimowego.
To po��czenie narciarstwa z paralotniarstwem. Umo�liwia zje�d�anie z ka�dych,
nawet najbardziej stromych stok�w i wznoszenie si� w odpowiednim momencie, w
powietrze za pomoc� specjalnie skonstruowanego skrzyd�a, budow� zbli�onego do
paralotni. �rednia powierzchnia skrzyd�a do Speed Ridingu kszta�tuje si� od 8 do
12 m². Odpowiednia postawa ciaďż˝a oraz wďż˝aďż˝ciwy kďż˝t nachylenia skrzydďż˝a pozwalajďż˝
na osi�ganie niewiarygodnej pr�dko�ci.
„Skrzydďż˝o do Speed Ridingu charakteryzuje niezwykle ďż˝atwa sterowno�� podczas
zjazd�w z g�rskich stok�w. Z pewno�ci� dla wielu narciarzy b�dzie to nowy,
zaskakuj�cy spos�b na odkrywanie g�r zim�, w zupe�nie odmiennej formule,
pozwalaj�cej dotrze� w miejsca do tej pory niedost�pne. Osoby, kt�re maj�
do�wiadczenie z nartami i z powodzeniem pr�bowa�y wcze�niej przygody ze
skrzyd�em, w zasadzie w ci�gu kilku godzin, s� w stanie nauczy� si� podstaw
Speed Ridingu. Szkolenia powinny odbywa� si� w grupach nie wi�kszych ni� 5 os�b,
pod okiem instruktora posiadaj�cego uprawnienia zar�wno do nauczania
paralotniarstwa, jak i narciarstwa.
„Prowing” (www.prowing.pl) jest profesjonalnďż˝ szko��, dbajďż˝cďż˝ o peďż˝ne
bezpiecze�stwo swoich podopiecznych i dzia�aj�c� w oparciu o wieloletnie
do�wiadczenia instruktor�w. Istot� Speed Ridingu jest umiej�tne planowanie tras,
kt�re chcemy przeby� przy pomocy nart i skrzyd�a. Trzeba pami�ta�, �e �le
zaplanowana trasa mo�e wi�za� si� z bardzo niebezpieczn� w skutkach, pr�b�
zatrzymania siďż˝.” - twierdzi Wacďż˝aw Kuzďż˝o, instruktor Speed Ridingu oraz twďż˝rca
techniki nauczania tej dyscypliny w polskich g�rach.
Speed Riding w wykonaniu ekstremalnym, kojarzony jest z wysokimi alpejskimi
stokami, gdzie strome urwiska i bardzo d�ugie trasy wymagaj� od zawodnika przede
wszystkim du�ego do�wiadczenia, pancernej psychiki, bardzo dobrej kondycji
fizycznej i niezwyk�ej precyzji w umiej�tno�ci kierowania skrzyd�em. Ekstremalne
doznania zaczynaj� si� ju� od momentu wej�cia na szczyt lub gra�. Lekkie narty
przystosowane zar�wno do zjazdu, jak i do podchodzenia, to podstawowe
wyposa�enie ka�dego ridera. Jazda w d� mo�liwa jest nawet na stokach o
nachyleniu 60 stopni, a odrywaj�c si� od ziemi na muldach i urwiskach, bardzo
cz�sto leci si� kilka metr�w od stromych g�rskich �cian. Ale te niezwyk�e
doznania nie s� wy��cznie przywilejem wysokich g�r. Polsk� kolebk� Speed Ridingu
sta�y si� Bieszczady; wyj�tkowe g�ry, w kt�rych wyj�tkowe mo�liwo�ci, oferuj�
wyj�tkowi ludzie.
Relacje zdj�ciowe oraz filmy z odbytych szkole� mo�na znale�� na stronie
www.prowing.pl
Dodatkowych informacji udziela Wac�aw Kuz�o instruktor Speed Ridingu tel. 606
294 935,
e-mail: paral...@poczta.bieszczady.pl
Jeszcze to na portalu GORY:
http://www.goryonline.com/Sport_dla_szukajacych_wrazen_Speed_Riding,5572,305,0,0,F,news.html
szkoda, bo mam daleko w Bieszczady...
