• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Raport z budów: co planują drogowcy i gdzie pojadą tramwaje?

Maciej Naskręt
23 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Już 4 września przez al. Grunwaldzką w Gdańsku pojadą tramwaje. Już 4 września przez al. Grunwaldzką w Gdańsku pojadą tramwaje.

Sprawdziliśmy drogowe i torowe inwestycje w Trójmieście przed inauguracją roku szkolnego. Wiemy, jakie nowe niespodzianki w organizacji ruchu mogą napotkać kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej.



Czy dokucza ci duża liczba remontów na ulicach Trójmiasta?

Koniec wakacji szkolnych zbliża się wielkimi krokami, a z nimi do Trójmiasta powrócą korki i więcej młodych pasażerów w tramwajach, autobusach i trolejbusach.

Sprawdziliśmy, jakie nowe niespodzianki w organizacji ruchu mogą napotkać kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej po rozpoczęciu roku szkolnego.

Gdańsk

Zaczynamy od najważniejszej informacji dla gdańszczan. 4 września po nowych torach przez Wrzeszcz pojadą wreszcie tramwaje. Pasażerowie komunikacji miejskiej nie będą musieli korzystać tam z autobusów kursujących za tramwaj. Z al. Grunwaldzkiej na dobre znikną buspasy.

Wciąż jednak po znakiem zapytania jest przyszłość ok. 200-metrowej wydzielonej jezdni dla autobusów na ul. Dmowskiego zobacz na mapie Gdańska. Decyzja w sprawie ewentualnej likwidacji buspasu ma zapaść w Zarządzie Dróg i Zieleni lada dzień.

Również 4 września pojadą tramwaje po nowych torach w ciągu ul. Klinicznej w stronę Nowego Portu. Zakończy się wtedy pierwszy etap prac przebudowy linii, o której szczegółowo pisaliśmy m.in. w maju.

Zdecydowanie dłużej, bo do 30 listopada potrwa rozbudowa ul. Łostowickiej zobacz na mapie Gdańska wraz ze skrzyżowaniem ul. Kartuskiej i ul. Nowolipie. W tym czasie mają się też zakończyć przebudowy torowiska w Nowym Porcie i Brzeźnie, a także na pętli "Kliniczna".

Z kolei do końca tego roku potrwa przebudowa torowiska w al. Hallera zobacz na mapie Gdańska, o którego rozpoczęciu pisaliśmy na początku sierpnia. Natomiast do grudnia tego roku trwać będą prace przy przebudowie torowiska w ciągu ul. Pomorskiej zobacz na mapie Gdańska na Żabiance. Możliwe, że wtedy pojedziemy też przedłużoną o odcinek między Jasieniem a Karczemkami Trasą W-Z .

To koniec dobrych informacji. Kierowcy powinni spodziewać się utrudnień na Węźle Kliniczna zobacz na mapie Gdańska, ponieważ niebawem rusza tam wymiana barier ochronnych, a także nawierzchni na wiaduktach-ślimakach. Możliwe natomiast, że po remoncie znikną stamtąd dokuczliwe dla kierujących ograniczenia prędkości do 30 km/h.

Za ok. miesiąc obie jezdnie na al. Grunwaldzkiej i al. Niepodległości na styku Gdańska i Sopotu zobacz na mapie Gdańska zostaną zwężone. Wtedy ruch częściowo zostanie skierowany na nowo wybudowany, ok. 400-metrowy odcinek ul. Władysława Łokietka, który będzie wiódł od ronda przy ul. Gospody do ul. Polnej.

Gdynia

Pracownicy wydziału inwestycji w Urzędzie Miasta w Gdyni zapewniają, że 2 września ucieszą się ci kierowcy, którzy często jeżdżą ul. Chwarznieńską zobacz na mapie Gdyni. Zakończy się tam trwająca od jesieni zeszłego roku rozbudowa ulicy. Kierowcy zyskają tam ok. 400 metrów dwujezdniowej drogi.

Niestety, niemiła niespodzianka spotka kierowców w innej części Gdyni. Drogowcy przystąpią do remontu Estakady Kwiatkowskiego na wysokości ul. Hutniczej zobacz na mapie Gdyni. Będą wymieniać tam podpory i dylatacje. O utrudnieniach informowaliśmy w połowie sierpnia.

