Koszmarna podroż pociągiem może odejść do lamusa?

2016-10-18 19:00:31(ost. akt: 2016-10-18 15:58:53)
Zdjęcie jest illustracją do treści

Zdjęcie jest illustracją do treści

Autor zdjęcia: mat. prasowe PKP PLK

Myśl o jeździe pociągiem często przyprawia o dreszcze. Niewygodne siedzenia, zacięty stolik, nieotwierające się okno, brudne firanki, toaleta... lepiej nie mówić. To tylko nieliczne grzeszki polskiej kolei. Darty, Flirty i Pendolino tylko w części poprawiły standardy PKP. To jednak ma się zmienić i kosztować kolej bagatela 2,5 miliarda złotych.
Powoli widać światełko w tunelu - tak o standardzie na kolei mogą powiedzieć mieszkańcy większych miast, miedzy którymi kursują nowoczesne Pendolino, Darty i Flirty. Jednak w wielu zakątkach Polski nadal czuć powiew komuny, skład ciągnie stara lokomotywa SU, a z grubsza odnowione wagony i tak pamiętają czasy Gierka. To jednak ma się zmienić dzięki inwestycjom PKP.

W zeszłym tygodniu PKP Intercity przedstawiło swoje plany taborowe do 2020 roku. Są one imponujące – w 4 lata kolejowy przewoźnik wyda 2,5 mld złotych, za które zmodernizuje 455 i kupi 55 nowych wagonów. Intercity chce też kupić do 2020 r. 30 nowych lokomotyw elektrycznych i 10 spalinowo-elektrycznych, a także zmodernizować 20 starszych modeli, które już posiada. Skąd Intercity weźmie pieniądze? Część trafi z zysków z prywatyzacji PKP Energetyka, część to fundusze własne i dofinansowanie unijne.

PKP Intercity nie ma wyjścia – musi unowocześniać tabor przed zbliżającą się liberalizacją rynku kolejowego, gdy dostęp do polskich torów uzyskają zagraniczni przewoźnicy, którzy zaczną bezpośrednio konkurować z polską spółką.

Dzięki temu podróże rozklekotanym wagonem, albo wegetowanie w polu po awarii lokomotywy, czekając na nową przejdzie do lamusa. Jakie Wy macie "ciekawe" wspomnienia z podróży pociągiem? Zachęcamy do dyskusji w sekcji komentarzy pod artykułem.

Źródło: rynek-kolejowy.pl / oprac ad


Komentarze (13) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. kolec #2092083 | 83.31.*.* 19 paź 2016 09:58

    Czy "podróż" może trafić do "lamusa"? Dla redaktora przed maturą : lamus to budynek służący do przechowywania starych rzeczy. Rzeczy !

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. yhy #2091968 | 88.156.*.* 19 paź 2016 08:15

      Nowy tabor to połowa sukcesu! Podstawą jest wymiana torowiska od momentu wjazdu do województwa warmińsko-mazurskiego od strony Warszawy... KOSZMAR!!!! Trzęsie, telepie, szarpie... Choćby kible w wagonach były pozłacane, to mało wazne przy takich "turbulencjach". Widać jakie drogi takie tory... Typowa dla tego województwa bylejakość.

      Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

    2. olsztynianka #2091959 | 95.40.*.* 19 paź 2016 08:04

      Jeżdżę pociągiem Olsztyn - Warszawa często. Czysto, toalety z wodą, papierem toaletowym, ręcznikami papierowymi lśnią czystością od początku do końca trasy. Obsługa bez zarzutu. pociąg pokonuje trasę w 2,5 godz., na ogół bez żadnych opóźnień. Jestem zadowoloną klientką PKP Intercity.

      Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. 1234 #2091945 | 193.243.*.* 19 paź 2016 07:44

        I tak na warmie i mazury trafi ten tabor który zostanie zlikwidowany w polsce A

        Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

      2. som #2091923 | 217.99.*.* 19 paź 2016 06:58

        Cofneliscie nas w 1945 o 200 lat a teraz to odkrecacie??

        Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        Pokaż wszystkie komentarze (13)