Myslalem chociaz, ze u Dudka cos sie dowiem, lecz takze odsylaja do prowinga.
Zastanawia mnie to dlaczego o zakospeedie tak malo w swieci speedridingu, cos
nie tak z tym skrzydlem czy co?
za dobrze lata :)
Je�li chodzi o to "co i dla kogo?" - wed�ug mnie napewno trzeba mie� BARDZO
dobrze opanowan� technik� jazdy na nartach i jednocze�nie wiedzie� o co
chodzi w glajceniu, dlatego te� odradza�bym aby pr�bowali tego ludzie nie
maj�cy wcze�niej kontaktu z paralotniarstwem (no i mo�e spadochroniarstwem
teďż˝).
Czasami trzeba bardzo szybko reagowa� co mog�oby by� bardzo brzemienne w
skutkach dla "nielot�w".
Podobnie z jazd� na nartach - kto� kto nie czuje si� na nich pewnie r�wnie�
mo�e sobie zrobi� "kuku" z w/w powodu.
Problemem jaki niestety widz� jest u nas ma�a dost�pno�� stok�w, kt�re to
umo�liwiaj� - wiadomo - najpro�ciej przy stokach narciarskich, ale miejmy
te� troch� zdrowego rozs�dku i nie r�bmy tego tam (no chyba, �e stok jest
wystarczaj�co szeroki, bezpieczny a ruch znikomy w takim stopniu, �e
znajdziemy luk� i poni�ej nas nikogo nie b�dzie.. ja tak w�a�nie robi�em).
Pami�tajmy, �e nie jeste�my tymi jedynymi na stoku i przed ka�dym zjazdem
zaplanujmy tras� zjazdu/zlotu tak aby unikn�� przykrych niespodzianek (maj�c
na uwadze, �e r�wnie� kto� mo�e probowa� nas wyprzedzi� przeje�d�aj�c pod
nami).
W tym sezonie zamierzam uderzy� w Tatry, wi�c mo�e co� ciekawego si�
wykluje, cho� miejscowi bywalcy twierdz�, �e si� nie da.. sprawdz� :)
Je�li kto� by�by ch�tny - zim� ch�tnie podziel� si� nabytym (bez wypadk�w
:) ) na w�asnej sk�rze do�wiadczeniem.
--
Pozdrawiam!
Kuba Rybi�ski
gsm: 607 886 046
www.para-pro.pl
www.aeroklub.nowytarg.pl
U�ytkownik "xcrobert" <xcro...@gmail.com> napisa� w wiadomo�ci
news:1738.000000...@newsgate.onet.pl...
Fajne fotki Kuba. Bardzo milo, ze dzialsz w temacie speedridingu. Merlin to
fajne skrzydelko do nauki podstaw, jednak na dluzsze zjazdy polecam Zakospeeda
koniecznie w rozmiarze 12. Szkoda tylko, ze Dudek nie zdecydowal sie na cos
mniejszego...mam nadzieje, ze luka zostanie wypelniona, bo wtedy naprawde
zacznie sie Polski Speedriding :)
ps. zapraszam w zimie w Bieszczady na "Practical Skills Check" prze wyjazdem na
spot Marmolada,gdzie jest piekny speed track.