Do połowy października potrwa też wymiana kanalizacji deszczowej w ciągu ul. Legionów zobacz na mapie Gdyni. Na szczęście dzięki temu kierowcy zyskają również nową nawierzchnię.

Sopot

Tu mamy opóźnienie przy budowie ul. Łokietka zobacz na mapie Sopotu między rondem przy ul. Gospody zobacz na mapie Gdańskaul. Polną zobacz na mapie Gdańska. Inwestycja miała być gotowa jeszcze w sierpniu. Wiadomo, że nowy odcinek drogi zostanie oddany do ruchu w pierwszej połowie września.

Obwodnica Trójmiasta

Od ok. 17 września na Obwodnicy Trójmiasta w Borkowiezobacz na mapie Gdańska będzie prowadzona odbudowa wiaduktu, który został uszkodzony przez kierowcę TIR-a, wiozącego koparkę z uniesionym ramieniem. Sprawę wielokrotnie poruszaliśmy w naszym portalu.

Budowa ul. Nowej Łódzkiej na południu Gdańska. Budowa ul. Nowej Łódzkiej na południu Gdańska.
Terminy zakończenia pozostałych toczących się inwestycji torowych i drogowych w Trójmieście.

- Trasa Sucharskiego (trzy odcinki) - całość do końca 2012 r.
- Trasa Słowackiego (cztery odcinki) - całość do połowy 2014 r.
- Nowa Łódzka z linią tramwajową - maj 2012 r.
- Południowa Obwodnica Gdańska - przejezdność od maja 2012 r.
- Węzeł Karczemki - przejezdność od maja 2012 r.
- Przebudowa ul. Jana z Kolna - styczeń 2012 r.
- budowa mostu zwodzonego w Przegalinie - maj 2012 r.

Miejsca

Opinie (154) 10 zablokowanych

  • Jeśli układanie kostki brukowej na ul Wolności skrzyżowanie z Marynarki Polskiej.. (4)

    ..będzie się odbywało w tym tempie co dotychczas,to o terminie 4 września,a nawet 4 października mogą zapomnieć..

    • 80 8

    • 30 listopada to bardzo prawdopodobny termin zakończenia prac(na "oko" nawet przed tym terminem):)

      przynajmniej Brzeźno-N.Port,czyli jest nieźle:)

      • 8 1

    • Brzeźno - tak (1)

      Nowy Port - nie. Jeśli od maja, gdy zaczęto remontować Rybołowców, wykonano odcinek 60 m, to całość (ok 600 m) zajmie im kolejne ... 54 miesiące. Tragedia. Nie można powiedzieć, zaczynają hałasować już o 6 rano, ale jak mają prace iść do przodu, jak na całym odcinku pracuje 10 ludzi: dwóch tam, trzech tam, jeden jeszcze gdzie indziej.

      • 11 5

      • W N.Port, wykonywano w międzyczasie wymianę instalacji wod-kan(przynajmniej tak to wyglądało),więc jestem optymistom:)

        • 7 4

    • Łostowicka się slimaczy, budują nowy odcinek na Nowolipiu w stronę gdzie on poprowadzi? nie w tramwaj ni w oko

      dziwnie to będzie wyglądać

      • 1 5

  • Odnośnie Gdańska (15)

    Jeśli chodzi o remonty torowisk, to zastanawia mnie jedno - czy po wyremontowanych torach tramwaje pojadą szybciej ? (no powiedzmy o 2-5 min na odcinku 10 km) tzn. czy się zmienią rozkłady w związku z tym ? Bo ja widzę coś takiego - są robione remonty, ale efektów tego nie widać.

    • 76 27

    • za to słychać i czuć ;P

      • 34 5

    • Ja bym się tego nie spodziewał. Remonty są robione dlatego, że linie nie były remontowane od 30 lat. Może i o 2-5min na 10km by się dało przyśpieszyć, ale ten czas wykorzystają kupujący bilety u motorniczego.

      • 30 4

    • (4)

      Tramwaje maja ograniczniki ~60km/h, nie pojada szybciej :)

      • 17 5

      • nie mają (2)

        na W-Z do czasu pęknięćia szyn rozwijały do 80-90 ;)

        • 16 3

        • Ale z górki :)

          • 10 1

        • nie ma mowy o takich prędkościach. Najszybsze w Gdańsku są Alstom-Konstal NGd99 (jeżdżące przed remontami na 2, potem na 6, a obecnie na 11) mogą rozwinąć prędkość do 80km/h potem komputer je wyhamowuje. Bombardier wyciąga maks 70, Pesa również 70, a o stopiątkach lepiej nie mówić, one mają na liczniku 70 a potrafią ujechać o wiele więcej jak mają jakąś dobrą górkę ;). Większość stopiątek na Chełm by nie podjechała, ale jest kilka które spokojnie mogłyby śmigać na Chełm (egzemplarze: 1226, 1227, 1299, 1300, 1309, 1324, 1325, 1405 i 1406). Wystarczyłoby zamontować piasecznice, ale po co skoro mamy helmuty (jak kto woli Dortmundy), Sokoły (NGd99), Bombardiery i Pesy.

          • 10 0

      • Za krótkie odcinki aby mogły rozwjać wieksze prędkości...

        ...gdy nie musiały się zatrzymywać na przystankach to by mogły jechać szybciej. To tak jak dla samolotu Gdańsk - Warszawa, 15 minut start i wznoszenie, 15 minut lot i 15 minut lądowanie.

        • 16 0

    • nie chodzi tu o szybciej

      a o komfort przejazdu (usunięcie pofalowań poprzecznych) oraz wyciszenie torowiska (usunięcie pofalować pionowych).

      • 24 2

    • Hucisko - wąskie gardło

      W Gdańsku rozkład tramwajów uzależniony jest od przepustowości skrzyżowania Hucisko. Niewiele da się przyśpieszyć, bo i tak zrobi się tam korek. Bez przebudowy tego skrzyżowania usprawnienia w rozkładach jazdy są mocno ograniczone.

      • 22 1

    • To nie "r e m o n t" a budowa nowych torowisk na starym miescu... (2)

      ...to nie są r e m o n t y, dobrze się przyjrzyj temu co robią. Demontaż i usuwanie starego torowiska, to samo z trakcją elektryczną. Wymiana ziemi na piasek jako podkład pod torowiskami, kładą na to geowłókninę, potem znowu piasek i kamienie, to wszystko jest zagęszczane. Dopiero na to kładą nowe podkłady i nowe szyny, i znowu tłuczeń miedzy podkłady. Na koniec jedzie maszyna która ubija ten tłuczeń pod torami i profiluje torowisko. Wymieniają nawet niektóre słupy pod tą trakcję elektryczną. A przede wszystkim wykonują odwodnienie tych torowisk. Tu jest więcej pracy włożonej a niżeli budowa nowego torowiska w dziewiczym terenie.

      • 26 4

      • właśnie na coś takiego mówimy "remont". sprawdź w słowniku.

        • 4 4

      • Czepiając się słówek, to nie "budowa" a "remont kapitalny". A poza tym masz rację ;)

        • 4 0

    • za dużo przystanków jest,żeby było szybciej, wróci linia expresowa PROSZĘ nIE wsiadać

      • 5 3

    • Przy tak dużej ilości przystanków, aby jechać szybciej, podczas hamowania ludzie rozpłaszczyliby się o przednią szybę.

      Znajdź sposób na złamanie praw fizyki.

      • 8 1

    • Prosty przykład

      przystanek Dworska - Dworzec Gł. PKP, 7 km, rok ok. 2000 - 28 minpo remontach na Zwycięstwa i Hallera - 21 minMinuta na kilometrze przy tak gęsto umieszczonych przystankach to dobry wynik.

      • 0 1

  • Witosa ? (3)

    A wiadomo coś z ulicą Witosa ?, też remont miał trwać 2 tygodnie, a trwa od połowy lipca. Niby juz prace na ukończeniu, ale w mediach cisza.

    • 39 4

    • ślimacze tempo prac na Witosa (2)

      Jeśli spojrzeć na tempo prac na ulicy Witosa to organizacja tych prac zakrawa na skandal. Na dzień dzisiejszy do położenia ostatnia warstwa asfaltu na niewielkim odcinku jezdni koło stacji benzynowej BP. Przejazd przez tory tramwajowe w tym miejscu stanowi ciekawą łamigłówkę która będzie skutkowała regularnymi kolizjami. Na Wilanowskiej słupki wyznaczające linie do malowania osi jezdni stoją kilka miesięcy. Tempo godne rekordu.