pozdrawiam WK
www.prowing.pl
Dzieki za informacje. zachecajaco to wszystko wyglada tylko szkoda, ze te
dudkowe zakospeedy takie drogie(ceny z kosmosu)
Dlaczegooooooo? :(
RK
Jak zobaczy�em taki krzyk rozpaczy, to a� zajrza�em do cennika. No i widz� Zako
Speed ceny w zale�no�ci od rozmiaru od 4 do 4,7 tysi�ca z�. To jest w
przybli�eniu 1 - 1,2 ty� euro. No i por�wna�em te ceny z do�� popularnym we
Francji producentem skrzyde� do szybkiego latania, firm� Bio Air. Jej najta�sze
skrzyd�a zaczynaj� si� od 1,4 ty� euro. Czyli Dudek jest ta�szy, a dobrze przy
tym uwzgl�dni� fakt, �e Bio Air sprzedaje skrzyd�a nie poprzez sie� dystrybucji,
ale tylko bezpo�rednio od producenta. No i znowu wysz�o, �e jestem bezkrytyczny
wobec skrzydeďż˝ Dudka :)
Zbyszek
Raczej Dudkowi nie zalezy na sprzedazy i promocji speedridingu wsrod Polskich
paralotniarzy, bo normalnie to wszystkie firmy z promocja na poczatek wyskakuje
zeby zachecic a pozniej winduja cene... a tu odwrotnie. hmm
chetnie bym zakupil zkospeeda, ale drogi jest jak na eksperymentalne skrzydelko,
wiec wybiore pewnie Aerosa itd...
Jedno jest pewne: Aby uprawiac speedriding w formie ekstremalnej, napewno trzeba
byc dobrym paralotniarzem-widac to na filmach z youtuba.
Napewno umiejetnosc jazdy na nartach sie przydaje, a polaczenie tych dwoch
dyscyplin w jedno to juz duza sztuka. Sam probowalem przez pare dni utrzymac sie
przy skretach i musze powiedziec, ze tydzien to za malo na nauke nawet podstaw
speedridingu. Podskoki to juz czarna magia a zwlaszcza takie jak przy meczeniu
tego zakospeeda przez prowinga. UFF! wyglada tak prosto :)
http://www.youtube.com/watch?v=KSz7IC3Pwlo
może będziemy mieli w tym sezonie zimowym małe skrzydełko, na pewno
spróbujemy
Kuba Zakopane
Nigdzie nie znalaz�em cen na te skrzyd�a, ale skoro Rus�an proponuje takie
skrzyde�ko za 2 tysie z� to ch�opie bierz i ca�uj sprzedawc� po r�kach, bo taka
promocja zapewne nied�ugo potrwa.
Bralem takze pod uwage Marlina (Dudek), ale chyba to nie do konca speedridingowe
skrzydlo. Cena tylko fajna bo 2500 zl.
Dokladnie za Aerosa 2.300 zl. Slowacy sa tansi od Ruslana.
Z Zakopanego jest niedaleko a poza tym 6 szt, pewnie dlatego taka cena.
Panie Zbyszku, chetnie kupilibysmy zakospeedy od Panskiego Dilera, ale naprawde
cena z kosmosu jak za skrzydlo o ktorym nic nie wiadomo w swiecie speedridingu.
A to przecie o zdrowie idzie...
pozdrawiam
Marlin powsta� przed speedridingiem jako naziemny trena�er do nauki stawiania
skrzyd�a. St�d cena por�wnywalna z kajtem. Jednak na pocz�tku by�o przy nim
napisane, �e nie nadaje si� do latania. Jednak kiedy� Piotr Dudek co� wspomina�,
�e musi wzmocni� konstrukcj�, bo jednak lataj� na nim. Nie wiem, czy to zrobi�!!!
> Dokladnie za Aerosa 2.300 zl. Slowacy sa tansi od Ruslana.
> Z Zakopanego jest niedaleko a poza tym 6 szt, pewnie dlatego taka cena.
>
> Panie Zbyszku, chetnie kupilibysmy zakospeedy od Panskiego Dilera, ale naprawde
> cena z kosmosu jak za skrzydlo o ktorym nic nie wiadomo w swiecie speedridingu.
Nie znam si� na speedridingu. Skrzyd�a Aerosa wiem, �e lataj�, bo je widzia�em
na g�rze Klemientiewa lataj�ce na �aglu.Skrzyd�a Dudka te� wiem, �e lataj�, bo
lata�em. Natomiast jak si� sprawuj� w po��czeniu z nartami, to nie wiem. Z
opinii jakie s�ysza�em, to dobre skrzyd�o do speedridingu musi mie� mo�liwie
najgorsz� doskona�o��, szczeg�lnie na stromych stokach. Na stokach bardziej
p�askich, takich jak w Polsce skrzyd�o dobre do stromych zjazd�w mo�e by�
jedynie dekoracj�. Dlatego bym radzi� najpierw samemu wypr�bowa� konkretny model
na konkretnym stoku, chyba �e �wiat speedridingu m�wi co� innego. Skrzyd�a Dudka
z pewno�ci� dobrze si� sprawuj� w speedglidingu.