      • 11 1

      • Po prostu patrz na znaki i nie marudź! (1)

        ...

        • 0 5

        • patrz na znaki

          Jadąc od Wilanowskiej do skrzyżowania, a są dwa to tam nie ma żadnych znaków, chyba, że chodzi o znaki na niebie.

          • 2 0

  • (12)

    Zlikwidujcie buspas na Dmowskiego, korki dla osobówek będą jeszcze większe jak buspas tam pozostanie !!

    • 37 50

    • to się przesiądź do autobusu (8)

      • 42 18

      • (7)

        jak nie stac cie na samochód to sam jezdzij autobusem

        • 11 32

        • Auto każdy może mieć (6)

          Ale z ciebie burak , teraz auto każdy może mieć . Tylko weź pod uwagę ,że w statystycznej rodzinie jest 1 pojazd. Jeśli dwoje ludzi pracuje to jedno z nich jeździ komunikacją . Tak jest u nas . Jeden miesiąc ja , drugi mąż . I nie ma tu nic do rzeczy , czy kogoś stać , czy nie . W cywilizowanych krajach stawia się na komunikację , a nie zasmradzanie miast starymi szrotami . Mam roczne auto , ale na drodze widzę głównie kupione za 3 do 5 tysięcy stare trupy . I to ma być nobilitacja ?

          • 19 7

          • (2)

            tylko nie zawsze mozna dojechac do pracy autobusem

            • 7 7

            • (1)

              No tak, czasami trzeba przejść sto, dwieście, albo - o zgrozo - CZTERYSTA metrów!

              • 16 5

              • Gdańszczanin

                albo baranie konczysz prace i nie masz czym dojechac do domu.

                • 4 1

          • bo te za 3 - 5 to pewno drugie auto w rodzinie. Sam tak mam i nie nazekam.

            • 7 3

          • W cywilizowanych krajach ludzie i towary mają wiele opcji transportu. (1)

            A nie tylko samochód oraz beznadziejne. Jest tam superszybka kolej do której można władować swój wóz... Wy, wrogowie samochodów zawsze podajecie okrojone fakty.

            • 2 5

            • haha superszybka kolej do której można władować samochód? Niby gdzie ? Chyba że chodzi o nówki jadące z fabryki do salonu ale w Polsce tez takie składy jeżdżą :-)

              • 2 1

    • przecież buspas na Dmowskiego to fikcja...

      • 19 6

    • tam akurat bus-pas powinien zostać - przez tą ulice przetacza się masę linii autobusowych które często tkną w korkach. Ale lobby samochodziarzy w naszym mieście i tak wywrze taką presje na UG że zostanie zlikwidowany...

      • 22 6

    • Najzabawniej jest na Dmowskiego gdy autobusy jeżdżą lewem pasem!

      Bo muszą skręcać w lewo w al. Grunwaldzką np. 115 a nie mogą zrobić tego z prawego - bus pasa! I przy dojeździe do al. Grunwaldzkiej na obu pasach stoją autobusy!Najlepiej zrobić tam deptak!

      • 13 6

  • oj wybory sie zbliżają (4)

    trzeba naobiecywać szarej masie co by nas ze stołków nie wykurzyli

    • 31 46

    • wybory, ale parlamentarne

      a to roboty miejscowe

      • 13 3

    • ???

      raczej Euro się zbliża

      • 3 1

    • Naobiecywać? przecież zaczynają właśnie roboty?

      gdzie tu obiecywanie?

      • 2 0

    • a co tramwajarze startuja?

      • 0 0

  • STOGI (8)

    A na Stogi tradycyjnie, gratis karuzela, tylko czekać kiedy tramwaje będą żwawo wskakiwać do Wisły. (ile to już lat bez remontu torowiska, ze 20?).

    • 76 6

    • stogi remont

      wedlug planów remontowych stogi i przeróbka przewidziane sa na rok 2012.

      • 10 4

    • A potem sie wszyscy dziwia czemu te tramwaje sa w takim stanie. Jak kilka ton wpada w dziure o glebokosci kilkudziesieciu centymetrow (sa takie dwie podczas zjazdu z Siennickiego na Przerobke) i ma to potrwac do 2012r. to pupa jednym slowem.

      • 12 1

    • Najlepsze tramwaje,najlepsze przejażdżki!!! (1)

      Jeeee,darmowe sporty ekstremalne:) Ostatnio tramwaj zmierzający w stronę Stogów wszedł w zakręt 90 st. bez zwalniania!!!!:D Zachęcam turystów, którzy jeszcze nie wyjechali na zwiedzanie trasy Gdańsk Główny- Stogi. Tylko uprzedzam, że pasów nie ma, więc trzeba trzymać się wszystkimi członkami, żeby nie stracić zębów:)

      • 6 2

      • musze sie przejechac, dawno mnie tam nie bylo

        porownywalne atrakcje byly chyba tylko na Błędniku przed remontem. Na Wojska Polskiego - Słowackiego tylko kołysało..

        • 1 1

    • To dzielnica bidy, a nie reprezentacyjna jak Wrzeszcz. (2)

      Cieszcie się, że tramwaj jest w ogóle. Darmowy masaż pośladków.

      • 6 6

      • bidy...? zapewniam ciebie bidoku że na Stogach mieszka więcej milionerów niż tobie się zdaje... (1)

        A tak po za tym byłeś tam kiedyś?

        • 4 3

        • Jeśli są tam milionerze, bardzo starają się nie wyglądać na nich.

          O!

          • 4 0

    • jak ze 20-cia

      ....to jeszcze trochę cierpliwości.Kartuska czekała 40 lat.

      • 4 0

  • mieszkam blisko Łódzkiej (7)

    zatem :) tej budowie kibicuję szczególnie. Ciekawe czy powstanie kolej metropolitalne i zapowiedziane nowe linie tramwajowe - na Morenę i Orunię. Uważam ze transport szynowy w mieście to najlepsze rozwiązanie.A od maja ;) 2012 jeźdzę do pracy trawmwajem ;)

    • 76 5

    • (2)

      Nowe linie tramwajowe pewnie będą wycięte z budżetu ze względu na tunel.

      • 2 11

      • (1)

        Jak na razie trasa na morenę i PKM są przeniesione do GPKM IIIB. Jak czegoś nie wymyślą to do 2015r możliwe, że obie rzeczy będą gotowe ;)

        • 3 1

        • PKM

          PKM nie jest częścią GPKM III B. To projekt samorządu... wojewódzkiego. Nie wiesz - nie pisz.

          • 7 0

    • albo do Urzędu Pracy

      jak Cie zwolnią do tego czasu

      • 4 11

    • Po EURO2012 już nic nie będzie! (2)

      Skończy się kasa i trzeba będzie spłacać kredyty!Koniec z remontami ulic i nowymi torami!

      • 7 8

      • po EURO 2012 będzie koniec świata (1)

        • 2 1

        • przed euro

          • 0 1

  • SPACEROWA??? (31)

    A co z "dumą" włodarzy tego miasta jaką jest ulica Spacerowa. Czy ktoś zamierza zrobić coś w końcu z tą ulicą. Zaczyna się rok szkolny i jednocześnie gehenna kierowców jeżdżących tą ulicą. Władze tego miasta nie zauważają problemu od lat. Wydają tylko kolejne pozwolenia na budowę osiedli, marketów ( po Realu i Castoramie Black Red White) zapominając oczywiście o infrastrukturze drogowej. Nawet tak ulubionej przez Prezydenta ścieżki dla rowerzystów nie potrafili wybudować na całej długości Spacerowej.

    • 70 15

    • (9)

      Z tego co wiadomo na rozbudowę spacerowej nie zgadzają się "leśnicy". A rowerem przez owczarnie, lasem przyjemniej niż wśród spalin.

      • 27 6

      • (8)

        Latem, może i przyjemniej, ale wiosną i jesienią po opadach deszczu już niekoniecznie. Co do leśników, to dlaczego Gdynia poradziła sobie z tym problemem i połączyła obwodnicę z estakadą Kwiatkowskiego? Czy nikt nie potrafi użyć prostego argumentu, że samochody stojące w korku zdecydowanie bardziej zanieczyszczają środowisko, bo przecież o środowisko chodzi leśnikom. Czy to podobne działanie jak zawsze? Nie zgadzamy się na wycięcie drzew, bo to niszczy środowisko, a tak naprawdę chcemy kasę, żeby się zgodzić na rozbudowę drogi.