I jeszcze jedno. Nie mam swojego dilera. Jedynie pijam nalewki robione przez
moj� �on�.
> A to przecie o zdrowie idzie...
No w�a�nie ja te nalewki dla zdrowia pij� :)
...�e te� wspominasz o tej przedniej zabawie akurat w �wi�to Zmar�ych.
Pasuje, jak ulaďż˝:
>>> Dudek - Marlin. Marlin is a small training wing dedicated exclusively for
ground handling exercises. You can't fly this wing<<<
Zgadza siďż˝?
Koniu
A to �adne! :))))
Czyli: jakby kosztowa�o po�ow� tego - to ju� nie idzie o zdrowie?
Koniu
Jesli cos co nie jest sprawdzone(zakospeed)i kosztuje dwa razy wiecej od tego co
juz zostalo przetestowane(Aeros Air Rider), to raczej problemu z wyborem byc nie
powinno.
Oczywiscie nie nieguje tego, ze Dudkowy Zakospeed jest niezwykla konstrukcja,
ale poza kilkoma filmami na yotubie to... tylko fajnie wyglada. Mam nadzieje ,
ze to sie zmieni, bo "wira to rzecz wazna"
Bo przecie o zdrowie idzie... :)
Koniu! to TY troche taki- ten no.... Fizolof jestes :)
No, dobrze - mnie ju� nazwa�e�.
A jak nazwiesz kogo�, kto wsiada lata� na skrzyd�o, o kt�rym WIE, �e to nie jest
�adne skrzyd�o do latania, tylko TANIA MAKIETA do TRENINGU NAZIEMNEGO.
Wytrzyma�o�� strukturalna takiego czego� nie zak�ada eksploatacji w powietrzu i
jest to podane jak byk w opisie technicznym.
I jeszcze siďż˝ ten ktoďż˝ publicznie chwali takďż˝ akcjďż˝.
A to mo�e kosztowa� powa�ny uraz lub tragedi� nie tylko JEGO, ale i ewentualnego
CZYTELNIKA jego zwierze�, je�li p�jdzie w �lady pana prekursora.
Koniu
Oj! z ta wytrzymaloscia strukturalna to pojechales Dudkowi.
Mysle, ze powinien sie pogniewac za taka reklame :) jak znam skrzydla Dudka to
testowal wytrzymalosc Marlona ze 100 krotnym zapasem. A z metkami to sam Wiesz
jak jest :) lepiej dmuchac na zimne.
Widziales ile linek ma Marlin? chlopie tego nawet koniem nie rozerwiesz
pozdrawiam i dobrej nocy.
Moim zdaniem tutaj przesadziłeś z wnioskami. Lotnik po prostu wcale nie wiedział że to skrzydło nie jest do latania - bo jakby wiedział, to by nie poleciał. Logiczne :)
--
pzdr,
Jędrzej
"A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata
Nie bardzo rozumiem co masz na my�li? Post napisa�em 21.10..
>>>> Dudek - Marlin. Marlin is a small training wing dedicated exclusively
>>>> for
> ground handling exercises. You can't fly this wing<<<
>
> Zgadza siďż˝?
Jak najbardziej! :)
A czy ja napisa�em "polecam wszystkim to skrzyd�o"?
Dobrze zdawa�em sobie spraw� z tego, i� nie jest ono przeznaczone do
latania, jednak �wiadomie podj��em to ryzyko.
Po sezonie zimowym Marlin poszed� na przegl�d do Dudka i jedyne co w nim
znale�li to skr�cone linki rz�du C, kt�re wg nich skr�ci�y si� od wilgoci co
by�o dla mnie logiczne, poniewa� kilka razy zdarzy�o mi si� je zmoczy�.
Tak wi�c wygl�da na to, �e jednak a� tak s�abe nie jest.. aczkolwiek w
dalszym ci�gu w tej podstawowej wersji (pono� powsta�a wzmocniona) wg
instrukcji nie nadaje siďż˝ do latania.
Wiedzia� wiedzia� - troch� popyta� i zdecydowa� na w�asne ryzyko :)
Kuba
Moim zdaniem tutaj przesadzi�e� z wnioskami. Lotnik po prostu wcale nie
wiedzia� �e to skrzyd�o nie jest do latania - bo jakby wiedzia�, to by nie
polecia�. Logiczne :)
--
pzdr,
J�drzej
"A niekt�re dzieci, jak si� obra��, to pokazuj� innym j�zyk. Ja te�
pokazuj�, ale ja wtedy mam racj�". - Kasia, 4 lata
Witaj
A bo to taka kokieteria ze strony dudka. Patrzysz: jest skrzyd�o i ma
wszystko co trzeba, to jak nie do latania, jak do latania :)
To tak, jak z m�od� zakonnic�. Niby nie do sexu, a patrzysz i widzisz, �e
wszystko ma na swoim miejscu :)
pozdr. Atlantyda
Oj kolega to bardziej taki lubie�nik, widz�... :))
No mo�e i na miejscu - tyle, �e za ma�e i za s�abe - i od pochopnego u�ytkowania
mo�e troch� "trzeszcze� w szwach", na zgub� u�ytkownika... :P
Koniu
I masz swojďż˝ logikďż˝.
Ale ja czyta�em go akurat w dniu, w kt�rym zwyczajowo zapalamy �wieczki.
Cz�sto ludziom, kt�rzy m�drzejsze rzeczy robili.
Fakt, pisa�e� innego dnia.
>
> >>>> Dudek - Marlin. Marlin is a small training wing dedicated exclusively
> >>>> for
> > ground handling exercises. You can't fly this wing<<<
> >
> > Zgadza siďż˝?
>
> Jak najbardziej! :)
No i od tej skromnej informacji wypada�o zacz�� sw� wiekopomn� relacj�.
Koniu
>
>
> --
> Pozdrawiam!
>
> Kuba Rybi�ski
> gsm: 607 886 046
> www.para-pro.pl
> www.aeroklub.nowytarg.pl
>
Bawcie siďż˝ dobrze :)
K.
Nie wiem co to się dzieje z ludźmi. Żaden z was nie zauważył takiego znaczka ":)" ?
Koniu, zdecydowanie byłeś śmieszniejszy jako Quń. Wróć do tradycji please.
--
pzdr,
Jędrzej
"A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata
J�drzeju, z racji Weso�ych �wi�t musi weso�o�� mnie trochu odejsz�a...
Pami�tam, jak przy okazji innej rozmowy u�y�e� powiedzenia: "nie r�bmy sobie jaj
z pogrzebu"...
Zanim dojdzie do tego etapu, uwa�am, �e w swoich dzia�aniach i wypowiedziach
publicznych warto nie robi� sobie jaj z ogranicze� sprz�towych.
Kubie te s�owa dedykuj�. Publiczny status zobowi�zuje i nak�ada odpowiedzialno��
tak�e za dzia�ania naszych na�ladowc�w.
Szczeg�lnie o tej porze roku razi mnie widoczny na tym forum dysonans pomi�dzy
�mierteln� powag� w publicznym stawianiu tych pretensjonalnych �wieczek [*] a
jak�� infantyln� beztrosk� w zach�caniu ludzi do szczania na kable elektryczne.
Koniu
> "A niekt�re dzieci, jak si� obra��, to pokazuj� innym j�zyk. Ja te� pokazuj�,
ale ja wtedy mam racjďż˝". - Kasia, 4 lata
Halo, halo! Panowie!
a moze by tak do meritum...hmm? :)
na zakospeedzie wymiata Robert Machel, fajnie sobie radzi...
zobacz tu:
http://paraklif.blogspot.com/2008/01/zakospeed-na-klifie-film.html
pzdrw