        • 22 6

        • (2)

          odpowiedź jest prosta: ZWIERZĘTA

          • 1 7

          • Kto? Leśnicy?

            • 12 0

          • Tak - łosie !!!!

            • 6 0

        • (3)

          tyle że problemem nie jest jednopasmowa Spacerowa tylko Oliwa oraz skrzyżowanie przy Realu. Oba miejsca są problematyczne Oliwa ( brak możliwości poszerzenia/likwidacji sygnalizacji budowa drogi alternatywnej = gigantyczna inwestycja) a na górze są problemy z granica miast (teren częściowo należy do Gdyni)Z resztą nawet gdyby to wąskie gardło się rozwiązało to korek tworzy się na przeciążonej Grunwaldzkiej. W mieście jest zwyczajnie za dużo aut - W Gdańsku przypada więcej samochodów per osoba niż w Berlinie.

          • 25 0

          • (2)

            To prawda, jednak proszę zwrócić uwagę na ulicę Słowackiego. Dwa pasy przynajmniej w kierunku Matarni poprawiły trochę sytuację zwłaszcza jadą od strony Moreny. W przypadku Spacerowej byłoby podobnie.

            • 5 4

            • Niedokońca. (1)

              W wypadku Słowackiego dwa pasy przez las połączyły dwa duże węzły, zjazd na obwodnice i skrzyżowanie z Potokową, tak więc i na obu spora cześć ludzi podróżująca przez las odpada ze Słowackiego. Natomiast jakby pociągnąć dwa pasy na Spacerowej od obwodnicy do zjazdu na Zoo to w stronę Osowy dobrze, bo Real czy obwodnica pochłoną sporą cześć aut przed zwężeniem, ale w stronę Oliwy? Gdzie te auta mają uciec z dalej jednopasmowej spacerowej?

              • 14 0

              • Dlatego kluczowy jest P+R w Osowej

                Dla wszystkich nowobogackich coby nie wtryniali sie do juz i tak zakorkowanego miasta.

                • 11 0

        • Leśnikom nie chodzi o niszczenie środowiska ale żeby zrobić na przekór!

          Popatrzcie jak kłodami ograniczyli miejsca postojowe wzdłuż Spacerowej,jak zniszczyli las wywózką drzewa, jak starają się ograniczyć dostęp do lasu!Wszystkim! Niedługo zamkną wjazd rowerzystom!

          • 12 8

    • (5)

      A co ze zgubionymi planami przebudowy skrzyżowania przy realu? Znalazły się?

      • 14 1

      • Plany nigdy się nie zgubiły... tylko: (4)

        Skrzyżowanie miał przebudować Gean't i to za własne pieniądze. To było jeszcze na długo zanim w to miejsce wszedł Real. Mimo, że inwestycja byłaby kosztowna, to i tak z punktu widzenia Gean't opłacalna, a to dlatego, że wtedy w Gdańsku (Trójmieście) było znacznie mniej hipermarketów. Poza Auchan, Carrefour i właśnie Gean't nic innego nie było. Ponieważ wiele wskazywało na to, że przejdą ustawy które nie dopuszczą do powstawania sklepów wielkopowierzchniowych w centrach miast, to ta inwestycja miała sens i podobnie jak miastu, dyrekcji Gean't na niej zależało. Nawiasem mówiąc wtedy linia 807 jeździła aż do Wrzeszcza (bo po drodze hipermarketów nie było) i co 20 min. Zresztą jeździł też autobus do Sopot finansowany przez Gean't i Galerię. Co do samej inwestycji, to nie doszło do niej z powodu protestów, a to z kolei prowadziło do schowania planów przebudowy "do szuflady". Z biegiem czasu zaczęły powstawać kolejne markety, obroty Gean'ta malały, aż w końcu gdy Gean't sprzedał swoje sklepy Realowi. Nowy właściciel nie był już zainteresowany tego typu inwestycją, bo mogłaby się ona już nie zwrócić. Zresztą Realowi już na tym nie zależało, bo rok czy dwa wcześniej postawił swój market na Kołobrzeskiej. A teraz nie ma już najmniejszych szans na to by Real i sklepy mieszczące się w galerii Osowa sfinansowały, czy też dołożyły się do tej inwestycji. Real ma swoją placówkę na Przymorzu, a i sklepy, które tam się mieszczą mają swoje placówki w Trójmieście.

        • 18 0

        • wszystko ok, ale (1)

          co to jest "do Sopot"?

          • 1 4

          • "Sopoty – wieś w Polsce położona w województwie warmińsko-mazurskim, w powiecie braniewskim, w gminie Wilczęta."`

            • 9 0

        • Te wszystko wiedzący (1)

          A co z tymi 400 tyś., za które Adamowicz odpuścił temat? Zapomnialeś?

          • 1 4

          • Odpuścił, bo nie miał wyjścia. Gdyby sprawa trafiła do sądu, to miasto by przegrało i Adamowicz dobrze o tym wiedział. Geant miał sfinansować budowę bezkolizyjnego dojazdu do centrum handlowego. Koszt tej inwestycji spokojnie przekroczyłby 400 tys. Ponieważ taka inwestycja została oprotestowana, a miasto nie miało dość siły i ustąpiło, to inwestycja została zaniechana. Wtedy to narodził się pomysł, aby Geant (czy też centrum handlowe wtedy jeszcze King Cross) zapłacił miastu chociaż te 400 tys... i by sprawę zamknąć. Tyle, że dla centrum handlowego to żaden interes zapłacić za nic taką czy nawet mniejszą kwotę pieniędzy. Fakty są takie Geant dostał pozwolenie na budowę hipermarketu pod warunkiem, że w niedalekiej przyszłości zbuduje dojazd. Geant był gotowy na rozpoczęcie tej inwestycji, ale ostatecznie pozwolenia na nią nie dostał... Więc w ewentualnym procesie łatwo byłoby wręcz ośmieszyć miasto, na zasadzie: "Najpierw miasto oczekuje budowy, później na nią nie zezwala, ale ot tak za nic chce 400 tys.".

            • 8 1

    • wieśniacy protestowali przeciw rozbudowie (2)

      to teraz niech cierpią

      • 20 5

      • (1)

        Bardzo "mądry" komentarz. Gratuluję inteligencji.

        • 1 16

        • a nie protestowali ?????? Stawiając swoje domy od początku wiedzieli że tam ma być droga. Przez nich to sie jedzie w korku az do Chwaszczyna !

          • 9 0

    • i widzisz - było warto się wyprowadzać na zadupie?

      • 14 3

    • i baaaaaaardzo dobrze!! :) (2)

      mimo że sam sporadycznie tamtędy jeżdżę, cieszę się widząc losiaków z osowej :)tak jak nikomu źle nie życzę, tak tutaj wyjątkowo los się zemścił. Protestowali mieszkańcy dzielnicy przeciwko budowie trasy lęborskiej (notabene od kilkudziesięciu lat w planach zagospodarowania przestrzennego) przez dzielnicę to i miastu nie zależy specjalnie na lepszej drożności spacerowej. I dobrze!

      • 34 2

      • Swięta prawda ! Od lat tam była planowana droga na Lębork - piękna dwupasmowa. Przez te ich protesty Spacerowa straciła na ważności jak i pomysł tunelu od Doliny Świemirowskiej do początku Cyżewskiego (tam gdzie obecnie są prace drogowe do Ergo Areny) - 2km w prostej linii. Ten tunel i dwupasmówka do obwodnicy zamknęły by "ring" wokół Gdańska !!!! Przy okazji znacznie by się zmniejszył ruch w Starej Oliwie !

        • 14 0

      • ok tam losiaki, ale oni blokują droge - a czasem tamtędy trzeba jeżdzić !

        • 1 0

    • A dla kogo ta Spacerowa? (2)

      Dla właścicieli domków jednorodzinnych w Osowej co mają po 3 samochody?Ścieżki rowerowe dla rowerzystów którzy i tak jeżdżą jezdnią?Leśnicy zrujnowali las oliwski podczas wywózki drzewa i czego jeszcze chcą?

      • 12 5

      • Gdyby była ścieżka rowerowa rowerzyści jeździliby po niej a nie ulicą. Co ma za znaczenie gdzie kto mieszka? Na Osowej są również bloki, a wielu ludzi jeździ komunikacją miejską. Lesnicy nie chcą niczego, chyba poza kasą. Zastanów się co piszesz zanim stworzysz komentarz, albo czytaj uważnie

        • 6 6

      • Gdzie tam widziałeś ścieżkę rowerową?

        A brak ścieżki rowerowej między Oliwą i Osową to też skandal. I nie musi wcale iść wiernie wzdłuż Spacerowej (po co wdychać spaliny).

        • 1 0

    • Bo jak sama nazwa wskazuje...

      Jest to ulica spacerowa ;)Niestety to Oliwa i przejście ciągu komunikacyjnego przez Grunwaldzką jest główną kichą. "Skrzyżowanie" Rybińskiego / Grunwaldzka / Piastowska - tragedia i wieczne źródło korków z każdej strony.

      • 5 1

    • jaka duma i jaka nowa droga? (1)

      zaraz byłyby protesty, komitety, dziennikarze...

      • 2 1

      • Duma jest słowem użytym z przekory.

        • 1 0

    • Alternatywą Spacerowej jest PKM

      i to w przyszłości szybszą

      • 6 1

    • moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem byłby Tunel pod skrzyżowaniem w Oliwie (Grunwaldzka i Spacerowa). Samochody jadące z Gdańska w kierunku Gdyni i na odwrót w ogóle nie musiałyby się zatrzymywać (tak ja w Gdańsku Głównym jak się jedzie w kierunku Oruni).Kierowcy jadący ze spacerowej w prawo do Gdańska włączaliby się do ruchu bez kolizyjnie do prawego pasa. Jadący z w lewo do Gdyni jechaliby nad tunele i też łagodnie do prawego pasa w w tym kierunku. Dodatkowo ten skręt w lewo mógłby się rozwidlać i można by było również bezkolizyjnie wjechać w Piastowską :)Trzeba by jeszcze pomyśleć o przejściu dla pieszych i o tramwaju ale to na pewno dałoby się rozwiązać

      • 0 0

  • może choc pare mb prawdziwej ściezki rowerowej dla Zaspy (1)

    ponieważ na chodnikach, korzeniach, krawężnikach już w tym roku zmieniłem dwa razy dętki i raz opone. Opotrąceniu przechodniów nie wspomnę i raz otrzymania szturchanców od babci, która miała niesteny racje. To my(rowerzyści) jej zawłaszczamy miejsce spacerowe czy komunikacje pieszą.

    • 40 5

    • za 100 lat

      ja ostatnio musiałam centrować koło po przejażdżce przez Zaspę, dętki też już kilka razy wymieniałam, "najlepszy" jest odcinek wzdłuż ogrodzenia parkingu na ul. Żwirki w kierunki ETC polecam.........

      • 6 1

  • Świetnie, że się tyle robi, ale.... (3)

    tempo prac jest delikatnie mówiąc dość ospałe. Jana z Kolna- kilku robotników codziennie podpiera się na łopatach, Torowisko w Brzeźnie - robota nirskończona a robotnicy znikęli, na Hallera - podchodzą do roboty jak do jeża.

    • 51 4

    • nie wszędzie jest tak źle (1)

      Duma naszego prezydenta czyli ECS rośnie jak na drożdżach. Codziennie widać postęp. Szkoda, że gdzie indziej jest zupełnie odwrotnie. Na Chełmie budowa linii tramwajowej odbywa się w taki sposób, że panowie wpadają raz na tydzień żeby rzuć gdzieś trochę asfaltu, a Witosa od 1,5 m-ca jest 1-kierunkowa. Nie ma przejść dla pieszych, którzy codziennie w drodze z pętli tramwajowej uprawiają rajdy terenowe, które są szczególnie atrakcyjne dla osób starszych. Szkoda, że pan Adamowicz nie śmiga tamtędy do pracy.

      • 13 3

      • dokładnie

        a budyń płynie

        • 6 4

    • dość ospałe ??

      człowieku!, jest zamulone na maksa jak motława.

      • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane